تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816711282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منفعت طلبی برخی از روزه ناشی از حاکمیت اخلاق فایده گرایی در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی: منفعت طلبی برخی از روزه ناشی از حاکمیت اخلاق فایده گرایی در جامعه است مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: برخی سوال‌ها مانند اینکه روزه چه نفعی برای زندگی روزانه ما دارد و چرا باید روزه بگیریم، ناشی از حاکم شدند همین اخلاق فایده گرایی در جامعه است.
۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد ساعت 13:30

خبرگزاری پانا+منفعت طلبی برخی از روزه ناشی از حاکمیت اخلاق فایده گرایی در جامعه است

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،حجت الاسلام علی خدیوی در جلسه اخلاق و قرائت قرآن کارکنان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: برخی سوال‌ها مانند اینکه روزه چه نفعی برای زندگی روزانه ما دارد و چرا باید روزه بگیریم؟ ناشی از حاکم شدند همین اخلاق فایده گرایی در جامعه است. وی با بیان اینکه در طول تاریخ اخلاق فضیلت محور تبدیل به اخلاق فایده گرا شده است، ادامه داد: نگاه انسان به فضائل اخلاقی تغییر یافته، به گونه‌ای که در گذشته اخلاق را به دلیل اینکه اخلاق هست به طور کامل قبول می کردند و کسی کاری به نتیجه مادی اخلاق نداشت ولی روحیه فایده‌گرایی موجب شده تا به اخلاق نیز با نگاه فایده گرایی نگریسته شود و این امر موجب می‌شود تا شایسته سالاری در جامعه رخ ندهد.
حجت الاسلام خدیوی با تاکید بر اینکه برترین نوع اخلاق، اخلاق فضیلت‌گرا است، افزود: در جامعه فضیلت محور، انسان‌ها بر اساس فضیلت‌های اخلاقی طبقه‌بندی می‌شوند همانگونه که در حکومت امیرالمومنین علی(ع) اینچنین بود، در حالی که در جامعه بنی امیه که ضد رفتار علی(ع) رفتار می کردند حیله گری و فریب عامل برتری انسان‌ها بود.
وی یادآور شد: وقتی فایده‌گرایی در جامعه حاکم شد، فساد اداری و دست بردن در بیت المال هم اوج می‌گیرد، در این جامعه انسان‌ها احساس تنهایی می‌کنند، چرا که وقتی پست و مقام خود را از دست دهند بی فایده محسوب شده و تنها می‌مانند، اینکه که یادگیری واقعی علم و دانش تبدیل به مدرک گرایی شده، نیز نتیجه همین رواج فایده گرایی است.
این استاد دانشگاه با اشاره به خطبه 36 نهج البلاغه و خطاب امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) افزود: حضرت در این خطبه به امام حسن(ع) می فرماید: اگر دنبال فضیلت ثروت و غنا هستی، بهترین ثروت ثروت عقل است، بزرگترین فقر هم حماقت و نادانی است؛ وحشی‌تر از هر وحشی، خود بزرگ بینی است؛ و بهترین حسن هم حسن خلق و اخلاق نیکو است، پس مواظب باش با فرد احمق و نادان دوست مشو، چون این فرد می‌خواد به تو خیر برساند ولی ضرر می‌رساند، با فرد بخیل دوست مشو چون آن روز که کمک لازم داری به تو کمک نمی‌کند، با انسان بی مبالات دوستی نکن چون انسان را به هیچ می‌فروشد و با انسان دروغگو دوست نشو چون مثل سراب واقعیت‌ها را به تو نشان نمی‌دهد.
بر اساس این گزارش؛ جلسات قرآن و اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی به همت معاونت فرهنگی این سازمان در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن