تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819865686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار مقامات اروپا به انگلیسی‌ها: اگر خارج شدید، بهایش را هم بپردازید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هشدار مقامات اروپا به انگلیسی‌ها: اگر خارج شدید، بهایش را هم بپردازید
باقی کشورهای اتحادیه اروپا نه تنها با ناباوری، هراس و اضطراب به احتمال خروج انگلیس از این بلوک نگاه می‌کنند بلکه برای اقدامات تلافی جویانه نیز آماده می‌شوند.
به گزارش نامه نیوز، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مقامات و تحلیل‌گران اروپایی گفتند: اگر مردم انگلیس در رفراندوم روز پنجشنبه به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند باید منتظر واکنش تند، بی‌رحم و کیفرتوزانه کشورهای سراسر اروپا باشند چرا که باید مانع کشورهایی شوند که می‌خواهند راه انگلیس را دنبال کنند. به عبارت دیگر انگلیس بهای تصمیمش را پرداخت خواهد کرد.
با توجه به دیگر مسائل مهم و فوری از جمله بدهی یونان، بحران مهاجرت و تروریسم، اکثر کشورهای قدرتمند اروپا خواستار شفافیت خواهند بود و احتمالا یک دوره طولانی از سردرگمی و آشفتگی پس از رفراندوم را تحمل نخواهند کرد. وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت: ماندن یعنی ماندن، خروج یعنی خروج، امیدوارم مردم انگلیس در نهایت علیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دهند. خروج انگلیس لطمه و خسارت سنگینی برای اروپا خواهد بود. در همین حال دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز گفت: از آنجایی که هیچ کس نمی‌تواند پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در طولانی مدت را پیش بینی کند این اقدام بسیار خطرناک است. به عنوان یک مورخ می‌ترسم که خروج انگلیس نه تنها آغاز ترغیب اتحادیه اروپا بلکه تمدن سیاسی غربی نیز باشد. فرانسه و آلمان یک عمل مشترک در خصوص امنیت اروپا همچون مرکز فرماندهی عملیات را اعلام کرده‌اند تا نشان دهند که اتحادیه اروپا بدون انگلیس نیز متحد و مستحکم باقی می‌ماند و به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر که اظهارات پوپولیستی و ضد بروکسل در سراسر قاره اروپا منتشر می‌شوند، هیچ کشوری خواستار تغییر معاهده‌ای نیست که منجر به برگزاری رفراندوم‌های بیشتر می‌شود. کامی گران، مدیر فدراسیون تحقیقات استراتژیک در فرانسه گفت: از بعد از برگزاری رفراندوم هیچ اشتیاقی برای خوب بودن با انگلیس وجود ندارد. اگر می‌خواهیم از خروج‌های بیشتر از اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم انگلیس باید بهای هر قیمتی را که اتخاذ می‌کند، بپردازد. اگر از اتحادیه اروپا خارج شوید، دیگر خارج شده‌اید و ما به شما مزایای یک بازار منحصر به فرد را نمی‌دهیم. اما جنبه سیاسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که بیش از هر چیز اروپایی‌ها را نگران می‌کند. گونترام وولف، مدیر موسسه تحقیقاتی بروگل در بروکسل گفت، پوپولیست‌های سراسر اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به عنوان "مشت دموکراسی" جشن خواهند گرفت چرا که معتقدند در نهایت غیرنظامیان حرف خود را به سران کشور دیکته کردند. پوپولیست‌های سراسر اروپا قدرت خواهند گرفت و بازارها می‌گویند" نخستین آجر از این دیوار فروریخت، بیایید بر سر آجر بعدی شرط ببندیم." به گفته مقامات، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بی‌ثباتی این قاره می‌افزاید و برای کشورهایی که بدهی بالایی دارند همچون فرانسه، ایتالیا و یونان یک شوک اقتصادی فوری خواهد داشت.


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
صدور حکم اعدام برای ۷۳۴ معارض مصری
افشاگری تازه اسنودن اسکاتلند را به هم ریخت
سوئیس درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را پس گرفت
قاتل نماینده پارلمان انگلستان در دادگاه محاکمه می‌شود
پوتین: انتخابات جدید راه حل پایان بحران سوریه است
پوتین: نمی‌دانم چطور 200 روسی می‌توانند هزاران انگلیسی را بزنند
نگرانی شورای اروپا از خروج احتمالی انگلیس
ائتلاف مخالفان سوری پیشنهاد اجرای مکانیزم 1+5 برای حل بحران سوریه را داد



۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن