تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804243769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین محموله اس - ‌300 به‌ زودی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
دومین محموله اس - ‌300 به‌ زودی در ایران




با گذشت بیش از دو ماه از تحویل نخستین محموله سامانه دفاعی اس‌300، مقامات روسی اعلام کردند که این کشور آماده است تا دومین بخش از سامانه دفاعی موشکی اس‌300 را به زودی به ایران تحویل دهد. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر فومین، رئیس خدمات فدرال برای همکاری‌های نظامی روسیه این خبر را اعلام کرد.





روزنامه دنیای اقتصاد: با گذشت بیش از دو ماه از تحویل نخستین محموله سامانه دفاعی اس‌300، مقامات روسی اعلام کردند که این کشور آماده است تا دومین بخش از سامانه دفاعی موشکی اس‌300 را به زودی به ایران تحویل دهد. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر فومین، رئیس خدمات فدرال برای همکاری‌های نظامی روسیه این خبر را اعلام کرد.

پیش از این اولین محموله از سامانه موشکی اس‌300 که مجموعه کاملی که احتمالا یک آتش‌بار کامل بوده است، وارد کشور شده بود. در تصاویر منتشر شده از ادوات سامانه موشکی اس‌300 در ایران، رادار 64N6E یا همان رادار مشهور Big Bird، پست فرماندهی UNIVERSAL متعلق به سامانه اس400، رله مخابراتی اس350، کشنده‌های سامانه موشکی و لانچرهای این سامانه به نمایش درآمده است.

فومین گفته است: «ما بخش اول را فرستاده‌ایم، این مجموعه کاملی است و ما در نظر داریم که بخش دوم را ارسال کنیم. شرکای ما نیز باید پرداخت لازم را انجام دهند.»

روس‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که از جانب روسیه عملا همه چیز برای بارگیری آماده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این انتقال اموال با شرکای ما انجام شود. همین که پرداخت مالی صورت گیرد کالا ارسال خواهد شد. ایران و روسیه تاکنون درباره مدل سامانه موشکی اس‌300 که به ایران تحویل داده شده است، سخنی به میان نیاورده‌اند اما آنچه مسلم است، این است که این سامانه از سری اس300 وی (S300-V) نیست.

چندی پیش امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش هم اعلام کرد که سامانه موشکی اس‌300 هم اکنون در حال استقرار است و تا پایان سال جاری، این سامانه در ایران عملیاتی خواهد شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درخصوص وضعیت سامانه اس‌300 که تحویل ایران شده است، گفت: «ما سامانه موشکی اس‌300 را داریم که وضعیت آن بحمدالله در حال استقرار است.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود:‌ «محموله‌های این مجموعه نیز در حال ارسال به ایران است و ان‌شاءالله این سامانه در کشورمان تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.»

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته ممنوعیت تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد از این رو تهران و مسکو رایزنی‌ها برای انعقاد قرارداد جدید را آغاز کردند. روسیه اولین محموله از سامانه دفاعی موشکی اس‌300 را اواخر فروردین ماه به ایران تحویل داده است. در آن مقطع و همزمان با روز ارتش، براساس آنچه در خبرگزاری‌ها انتشار یافت، از سامانه پدافند هوایی اس‌300 رونمایی شد. خبرگزاری‌های «ایرنا» و «ایسنا» در این رابطه نوشتند: «روسیه پس از رفع تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، قرارداد اس‌300 را در دستور کار قرار داد و پس از تجدید و اصلاح این قرارداد، سامانه اس‌300 وارد کشور شد.»

همچنین خبرگزاری فارس در گزارشی با اشاره به اینکه در مراسم رژه روز ارتش در تهران، بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی اس‌300 به نمایش درآمد، ادامه داد: «یک گردان سامانه موشکی بُرد بلند پدافند هوایی اس‌300 برای اولین بار به نمایش درآمد که البته موشک‌های این سامانه در رژه حاضر نبود و تنها بخش‌هایی از این سامانه (شامل رادار، پست فرماندهی و ارتباطات) به نمایش گذاشته شد.» تا به امروز بارها اخبار متفاوت و گاه متناقضی از تاریخ یا چگونگی تحویل این موشک‌ها از مقام‌های ایرانی و روسی نقل شده است که امید می‌رود درخصوص محموله دوم این سامانه، انتشار این اخبار ضدونقیض ادامه نداشته باشد.

همچنین اول خرداد ماه بود که دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی و فنی با اشاره به اینکه ایران در حال پس گرفتن شکایت خود از روسیه در ارتباط با موشک اس‌300 است، گفت که کشورش تاکنون تنها «حدود یک واحد» از این سیستم دفاعی را به ایران تحویل داده است. به گفته ولادیمیر کوژین، روسیه تا پایان سال جاری میلادی، چند واحد دیگر از سامانه موشکی اس‌300 را به ایران ارسال خواهد کرد. کوژین مقصود خود از «حدود یک واحد» موشک اس- ۳۰۰ را روشن و جزئیات بیشتری درباره آن اعلام نکرده‌است.

 در همان روز «ایسنا» خبری منتشر کرد که بنا بر ادعای نیکلای ولوبوئف، معاون شرکت روس‌تک روسیه، ایران شکایتش علیه روسیه درباره تاخیر در تحویل سامانه موشکی اس‌300 را پس گرفته است. پس از آن بود که محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درواکنش به این ادعای روسیه در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه از نظر جمهوری اسلامی، انصراف از شکایت از روسیه منوط به اجرای کامل تعهدات مسکو در موضوع تحویل اس‌300 است، گفت: «براساس توافق صورت گرفته، با اجرای قرارداد مربوط و تحویل کامل سامانه به ایران، عملا شکایت از روسیه متوقف می‌شود.»









تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن