تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816642566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی مقصر پرداخت حقوق های چند ده میلیونی است؟/آیا فقط فیش های حقوقی ملاک قضاوت هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چه کسی مقصر پرداخت حقوق های چند ده میلیونی است؟/آیا فقط فیش های حقوقی ملاک قضاوت هستند؟
آیا در خصوص فیش های حقوقی مدیران و رسیدگی به آن مبنای قضاوت فقط فیش حقوقی است یا مواردی چون بهره وری،کارانه و وام ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد؟

چه کسی مقصر پرداخت حقوق های چند ده میلیونی است؟/آیا دولت ظاهر سازی می کند؟
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دوره نهم در خصوص فیش های حقوقی منتشر شده به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در هر رابطه،  مبنای کار قانون است،قانون مدیریت خدمات کشوری نیز به صراحت نحوه و میزان حقوق و دستمزد را بیان کرده است.


وی افزود:در فصل دهم قانون خدمات کشوری که راجع به حقوق و مزایا می باشد و باید مبنای پرداخت حقوق و دستمزد تمام شرکت ها بانک ها و دستگاه های دولتی قرار گیرد؛در ماده 64 تا 79 ، میزان حقوق به کارمندان اعم از مدیر ارشد، کارمند، بازنشسته و ... میزان حقوق و ضرایب حقوقی همچنین پاداش ها و فوق العاده ها آورده شده است.


وی ادامه داد:در این قوانین آمده است که امتیازات برای هرگونه از فوق العاده های شغلی نظیر ایثارگری،سختی کار،حق مدیریتی و... در نظر گرفته شده است که این  باید در ضریب ریالی ضرب شود تا حقوق مزایای آنها مشخص شود.


 وی تاکید کرد:به عنوان مثال ایثارگری 1500 امتیاز ،اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیت تا 600 امتیاز دارد و بالاترین امتیازی که  در نظر گرفته شده  برای روسای سه قوه است که طبق ماده 71 قانون خدمات کشوری 18000 امتیاز می باشد.


**حداکثر حقوق 10 میلیون تومان 


وی تصریح کرد:اگر تمامی فوق العاده ها و امتیازات را به بالاترین حد ممکن آن در نظر بگیریم که برای روسای سه قوه است،حقوق آن ها از 10 میلیون تومان تجاوز نخواهد کرد؛حال شما اگر حقوق روسا،معاون اول،وزرا، نمایندگان و سایر مدیران ارشد را با این قوانین بررسی کنید و قطعا به چنین ارقامی نخواهید رسید.


عضو سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد:این بندهای فراموش شده قانون  به طور واضح نحوه ی پرداخت حقوق ،مزایا را در فیش های حقوقی بیان می کند اما زمانی که خود دولت در مقام عالی ترین رتبه شورای عالی اداری در اجرای صحیح قوانین تخلف می کند دیگر نباید از زیرمجموعه ها انتظار دیگری داشت.


**ظاهرسازی دولت


ثروتی تمامی عذر خواهی ها و واکنش های دولت به حقوق های نجومی را ظاهر سازی دانست و گفت:دولت برای پیگیری این مسئله باید مستقیما به سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور میداد اما محول کردن این کار به آقای جهانگیری فقط جنبه ظاهر سازی داشت.


وی ادامه داد:دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد تمامی این بند هارا تشریح کرده است و  برهمین اساس در یک فیش حقوقی عناوینی مانند حق تفریح فرزندان و کتاب و ... کاملا غیر قانونی است.


وی افزود:تمامی مشکلات از زمانی شروع می شود که دولت  قوانین را به درستی اجرا نمی کند و این امر محدود به دولت یازدهم نمی شود بلکه این رشته سره دراز دارد و ما شاهد این تخلفات در دوران قبل نیز بودیم .


ثروتی در خصوص سرپیچی از قوانین در دولت های مختلف به تعیین ضریب های ریالی توسط مجلس اشاره کرد و گفت:در تبصره ماده 64 آورده شده است که مجلس باید شاخص هزینه های زندگی و ضریب ریالی حقوق هارا پیگیری کند اما این بند قانون از زمانی که تصویب شده تا کنون اجرا نشده است، به طوری که در قانون بودجه سال 95، دولت بندی آورده مبنی بر اینکه اختیار تصویب حقوقی تمامی کارمندان را بر عهده بگیرد.


**پاداش های خارج از فیش حقوقی


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دوره نهم با اشاره به پرداخت پاداش ها و کارانه های نامتعارف گفت:در ماده 79 آمده که کلیه مبالغ پرداختی اعم از مستمر،غیر مستمر،پاداش و هزینه ها باید در فیش حقوقی کارمندان درج گردد اما اکنون شاهد پرداخت برخی از پاداش های نامتعارف خارج از فیش های حقوقی هستیم که این در تضاد کامل با قانون است.


 وی ابراز امیدواری کرد تا دولت به درستی قانون را اجرا و در مقابل این گونه مشکلات ایستاده و از ظاهر سازی جلوگیری کند.


**لزوم تشدید نظارت ها 


سید کریم هاشمی نخل ابراهیمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت گفت:این فیش های حقوقی منتشر شده مربوط به شرکت هایی است که از قانون خدمات کشوری مستثنی هستند اما این نباید بدان معنا باشد که هیچ گونه نظارتی بر روی میزان حقوق و دستمزد های پرداختی از سوی بانک ها و بیمه و سایر شرکت های این چنینی صورت نگیرد.


وی افزود:در حال حاضر نظام پرداخت حقوق،  ناهماهنگ و فارغ از هرگونه نظارت های کافی است که این امر تخلفات را به حد چشمگیری گسترش می دهند.


وی ادامه داد:برهمین اساس باید علاوه بر اینکه نظارت ها بر روی سازمان هایی که طبق قوانین خدمات کشوری حقوق دستمزد پرداخت می کنند بیشتر شود برای آن دسته از  نهاد هایی که حقوق و دستمزد آن ها از طریق هیئت مدیره تعیین میگردد نیز کنترل هایی باشد  تا شاهد پرداختی های نا متعارف نباشیم.




حداقل حقوق کارمندان دولت سال 1395 نیز به شرح ذیل است:


1- ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان 21949 ریال تعیین می شود.
2- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارگران دولت، مصوب 1370 (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) به میزان 1541 ریال تعیین می شود.
3- سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی، غیر دولتی، بانک ها دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی 12 درصد تعیین می شود.
4- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند 5 این تصویب نامه به میزان 9 میلیون (9000000) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان 7 برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.
5- حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به 6000000 ریال و حداکثر 7 برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.







۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن