تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799065853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت ويژه از بنگاه‌هاي توليدي در 3 استان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمايت ويژه از بنگاه‌هاي توليدي در 3 استان
رئيس كل بانك مركزي وعده داد كه پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي كوچك در دستور كار بانك‌ها در سال جاري قرار گيرد...
رئيس كل بانك مركزي وعده داد كه پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي كوچك در دستور كار بانك‌ها در سال جاري قرار گيرد و با اشاره به تك‌رقمي شدن نرخ تورم گفت: نرخ 15 درصدي براي سپرده هم بالاست، چراكه اگر نرخ تورم 9 درصد باشد، نرخ سود سپرده بايد بين 10 تا 12 درصد در نظر گرفته شود و بيش از اين هم لازم نيست.

نشست مشترك وزير كشور، استانداران (استان‌هاي كرمان، لرستان و آذربايجان شرقي) با رئيس كل بانك مركزي برگزار شد. دراين نشست رئيس كل بانك مركزي از عملكرد استانداران در شكل‌گيري و فعال شدن مؤسسات غيرمجاز انتقاد كرد و وزير كشور نيز حمايت ويژه از بنگاه‌هاي توليدي در سه استان را خواستار شد. رحماني‌فضلي در اين جلسه با اشاره به مطرح شدن الگوهاي موفق براي حمايت از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط اظهار داشت: شما بياييد الگوهاي موفق را معرفي كنيد تا آن الگوها را در سراسر كشور پيگيري و عملياتي كنيم. پيشنهاد مي‌كنم كارگروه ويژه‌اي براي اجرايي كردن تصميمات اين جلسه تشكيل شود كه به نظر مي‌رسد يكي از اولويت‌ها، حل 166 موردي بود كه در اين جلسه مطرح شد.

رحماني‌‌فضلي ادامه داد: در سه استان كرمان، لرستان و آذربايجان شرقي 144 واحد توليدي با مشكل مواجه هستند كه نيازمند يك دستور صحيح براي رفع تملك هستند، همچنين 30 پروژه سرمايه‌گذاري كه همگي داراي توجيه اقتصادي، رقابت‌پذير و احراز اهليت سرمايه‌گذار احصا شده و حالا ممكن است شما پنج مورد آن را نپذيريد، مشكلي ندارد. وي با اشاره به نياز به افزايش اختيارات مديران در اين سه استان، افزود: مي‌توانيم بررسي كنيم كه اختيارات مديران در اين سه استان چقدر مي‌تواند در حوزه بانك افزايش يابد، ما آماده تعامل و همكاري با بانك مركزي و بانك‌ها در اين زمينه هستيم.
 
حمايت از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را اولويت قرار دهيم
در ادامه ولي‌الله سيف، رئيس كل بانك مركزي اظهار داشت: بايد نظام بانكي نشان دهد با وجود همه مشكلات، در راستاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط گام برخواهد داشت. وي تصريح كرد: براي اصلاح نظام بانكي برنامه‌اي در حال تدوين است كه پس از تصويب به مرحله اجرا درمي‌آيد، مواردي كه نياز به مصوبه مجلس دارد به مجلس ارائه خواهد شد و مواردي كه نيازمند اقدام و تأييد توسط سازمان مديريت، وزارت اقتصاد و بانك مركزي هستند، مشخص شده‌اند. رئيس كل بانك مركزي در خصوص برنامه حمايت از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط گفت: با تخصيص 10‌درصد تسهيلات نظام بانكي مي‌توانيم اين بنگاه‌ها را به حركت دربياوريم كه البته يكي از شروط تأمين مالي بنگاه‌ها، وجود بازار مصرف براي محصولات آنهاست، زيرا توليدي كه به انبار برود بي‌فايده است.  
  
استانداران اجازه دادند مؤسسات غيرمجاز فعال شوند
سيف با اشاره به فعاليت گسترده مؤسسات غيرمجاز در گذشته اظهار داشت: فكر مي‌كنم استاندارها در گذشته نقش زيادي در شكل‌گيري بازار غيرمتشكل پولي داشتند و اجازه دادند مؤسساتي به وجود بيايد كه هيچ‌كدام مجوزي از بانك مركزي نداشتند. رئيس كل بانك مركزي با اشاره به اقدام اخير بانك‌ها براي كاهش نرخ سود سپرده 15 درصد گفت: مصوبه شوراي پول و اعتبار حداكثر نرخ سود سپرده را 18 درصد تعيين كرده كه براي همه لازم‌الرعايه است، اما تصميم اخير بانك‌ها در همان مسيري است كه بانك مركزي حركت مي‌كند. سيف تصريح كرد: با توجه به كاهش نرخ تورم، لازم بود نرخ سود از تورم تبعيت كند و به نظر ما نرخ سود بانكي مسير طبيعي خود را طي مي‌كند. اميدواريم تورم تك‌رقمي پايدار باشد كه در اين صورت نرخ 15 درصدي براي سپرده هم بالاست، چراكه اگر نرخ تورم 9 درصد باشد، نرخ سود سپرده بين 10 تا 12 درصد بايد درنظر گرفته شود و بيش از اين هم لازم نيست. رئيس كل بانك مركزي با استقبال از پيشنهاد وزير كشور براي تشكيل كارگروهي ويژه، گفت: اين كارگروه به صورت ويژه براي سه استان لرستان، كرمان و آذربايجان شرقي كشور تشكيل مي‌شود و اقداماتي كه در استان‌هاي ديگر انجام مي‌شود، در اين سه استان به صورت ويژه انجام خواهد شد.





تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن