تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813128200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش های عادی سازی روابط ایران و غرب


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
چالش های عادی سازی روابط ایران و غرب




لزوم تسریع خصوصی سازی، ضرورت شفافیت در ارائه اطلاعات و داده ها و تحقق وعده در زمینه بسط آزادی های مدنی و سیاسی از جمله مسائل ضروری برای دوران پسا برجام هستند.





خرداد نیوز به نقل از سایت "مادرن دموکراسی" می نویسد:"برجام بدون شک تاثیر عمده ای در سیاست داخلی ایران خواهد گذاشت. این توافق زمینه ساز باز شدن درهای ایران به سوی فرصت بهبود روابط خارجی و کسب و کار بین المللی و حل مشکلات اقتصادی پدید آمده بر اثر تحریم ها خواهد بود. آیا ایران خواهد توانست از این فرصت استفاده کرده و وارد جامعه بین المللی شود؟ در این میان موضوع سرعت پیوستن ایران و پذیرش آن از سوی نخبگان حاکم است که در دستور کار قرار دارد. ساختار ایدئولوژیک ایران مبتنی بر حفظ وضع موجود و بی اعتمادی نسبت به غرب است. محافظه کاران منابع واقعی قدرت را در دست دارند و در برابر سرمایه گذاری خارجی مقاومت می کنند. این در حالیست که طبقه متوسط ایران که سال ها از رکود اقتصادی و تورم بالا رنج برده اند خواستار استفاده از فرصت پسا تحریم هستند".

این سایت اشاره می کند که در حالی که در شرایط ایده آل ایران مسیر حرکت برای تبدیل شدن به مدلی شبیه چین در دهه 70 میلادی ر ا می پیماید در این باره می نویسد:""در آن زمان اصلاح طلبان چینی به رهبری دنگ شیائوپینگ توانستند از ایدئولوژی کمونیستی قبلی عبور کرده و کشور را وارد مرحله سرمایه داری کنند. این راه اما در ایران دشوار است. برخلاف چین در ایران ایدئولوژی مستقر هنوز هم محکم است.

این سایت در ادامه می نویسد در نتیجه دولت نیازمند گشایش فضا در حوزه اقتصادی است و اولین گام می تواند واگذاری کنترل اقتصاد به بخش خصوصی باشد. برجام راهی طولانی برای آغاز روند بهبود روابط ایران با جامعه بین المللی را درمقابل ایران قرار داده است. برخی از نیروها در داخل ایران سخت گیرانه در برابر این موضوع مقاومت می کنند و نمی خواهند که ایران از انزوا خارج شود. آنان وضعیتی مشابه کره شمالی به نفع شان است. این در حالیست که رهبرانی چون روحانی می خواهند ایران نقش فراگیرتری در جامعه جهانی داشته باشد".

این سایت در ادامه اشاره می کند که دولت هم چنین باید اطمینان کسب کند که به دام تکیه به درامدهای نفتی در دوران پسا تحریم نخواهد افتاد. این سایت می نویسد:"واردات کالا با تکیه بر درآمدهای نفتی مشکل بیکاری در ایران را حل نمی کند".

این سایت در ادامه اشاره می کند که عنصر کلیدی دیگر آن است که روحانی در مبارزات انتخاباتی خود در زمینه پیشرفت در سطح آزادی های مدنی و حقوق سیاسی وعده هایی را داد که به دلیل پرداختن به موضوع هسته ای فرصت چندانی برای پرداختن به این مسئله ایجاد نشد. این سایت اشاره می کند که روحانی باید در این زمینه کوشش بیش تری به خرج دهد.

این سایت در پایان می نویسد که شفافیت دولتی نیز امر ضروری دیگری است و در این باره می افزاید:"فقدان قابل توجه اطلاعات عمومی و قابل اعتماد مانعی در مسیر رونق کسب و کار و سرمایه گذاری در بخش خصوصی است".









تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن