تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820777636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا روسیه را تهدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آمریکا روسیه را تهدید کرد
وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با رئیس جمهور اوکراین در کیف تاکید کرد اگر روسیه به توافقنامه مینسک عمل نکند تحریم ها علیه مسکو باقی می ماند.
به گزارش نامه نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با رئیس جمهور اوکراین در کیف تاکید کرد اگر روسیه به توافقنامه مینسک عمل نکند تحریم ها علیه مسکو باقی می ماند.
 
جان کری گفت: اوکراین مسیر دشواری پیش رو دارد به ویژه با توجه به اینکه شماری از مردم این کشور در خطر جدایی شرق اوکراین کشته شده اند با وجود این مردم اوکراین از خود عزم و پایداری زیادی نشان داده اند تا آینده ای را که می خواهند بسازند. کری گفت: فوریتی درباره اجرای کامل توافقنامه مینسک وجود دارد که همه ما آن را احساس می کنیم.
 
کری افزود: اوکراین بدون شک به سمت جلو حرکت می کند. اما  می دانیم که هنوز کار تمام نشده است و کارهای بیشتری باید انجام شود تا دموکراسی اوکراین تقویت شود. لزوم تغییرات یکی از موضوعات مهمی بود که من امروز با مقامات اوکراین گفتگو کردم.
 
کری افزود: تلاشهای این کشور را برای دنبال کردن توصیه های صندوق بین المللی پول به منظور تقویت نظام مالی این کشور بررسی می کنیم. همچنین درباره تلاشها به منظور خصوصی سازی اقتصاد اوکراین و بهبود جو سرمایه گذاری در این کشور به منظور جذب سرمایه بحث و تبادل نظر می کنیم.
 
کری در ادامه افزود: همانطور که بارها هم گفته ام سریعترین راه برای حل واقعی بحران اوکراین، از طریق اجرای کامل توافقات مینسک است. امروز من به رئیس جمهور پروشنکو اطلاع دادم که آمریکا حدود بیست و سه میلیون دلار به عنوان کمک های بیشتر و فوری بشردوستانه در اختیار اوکراین می گذارد تا به هزاران فرد آسیب پذیری که زندگیشان تحت تاثیر جنگ در شرق اوکراین قرار گرفته است،  کمک کند.
 
جان کری افزود: در ورشو ، آمریکا همکاری خود را با آلمان و فرانسه به منظور پیشبرد مسیری با همکاری تیم پروشنکو ادامه خواهد داد تا مطمئن شویم سطح امنیت برای برگزاری انتخابات کافی است و دیگر جنبه های سیاسی مینسک می تواند جلو برود.
 
وزیر خارجه آمریکا هم چنین تاکید کرد اگر روسیه مسیر کم کردن تنشها و اجرای کامل مینسک را انتخاب کند، جامعه بین الملی یعنی همه ما از ان استقبال خواهیم کرد. ما قول می دهیم از نزدیک با پروشنکو همکاری کنیم تا مطمئن شویم دولت او و اوکراین هر چه در توان دارد برای عمل به تعهدات و وظایفش به کار می برد. اگر روسیه در این مسیر حرکت نکند و از امکان حل بحران استفاده نکند در آن صورت تحریمها هچنان باقی خواهد ماند.
 
ما اقدام روسیه را در انضمام کریمه به خاک خود به رسمیت نمی شناسیم و به رسمیت نخواهیم شناخت. تحریمهایی که در رابطه با کریمه اعمال کرده ایم، تا زمانی که این مسئله حل نشده است، به قوت خود باقی می ماند.
 
 کری گفت: من به همه اطمینان می دهم که آمریکا در کنار مردم اوکراین و خواسته شان برای تحقق انتخاب هایشان درباره آینده شان است. ما همچنان همکاری نزدیکی با یکدیگر داریم تا از اوکراینی متحد و یکپارچه، توام با صلح، ثبات، مستقل و دموکراتیک پشتیبانی کنیم.
 
وزیر خارجه آمریکا هم چنین در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور اوکراین در کیف گفت: مقامات کره شمالی باید مراقب پیامد اقداماتشان باشند.
 
جان کری در بخش پاسخ به سوالات درباره مسئله نقض حقوق بشر در کره شمالی گفت: نقض حقوق بشر در کره شمالی بدون شک یکی از بدترین نمونه های نقض حقوق بشر در جهان است. دولت کره شمالی همچنان بدون محاکمه و خارج از چارچوب قضایی افراد را می کشد و اعدام می کند. در کره شمالی افراد ناپدید می شوند. افراد به طور خودسر بازداشت و زندانی می شوند. وی افزود: گزارشی که ما در وزارت خارجه درباره وضع حقوق بشر در کره شمالی منتشر کرده ایم، اولین فهرست از افرادی است که مسئول نقض جدی حقوق بشر و سانسور در کره شمالی هستند. ما همچنان به شناسایی و معرفی افراد مسئول نقض حقوق بشر در کره شمالی ادامه می دهیم تا در برابر اقدامات خود علیه بسیاری از کسانی که بازداشت و شکنجه و زندانی و کشته شده اند، پاسخگو باشند.
 
کری هم چنین افزود: درباره مشارکت چین باید بگویم مشارکت و همکاری چین در رابطه با کره شمالی حیاتی است. ما همیشه این مسئله را بیان کرده ایم. من در همه سفرهایم به پکن و گفتگوهایم با مقامات این کشور، این مسئله را خاطرنشان کرده ام و بر اهمیت این مسئله تاکید کرده ایم که چین تلاش کند رفتار کره شمالی را تغییر دهد تا این کشور دوباره به گفتگوهای شش جانبه بازگردد که به مسئله برنامه هسته ای پیونگ یانگ مربوط می شود. ما امیدواریم که همچنان به همکاریها با چین در این خصوص ادامه دهیم. به ویژه در ماه گذشته چین در رابطه با قطعنامه شورای امنیت همکاری خوبی داشت و اقدامات خود را در رابطه با رفتارهای کره شمالی شدیدتر کرد.
 
وی گفت: امیدوارم این مسئله برای جهانیان کاملا روشن کند که ما درباره کره شمالی جدی هستیم و خطر وجود سلاح اتمی در دست کره شمالی و کیم جونگ اون قابل قبول نیست و ما آماده ایم درباره خلع سلاح هسته ای و همچنین درباره صلح در شبه جزیره کره گفتگو کنیم تا کره شمالی در مسیر رفتاری عادی و پذیرش به داخل جامعه بین المللی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو




۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن