تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799854246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار «متین» درباره حمله داعش به آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
هشدار «متین» درباره حمله داعش به آمریکا




اف‌بی‌آی در تلاش برای تشخیص انگیزه عمر متین، عامل کشتار در باشگاه همجنس بازان در اورلاندو، از مردم خواسته است هرگونه اطلاعاتی را که از این فرد دارند در اختیار پلیس قرار دهند.





پایگاه خبری انتخاب: بی بی سی نوشت: اف‌بی‌آی در تلاش برای تشخیص انگیزه عمر متین، عامل کشتار در باشگاه همجنس بازان در اورلاندو، از مردم خواسته است هرگونه اطلاعاتی را که از این فرد دارند در اختیار پلیس قرار دهند.

درخواست پلیس فدرال از مردم در حالی صورت گرفته است که گزارشی حاوی مطالبی که عمر متین در ساعات قبل و در جریان گروگانگیری و تیراندازی در باشگاه پالس کلاب در فیسبوک خود منتشر کرده بود و شرح رفتار او در این مدت در اختیار کمیته امنیت داخلی مجلس سنای آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش این کمیته، عامل کشتار اورلاندو پیش از اقدام به این حمله، با کلید واژه "پالس اورلاندو" و "تیراندازی" به جستجو در اینترنت پرداخته و در فیسبوک خود، شعارهای خشم آلودی علیه "شیوه های پلید غرب" منتشر کرده و ایالات متحده را به خاطر "مرگ زنان و کودکان بیگناه" مورد سرزنش قرار داده بود.

در آخرین مطلب در فیسبوک عمر متین آمده است که "طی چند روز آینده، شاهد حملات داعش در ایالات متحده خواهید بود."

او همچنین روسیه و آمریکا را به خاطر بمباران مواضع داعش در سوریه به شدت محکوم کرده و به باد ناسزا گرفته بود. اف‌بی‌آی دریافته است که پنج حساب فیسبوک با عمر متین مرتبط بوده و کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا در نظر دارد مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیسبوک را احضار کند و خواستار اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت متین در فیسبوک شود.

گزارش اف‌بی‌آی به کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا همچنین شامل اطلاعاتی از رفت و آمدهای عمر متین و رفتار او در ساعات قبل از حمله و همچنین در جریان این حمله است.

به گزارش آسوشیتدپرس، طبق اطلاعاتی که در اختیار سنا قرار گرفته، عمر متین قبل از عملیات به رستورانی در یک مرکز تفریحی رفت اما مشخص نیست که انگیزه او چه بوده است. هنگام این عملیات هم، در تماس با تلفن خدمات اضطراری (٩١١) اعلام کرد که با رهبر داعش بیعت کرده است.

با وجود مطالب فیسبوک و اعلام وفاداری به داعش، مقامات آمریکایی گفته‌اند که هنوز شواهدی در دست نیست که ثابت کند انگیزه اصلی و اولیه عمر متین در ارتکاب کشتار اورلاندو، ارتباط و تبعیت از آموزش‌های گروه داعش بوده باشد. به همین دلیل هم پلیس فدرال از مردم خواسته است هرگونه اطلاعاتی که در مورد سابقه، فعالیت ها و خصوصیات شخصیتی این فرد را در اختیار پلیس قرار دهند.

همچنین، با وجود انتشار گزارش‌هایی از بازجویی از نور سلمان، همسر فلسطینی تبار عمر متین، هنوز مشخص نیست که او تا چه اندازه در جریان برنامه‌ریزی و تدارک حمله به پالس کلاب آگاه بوده است. براساس برخی گزارش‌ها، خانم سلمان دست کم از نیت همسرش برای انجام این عملیات اطلاع داشته اما هنوز معلوم نشده که آیا در این زمینه، با او همکاری هم کرده باشد.

عمر متین ٢٩ ساله روز یکشنبه با استفاده از تفنگ جنگی و سلاح کمری حاضران در باشگاه پالس کلاب در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا را به گلوله بست و ۴٩ نفر را کشت و ۵٣ تن را زخمی کرد و سرانجام به ضرب گلوله مأمواران امنیتی از پای درآمد. از آن زمان، اطلاعات متناقضی در موردا شخصیت و انگیزه احتمالی او منتشر شده است.

این حمله به موضوعی در مجادلات سیاسی به ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تبدیل شده است. در حالیکه دونالد ترامپ، که انتظار می‌رود نامزدی حزب جمهوریخواه را به دست آورد، این حمله را به اعتقادات دینی عمر متین نسبت داده و آن را توجیه کننده نظر خود پیرامون محدودیت ورود مسلمانان به آمریکا دانسته، مقامات ارشد دولت آمریکا و هیلاری کلینتون، که نامزد حزب دموکرات محسوب می‌شود، نواقص قوانین مربوط به مالکیت فردی اسلحه در آمریکا را مسئول دانسته‌اند.







تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن