تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805647812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شانتاژ خبری درباره کمیسیون آموزش و تحقیقات


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شانتاژ خبری درباره کمیسیون آموزش و تحقیقات
روز نو : هنوز یک ماه از عمر مجلس دهم نمی‌گذرد و نمایندگان علاوه بر کارهای مجلس؛ در پی شکل دادن فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها هستند. کمیسیون‌هایی که ترکیب اعضای آن نسبت به مجلس هشتم و نهم، تغییرات زیادی را شامل شده است. از این رو، این تغییر ترکیب تا حد زیادی برای نمایندگانی که از دوره قبل بازمانده‌اند و اکثرا نیز اصولگراها هستند، نوعی تردید و حتی می‌توان گفت هراس ایجاد کرده است. چراکه آنها اگرچه تلاش کرده‌اند که هم‌فکرانشان در همه کمیسیون‌ها حضور داشته باشند اما حضور اصلاح‌طلبان تا حد زیادی فرمان کار را از دست‌شان خارج کرده است. این روزها که نمایندگان، عضویت‌شان در کمیسیون‌ها تا حد زیادی مشخص شده اغلب نمایندگان اصولگرای مجلس، اظهارنظرهای عجیبی درباره ریاست‌های کمیسیون‌ها می‌کنند و به نوعی درباره ریاست اصلاح‌طلبان بر کمیسیون‌ها هشدار می‌دهند از این رو درحالی که هنوز شخص محمدرضا عارف درخصوص کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهارنظر نکرده، برخی از چهره های اصولگرای عضو این کمیسیون مشغول اظهارنظرهای آینده‌نگرانه درباره ریاست عارف بر کمیسیون هستند. در همین راستا روز گذشته، خبرگزاری وابسته به نهاد خاص، مصاحبه‌ای با جبار کوچکی‌نژاد انجام داده و از منظر او به‌عنوان یکی از اعضای قطعی این کمیسیون درباره سیاسی شدن کمیسیون آموزش هشدار داده بود. او در این گفت‌وگو اعلام کره بود که اینکه کمیسیون آموزش به‌عنوان یک کمیسیون تخصصی وارد این فاز سیاسی شود، یکی از اشتباهات بزرگ مجلس است و شاید برخی از سیاسیون مجلس‌ درصددند به این شکل کمیسیون آموزش را هدایت کنند تا به این نقطه برسد.


اما نکته اینجاست که چرا این بحث‌ها تنها از سوی اصولگرایان اعضای کمیسیون آموزش مطرح می‌شود؟ در حالیکه جامعه  دانشگاهی کشور طی روزهای ایخر از حضور چهره های علمی ،دانشگاهی و تحول خواه به مانند عارف در کمیسیون آموزش و تحقیقات استقبال کرده اند علت هراس عده ای از حضور تحول خواهان در راس این کمیسیون به چه دلیل است ؟


محمد قمی، از اعضای کمیسیون آموزش و نماینده پاکدشت دراین‌باره به «امید ایرانیان» می‌گوید: «چرا ماجرا را اینقدر پیچیده می‌کنند؟ ما کاندیدای‌مان را معرفی می‌کنیم و اصولگرایان نیز یک کاندیدا معرفی می‌کنند و در انتخاباتی دموکراتیک، رییس کمیسیون مشخص می‌شود. این نوع برگزاری انتخابات یعنی مورد قبول آقایان نیست؟» قمی همچنین درباره سیاسی شدن کمیسیون آموزش، می‌گوید: «فردی که سال‌ها کار آموزشی و فرهنگی کرده است، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، ریاست دانشگاه و استاد دانشگاه بوده است، چه‌طور می‌تواند کمیسیون را سیاسی کند؟ این نشان می‌دهد که اتفاقا مخالفان فکری آقای عارف به ماجرا سیاسی نگاه می‌کنند چون اگر انصاف باشد قطعا می‌بینند که آقای عارف بیش از آنکه پیشینه سیاسی داشته باشد، پیشینه اجرایی و آموزش دارد.» او همچنین می‌گوید: «ما از آقای عارف خواسته‌ایم که کاندیدا شود و واقعیت این است که او تاکنون سکوت کرده و اگر هم قبول کند که کاندیدا شود به اصرار ما بوده و نه خواست شخصی خودش.» او همچنین درباره اظهارنظرهای اخیر اصولگرایان و هشدارهای‌شان می‌گوید: «مخالفان حق دارند که اظهارنظر کنند. مانند این می‌ماند که ما هر کاری می‌کنیم، امریکا نظری می‌دهد و چیزی می‌گوید. این بدان معنا نیست که اظهارنظر امریکا 100درصد درست است.»


 


موج امید


البته شاید موج امیدواری که میان اهالی دانشگاه‌ها و دانشجویان بازگشته است نیز جای نگرانی‌هایی گذاشته باشد چراکه به گفته بسیاری از دانشجویان محروم از تحصیل، یکی از دلایل عدم بازگشت‌شان به دانشگاه‌ها، سنگ‌اندازی‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده است. ازاین‌رو شاید چهره ای تحولخواه در راس ریاست  این کمیسیون بتواند ماجرای بسیاری از این دانشجویان را حل‌وفصل کند و این همان چیزی است که برخی را نگران می‌کند. چه آنکه چندی پیش جمعی از اساتید و اهالی دانشگاه نامه‌ای خطاب به عارف برای کاندیداتوری ریاست کمیسیون آموزش نوشتند و اتفاقا کوچکی‌نژاد نیز در بخشی از گفت‌وگویش به این مساله اشاره کرده و گفته است: «ما متوجه شدیم که بیرون از مجلس هم در سطح روسای دانشگاه‌ها به کمیسیون آموزش نظر دارند که اینگونه برخوردها و رفتارها در قبال کمیسیون آموزش به صلاح سیستم آموزشی کشور نیست. ما اجازه نخواهیم داد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تحت تاثیر فعالیت‌های حاشیه‌ای بیرون از مجموعه کمیسیون قرار گیرد و برخی‌ها بتوانند اهداف خود را در کمیسیون دنبال کنند.» این در حالی است که قمی به «امید ایرانیان» می‌گوید: «تقاضاهای زیادی می‌شود که آقای عارف کاندیدا شود ولی او هنوز نظری نداده و ازاین‌رو نمی‌دانیم چرا عده‌ای اینقدر هراس دارند؟»


علاوه بر این موضوع، بحث‌هایی هم پیرامون ریاست رانتی مطرح می‌شود. یکی از فعالین دانشجویی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های وابسته به نهاد خاص که این روزها سخت مشغول انتشار هشدارهایی برای ریاست کمیسیون آموزش است، گفته است که روند برگزاری انتخابات کمیسیون آموزش غیرقانونی است. رفتار اخیر برخی مجلسیان برای رییس کردن عارف در کمیسیون آموزش این را به ما نشان می‌دهد که انگار ورود به مجلس مجوزی برای اقدامات غیرقانونی و اقدامات رانتی است. این درحالی است که میرزاده، دیگر عضو کمیسیون آموزش به «امید ایرانیان» می‌گوید: «اینقدر که بیرون از مجلس برای ریاست این کمیسیون جنجال می‌شود و برخی سعی در رسانه‌ای کردن این موضوع دارند، اصلا در داخل مجلس چنین خبری نیست. هنوز فضا به مرحله‌ای نرسیده است که افراد شخصا اعلام کاندیداتوری کنند. در این صورت چه‌طور برخی درباره گزینه‌های ریاست اظهارنظر می‌کنند؟ متاسفانه همین اظهارنظرهای زود هنگام، کشور را به این مرحله رسانده است.» میرزاده معتقد است که «باید صبر کرد تا افراد شخصا صحبت و اعلام آمادگی کنند و نباید جای دیگران اظهارنظر کرد.» همچنین قمی نیز معتقد است که همه باید به برگزاری انتخابات دموکراتیک پایبند باشند. او می‌گوید: «اصولگرایان کاندیدای‌شان را معرفی کنند و ما نیز کاندیدای خود را را مطرح می‌کنیم. این کجایش رانت است؟ اجازه دهیم، افراد رقابت کنند و همه‌چیز مشخص شود.»


اما مساله این است که چرا این روزها کمیسیون آموزش تا این اندازه برای اصولگرایان مهم شده است. به‌طوری‌که اخیرا بیشتر مباحث سیاسی و حتی مسایل مربوط به صحن علنی را رها کرده‌اند و تماما روی این نقطه معطوف شده‌اند. شاید بی‌راه نباشد که بگوییم، اصولگرایان از اینکه گزینه‌های قدرت خود را یک به یک از دست دهند، نگرانند. شاید هم تحلیل دیگر این باشد که تجربه ثابت کرده که باز شدن فضای امید به دانشگاه، منجر به محبوبیت بیشتر می‌شود و ازاین‌رو بازگشت برخی دانشجویان به دانشگاه‌ها موج محبوبیت دیگری برای چهره های تحول خواهی به مانند عارف همراه خواهد داشت و این چیزی نیست که اصولگرایان خواهان آن باشند.




تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن