تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803492759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام بحرین در لغو تابعیت «شیخ قاسم» نقض میثاق سازمان ملل است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقدام بحرین در لغو تابعیت «شیخ قاسم» نقض میثاق سازمان ملل است
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:تصمیم اخیر دولت بحرین در لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برخلاف همه موازین بین‌المللی است.

تشریح اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم/اقدام بحرین در لغو تابیعت شیخ قاسم نقض میثاق سازمان ملل است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 1 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم اولویت ها و سیاست‌های این کمیسیون تدوین شد.



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین اولویت کشور حفظ امنیت پایدار و کمک به ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی است. وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب و ناجا کارنامه موفقی را ظرف سال‌های اخیر به ملت ایران عرضه کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.


بروجردی با اشاره به پدیده شوم تکفیری‌ها اظهار داشت: این پدیده به عنوان تروریست‌های دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با هدف بدنامی برای اسلام و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان که مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها هستند علی‌رغم همه حمایت‌های صورت گرفته توسط این کشورها امروز خوشبختانه اراده دولت و نیروهای مسلح و نیروهای مردمی دو کشور عراق و سوریه عملا آغاز افول نیروهای تکفیری را رقم زده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موفقیت دولت‌های عراق و سوریه را به مردم این کشور تبریک گفت.


وی گفت: انسداد مرزها با هدف مقابله با اشرار و تروریست‌ها محور مهم اقدامات حفظ امنیت پایدار است. مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق کالا که امنیت اقتصادی و عمومی کشور را مورد تهدید قرار داده است باید با جدیت و قاطعیت ادامه یابد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از این مبارزه با جدیت حمایت خواهد کرد.


بروجردی به اولویت دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد و ادامه داد: حفظ منافع ملی در عرصه هسته‌ای از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در مجلس است و توجه به رفع تحریم‌ها و رصد تحولات اجرای برجام در مرحله پسابرجام در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به مصوبه قانونی مجلس در خصوص برجام با دقت و حساسیت مورد توجه کمیسیون خواهد بود و هر 6 ماه یکبار گزارشی به نمایندگان و مردم ارائه خواهد شد.


وی ادامه داد: در بند سوم قانون مصوبه مجلس در خصوص برجام الزام دولت بر اقدام متقابل در صورت عدم اجرای برجام توسط طرف‌های مقابل در جهت توقف همکاری‌های داوطلبانه و توسعه سریع برنامه صلح آمیز هسته‌ای به گونه‌ای که ظرف 2 سال ظرفیت غنی‌سازی در جمهوری اسلامی ایران به 190 هزار سو افزایش یابد با جدیت دنبال می‌شود که همان آتش زدنی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.


بروجردی در ادامه اولویت سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد: پرداختن به مسائل سیاست خارجی براساس سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، سومین اولویت ما خواهد بود، حمایت همه جانبه از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تا آزاد سازی همه سرزمین‌های اشغالی که روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای عرض اندام امت اسلامی در جهت تحقق این هدف مقدس است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حمایت از حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و همه نیروهای مقاومت، همچنین حمایت از مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه و عراق و مقابله جدی با نیروهای تکفیری و تروریستی منطقه در کنار برنامه‌های گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان مورد توجه خاص کمیسیون امنیت در بخش سیاست خارجی است.


وی ادامه داد: تقویت دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی از فرازهای دیگر اولویت سوم کمیسیون امنیت است.


بروجردی تقویت بنیه دفاعی و به ویژه موشکی را اولویت چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تعریف کرد و گفت: سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده است و متوجه هیچ کشوری نیست. ما کشوری هستیم که 8 سال درگیر جنگ بی‌رحمانه و تحمیلی بوده‌ایم که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد یکبار دیگر چنین توطئه‌ای علیه کشور و  ملتمان شکل بگیرد.


نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: لازمه چنین امری دفاع از تقویت روزمره بنیه دفاعی و بالا بردن توان قدرت موشکی به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده است. در کمیسیون امنیت قویا از این سیاست حمایت خواهیم کرد.


وی با اشاره به جنایت بحرین در به شهادت رساندن صدها زن، مرد و کودک اظهار داشت: چنین اقداماتی نماد بارز نقض حقوق بشر در این کشور است، تصمیم اخیر دولت بحرین در لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برخلاف همه موازین بین‌المللی و به ویژه دو میثاق حقوقی، سیاسی و مدنی و حقوق اجتماعی، فرهنگی مصوب سال 1966 سازمان ملل است.


وی ادامه داد: بحرین نیز این دو میثاق را تصویب کرده است که براساس آن هیچ کشوری حق ندارد تابعیت اتباع خود را حتی اگر افراد جنایتکاری باشند را لغو کند چه برسد به اینکه شخصیت برجسته و عالم بزرگی مانند حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم.


بروجردی تاکید کرد: این اقدام خلاف موازین حقوقی و بین‌المللی است و بدون شک آثار منفی این اقدام علیه امنیت کشور بحرین خود را نشان خواهد داد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انتظار می‌رود که دبیرکل سازمان ملل که وظیفه دفاع از مصوبات این سازمان را دارد نسبت به اقدام بحرین اقدام قاطع کند.


بروجردی همچنین بمباران وحشیانه یک سال اخیر در کشور یمن را به عنوان نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم آمران این جنایت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.


انتهای پیام / 






۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن