تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817228660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرامیداشت عباس کیارستمی در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: گرامیداشت عباس کیارستمی در شیراز استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: در پی درگذشت فیلمساز سرشناس، زنده یاد عباس کیارستمی، چهار فیلم زیر درختان زیتون، باد ما را خواهد برد، کلوزآپ و طعم گیلاس از ساخته های خاطره ساز وی دوشنبه 21 تیرماه از ساعت 16 تا 24 در سینما فرهنگ شیراز به نشانی چهارراه حافظیه به سمت دروازه قرآن، سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس به نمایش درمی آید و همه عواید حاصل از فروش بلیت این فیلم ها صرف امور خیریه خواهد شد.

زیر درختان زیتون نام فیلمی است که در روستای کوکر اتفاق می افتد. در روستایِ کوکر، حسین به خواستگاریِ دختری بهنامِ طاهره میرود. چون خانه ندارد به او پاسخِ منفی میدهند. همان شب زلزله تمامِ مردم را بی خانه میکند. حسین در بی خانمانی خود را با همه یکسان میبیند و خوشحال هم هست. هفت روز میگذرد، در سرِ مزارِ «خدابیامرزها» حسین متوجه میشود طاهره و مادربزرگش زنده ماندهاند. گروهی برایِ ساختنِ فیلم به کوکر میآیند. حسین با آنها کار میکند. گروه طاهره را برایِ بازی نقشِ دختر انتخاب میکند. طاهره حاضر به بازی در کنار حسین نیست.زیر درختان زیتون فیلمی است به کارگردانی عباس کیارستمی که در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شد.این فیلم به نوعی پاره سوم از سهگانه زلزله است. دو فیلم دیگر «خانه دوست کجاست؟» و «زندگی و دیگر هیچ» بود. نشریه ایوژوارت فرانسه این فیلم را در لیست ۱۰۰ فیلمی که باید دیده شود، قرار داد.این فیلم موفق به دریافت جوایزی شد از جمله هوگوی نقره ای جشنواره بینالمللی فیلم شیکاگو ۱۹۹۴، نامزد نخل طلایی جشنواره فیلم کن ۱۹۹۴، خوشه طلایی بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم وایادولید ۱۹۹۴،جایزه منتقدان بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم سائوپائولو ۱۹۹۴، رز طلایی نشست فیلم برگامو ۱۹۹۵، برنده جایزه پرده نقره ای بهترین کارگردانی جشنواره بینالمللی فیلم سنگاپور ۱۹۹۵. در این فیلم محمدعلی کشاورز، حسین رضایی، ظریفه شیوا، فرهاد خردمند و طاهره لادانیان بازی می کنند.«باد ما را خواهد برد» فیلمی به کارگردانی عباس کیارستمی و بازیگری بهزاد دورانی محصول سال ۱۹۹۹ میلادی است.بهزاد، کیوان، علی و جهان که اعضای یک گروه فیلمسازی هستند برای ساخت فیلمی با موضوع مراسم سوگواری محلی از تهران به روستاهای کردنشین سیاه دره و شاهپورآباد در بخش دینور، دهستان حر در کرمانشاه میروند و در انتظار مرگ پیرزنی رو به مرگ میمانند.
آنها برای شخصی به نام خانم گودرزی کار میکنند. روستاییان تصور میکنند که آنها برای یافتن گنج آمدهاند و بهزاد، تنها عضو گروه که چهره اش دیده میشود نیز بدش نمیآید که مردم چنین تصوری داشته باشند. تنها چیزی که در او و دوستانش دیده میشود، حالتی از انتظار برای رخدادن یک حادثه است. گاهی او از پشت بامها، خود را به کنار خانه پیرزنی میرساند که در آستانه مرگ است و فرزندانش در آنجا جمع شدهاند و اندوهگین و منتظرند و گاهی نیز برای صحبت کردن با تلفن همراه، ناچار است به گورستان روستا که روی قله تپه مجاور قرار دارد برود. در آنجا، جوانی در حال حفر یک گودال است. سرانجام، در حالی که به نظر میرسد همراهان بهزاد از انتظار خستهشده و رفتهاند، با ریزش گودال، جوان حفار زخمی میشود و پیرزن روستایی هم زنده میماند، اما حالا بهزاد که یک مرد جوان شهری است، در این روستای دورافتاده به درک تازهای از فلسفه تولد و زندگی دست یافته است.این فیلم بهعنوان یکی از ۵۰ اثر برتر سینمای جهان در دهه گذشته میلادی توسط جشنواره فیلم تورنتو انتخاب شد. جایزه بزرگ سندیکای بلژیک نیز به این فیلم اهدا شد. جشنواره فیلم تورنتو در قالب برنامهای به نام «سینماتک»، فهرست ۵۰ فیلم برتر دهه آخر هزاره دوم میلادی را با نظرسنجی از ۶۰ کارشناس فیلم از سراسر جهان انتخاب کرد.این فیلم برنده جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه فیپرشی از جشنواره ونیز بوده است. مایکل اتکینسون، بعد از دیدن این فیلم در روز اول سال ۲۰۰۰ گفت: این فیلم بهترین فیلم امسال است، حتما آن را ببینید. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلم خارجی زبان جایزه مستقل اسپریت در ۱۹۹۷ شد.بازیگران این فیلم عبارتند از بهزاد دورانی، فرزاد سهرابی، مسعود منصوری، معصومه سلیمی، بهمن قبادی، نقره اسدی، علیرضا نادری، روشن کرم علمی، ریحان حیدری، لیدا سلطانی و شاپور قبادی بیگوند.فیلم کلوزآپ اما بر پایه ماجرایی واقعی ساخته شدهاست. کلوزآپ یا نمای نزدیک فیلمی در سبک درام و رئال ساخته عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۸ است. نکته جالب در مورد این فیلم این است که تمامی بازیگران در نقش اصلی خود بازی میکنند. مثلاً سربازی که سبزیان را در فیلم دستگیر میکند همان سربازی است که واقعاً سبزیان را دستگیر کرده است. نمای نزدیک یک نمونه موفق از سینمای مستند و رئال است که خط داستانی مشخصی را بر اساس واقعیت دنبال میکند. این فیلم باعث شناخت بیشتر جامعه غرب از سبک عباس کیارستمی شد.این فیلم در سال ۲۰۱۲ توسط نشریه «سایت اند ساوند» در فهرست ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفت. و اما فیلم «طعم گیلاس». آقای بدیعی (با بازی همایون ارشادی) مردی میانسال، قصد خودکشی دارد و قبرش را در کنار درختی کنده است. او می خواهد قرصهای خوابش را یک جا بخورد و شب در این قبر بخوابد. بدیعی دنبال کسی است که پس از مرگش (صبح فردا) روی جسد او خاک بریزد. در مسیری که برای یافتن چنین کسی پیش میگیرد با افراد گوناگونی مانند یک سرباز، طلبه افغان و مردی که کارگر موزه تاریخ طبیعی است رو به رو میشود و از آنها می خواهد فردا صبح سراغ او بیایند و «بیست بیل خاک» روی او بریزند و پاکتی را با ۲۰۰هزار تومان پول که در داشبورد ماشین است به عنوان دستمزد بردارند. کیارستمی برای طعم گیلاس جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ را به دست آورد. این دستاورد، نخستین جایزه مهم و یکی از مهمترین جوایز تاریخ سینمای ایران است.
کیارستمی در مورد این فیلم گفت: تفاوت و شباهت کار ما کارگردانها با روانشناسان در این است که کارگردان، در سطح جامعه معضلات را میبیند و نقطه درد را نشان میدهد، ولی همانجا رها میکند و از اینجا بهبعد، حیطه او نیست. این جامعه روانپزشکی است که پس از تشخیص، به درمان درد هم میپردازد.از جمله جوایز این فیلم می توان این جوایز را نام برد. برنده نخل طلایی جشنواره کن ۱۹۹۷، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان انجمن منتقدان فیلم بوستون ۱۹۹۷، نامزد بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم تلورید ۱۹۹۷، نامزد جایزه شاهرخ نقرهای انجمن منتقدان فیلم آرژانتین ۱۹۹۷، برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان انجمن ملی منتقدان فیلم ۱۹۹۸ و برنده جایزه ویژه جشنواره بینالمللی فیلم استانبول ۱۹۹۹.در این فیلم همایون ارشادی، عبدالرحمان باقری، افشین خورشید باختری، صفرعلی مرادی، میرحسین نوری، احمد انصاری، حمید معصومی والهام ایمانی بازی می کنند.
پیام تسلیت مدیرکل ارشاد فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در پی درگذشت، عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران گفت: او هنرمندی است که سالها یا شاید دهه ها نمونه آن در قاموس فرهنگ و هنر ایران زمین تکرار نخواهد شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی، عباس کیارستمی را نمونه هنرمندی وفادار به خاک و میهن و تمدن ایرانی عنوان داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سینمای ایران را مدیون نام و آثار کیارستمی دانست و گفت: آنچه امروز سینمای ایران در دیگر نقاط دنیا پرآوازه میگرداند حاصل نگاه هنرمندانه و زبان جهانی سینمای کیارستمی است که توانست توجه جهان را به این سرزمین فرهنگ خیز معطوف سازد.مریدی با اشاره به آنچه در طول سالها تلاش این فیلمساز نامدار ایرانی در قالب آموزش سینماگران در سراسر دنیا و میان علاقه مندان فیلمسازی در ایران به جای مانده، ابراز امیدواری کرد آنچه او به فیلمسازان جوان آموخت تا سده ها در سینمای ایران و جهان به جای خواهد ماند.گفتنی است، انجمن فیلم کوتاه شیراز به یاد اعتبار سینمای ایران عباس کیارستمی پخش فیلم این هفته خود را تغییر داد. در این گرامیداشت فیلم های مستند «یک هفته با کیارستمی» ساخته «Yasuhiko Miyoshi» و «کپی برابر اصل» نمایش داده شد.
همچنین در شب های عید فطر فیلم کمپ ایکس ری در تالار غزل ارشاد فارس به نمایش در آمد.

کلید واژه ها: استان فارس -




شنبه 19 تیر 1395 - 06:19:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن