تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803768182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال معجزه‌ای برای پروژه آزادراه تهران - شمال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: به دنبال معجزه‌ای برای پروژه آزادراه تهران - شمال
شاید بتوان یکی از مهم‌ترین وعده‌های محقق نشده در سه دهه اخیر را مربوط به آزادراه تهران- شمال دانست. موضوع این آزادراه طی سال‌های گذشته از جاده چالوس هم پیچیده‌تر شد و تکمیل آن هر بار به آینده موکول می‌شد.
به گزارش نامه‌نیوز، موضوع آزاد راه تهران-شمال آن قدر ادامه پیدا کرد که گاه در ادبیات طنز رسانه‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز ورود کرد. اما این روزها مسولان به طور قطع خبر از تکمیل قطعه نخست این پروژه ی 40 ساله در بهار 96 دادند، خبری که باید دید این بار هم به سرنوشت وعده های دیگر دچار می شود یا نه؟

در طول تمام این سال‌ها هرچند پیمانکارهایی به این پروژه ورود کردند و حتی سرمایه‌گذاران خارجی سهمی از کار را برعهده گرفتند، اما در عمل جز افتتاح قطعه چهارم این آزاد‌راه آن هم نه به‌طور کامل، مابقی قطعات سهم چندانی در پیگیری و پیشرفت نداشتند.این پروژه با روی کار آمدن دولت یازدهم مشکلات خاص خود را داشت، اگرچه آخوندی وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدا این موضوع را دستور کار خود قرار داد اما مسئله اصلی را مربوط به ساختارهای مدیریتی و سرمایه‌گذاری دانست و بعد از مدتی پیمانکاران چینی از آن حذف و 5 پیمانکار ایرانی جایگزین شدند.

با این همه پس از کش و قوس های فراوان باز شدن گره 40 ساله این آزاد راه در 4 سال امید به تکمیل کامل این پروژه در سال های آتی را پررنگ تر می کند. طرحی که انتظار می‌رود حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف کند تا بتواند مسافت تهران – شمال را حدود ۶۰ کیلومتر کاهش دهد.

براساس اعلام مدیر عامل شرکت آزاد‌راه تهران – شمال، این طرح که پس از سال‌ها درجا زدن با سرعتی بسیار بالا و در ۱۲۰ جبهه کاری مراحل نهایی اجرایی شدن را طی می‌کند نه اعتبار جدیدی دریافت کرده و نه جایگاه‌اش متفاوت شده است، بلکه این امر تنها در سایه همدلی و همراهی وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان به وجود آمده است.

دولت وعده کرده تا سال ۱۴۰۰ در صورت برهم نخوردن شرایط و مقدمات ابتدایی تمام این آزاد‌راه ۱۲۰ کیلومتری را به زیر بار ترافیک آورد.

طولانی شدن پروژه‌ها سمبل ناکارآمدی است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ‌جمهوری در بازدید از پروژه آزاد راه تهران - شمال خواستار آماده شدن قطعه اول این آزادراه برای نوروز سال 1396 شد.

جهانگیری روز دوشنبه در بازدید از آزادراه تهران -شمال گفت: اگر عید نوروز مردم بتوانند از قطعه یک آزاد راه تهران - شمال عبور کنند، کار بزرگی انجام شده است.

وی افزود: نباید اجرای پروژه‌های بزرگ ملی طولانی شود زیرا طولانی شدن پروژه‌ها سمبل ناکارآمدی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال که از سال 1376 شروع شده است، اهمیت زیادی برای مردم ایران دارد زیرا مردم علاقه زیادی به شمال کشور دارند و نباید برای سفر به این منطقه 12 ساعت در راه بمانند.

جهانگیری تاکید کرد،: معطلی مردم باعث اتلاف وقت، انرژی و تلفات جاده‌ای می‌شود؛ لذا این طرح 120 کیلومتری باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت کار زیادی در قطعه اول آزاد راه تهران - شمال هستیم. در بازدید سال 1394 پیشرفت کار این قطعه 29 درصد بود اما هم اکنون پیشرفت فیزیکی قطعه نخست به بیش از 59 درصد رسیده است.

مهندسان ایرانی جایگزین چینی‌ها شدند

عباس آخوندی روز دوشنبه در بازدید معاون اول رییس جمهوری از این آزادراه افزود: پیمانکاران در این پروژه و به خصوص در قطعه اول تا کنون طبق برنامه زمان‌بندی شده کار خود را انجام داده‌اند و تمام کارهای این پروژه از طریق مناقصه و رقابت اجرا می‌شود.

آخوندی گفت: برای تکمیل این قطعه قرارداد پیمانکار چینی را طبق تعهدات بین‌المللی کاهش دادیم تا عرصه برای کار پیمانکاران ایرانی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به وجود تونل‌های بزرگ در این آزادراه هم اکنون 24 قالب تونل برای تکمیل تونل‌های آن مورد استفاده قرار گرفته است و بنا داریم معماری مناسبی در این آزادراه و تونل‌های آن اجرا شود.

آخوندی اظهار داشت: با توجه به این که طول برخی از این تونل‌ها به بیش از سه هزار متر می‌رسد سیستم اطفای حریق آن طوری طراحی شده است که جان مسافران در برابر هرگونه آتش سوزی محافظت شود و با دسترسی های مورد نیاز مسافران در هنگام آتش سوزی به سهولت نجات پیدا کنند.

هدف ما تکمیل سریعتر آزاده راه تهران - شمال است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بازدید معاون اول رییس جمهوری از آزاده راه تهران - شمال گفت: همه تلاش ما تکمیل سریع‌تر این طرح است.

محمد سعیدی‌کیا افزود: برای پیشرفت کار در این طرح ملی مسئولان شرکت آزادراه تهران - شمال در محل حضور دایمی دارند تا هرگونه تصمیم گیری بدون اتلاف وقت و سریع‌تر اجرا شود.

وی اظهار داشت: شرکت آزادراه تهران - شمال و وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنند تا این آزادراه را بتوانند در سریع‌ترین زمان تکمیل کنند.

سعیدی‌کیا گفت: تاخیر در تصمیم‌گیری‌ها سبب ضرر پیمانکاران می‌شود اما در این آزادراه پیمانکاران ایرانی توانمندی‌های خود را نمایش داده‌اند و در مناقصه تونل غربی منطقه 2 بیست شرکت اعلام آمادگی کرده اند که 6 شرکت آن خارجی است و امیدواریم به زودی نتیجه آن مشخص شود.

سعیدی‌کیا با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه افزود: خوشبختانه تا اردیبهشت ماه صورت وضعیت تمام پیمانکاران به جز دو پیمانکار، پرداخته شده است؛ اما بانک تجارت در فاینانس شرکت چینی اقساطی را که وزارت راه تعهد کرده بود، طلبکار است، از سوی دیگر بانک تجارت بدهی به دولت داشت و مقرر بود این دو تهاتر شوند که در این صورت امکان فاینانس جدید عملی خواهد بود، اما تاکنون این مشکل رفع نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد پس از افتتاح قطعه یک آزاد تهران - شمال، تونل شرقی البرز در منطقه 2 آماده شود تا روند اجرایی این پروژه به خوبی ادامه پیدا کند.

قطعه یک این آزادراه به طول 32 کیلومتر دارای 16 پل رفت و برگشت و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

این قطعه آزاد راه تهران - شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت در تهران آغاز و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد.



منبع: روزنامه ابتکار


۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن