تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816013738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر شايسته‌شدن با حكم مؤسسات تجاري!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مدیر شايسته‌شدن با حكم مؤسسات تجاري!
اگر مي‌خواهيد مدير شايسته‌اي باشيد به هيچ وجه نيازي نيست به روز و كارآمد باشيد و اصول مديريتي را بشناسيد بلكه كافي است دست در جيب كرده و هزينه‌اش را بپردازيد.
نویسنده : زهرا چيذري 


اگر مي‌خواهيد مدير شايسته‌اي باشيد به هيچ وجه نيازي نيست به روز و كارآمد باشيد و اصول مديريتي را بشناسيد بلكه كافي است دست در جيب كرده و هزينه‌اش را بپردازيد. از 3 ميليون و 50 هزار تومان تا 7 ميليون و 800 هزار تومان هزينه‌اي است كه براي دريافت نشان بلورين، سيمرغ سيمين يا سيمرغ زرين مديريت بايد بپردازيد. با پرداخت پول بيشتر خدمات بهتري هم به شما ارائه مي‌شود. همه اين امكانات براي آن است تا شايسته‌سالاري شما با حكم مؤسسه‌اي گمنام ثابت شود و شما با اين روش مديري شايسته شويد.

جشنواره‌ها و همايش‌هاي هزينه‌بر و بي‌حاصل در كشورمان كم نداريم اما ظاهراً برگزاري كنگره و همايش هم مي‌تواند به عنوان يك شغل درآمد‌زا با درآمدهاي كلان باشد؛ ‌كنگره‌هايي كه با دريافت مبالغي از 3 تا 8 ميليون تومان و تماس با افراد و شركت‌ها براي شركت در كنگره‌شان مدير شايسته مي‌سازند تا شايسته‌سالاري البته از نوع معنوي آن با حكم مؤسسه‌اي غيرتجاري رقم بخورد.
 
پول بدهيد تا مدير شايسته شويد
چند روزي مي‌شود كه اطلاعيه‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود؛ ‌اطلاعيه‌اي مربوط به كنگره‌اي براي تجليل از مديران شايسته. تا اينجاي كار مشكلي وجود ندارد و اگر معيارهاي مناسبي براي چنين انتخابي وجود داشته باشد و مديران شايسته كشور طي پروسه‌اي علمي انتخاب و معرفي شوند مي‌تواند در حاكميت شايسته‌سالاري اثر مثبتي داشته باشد اما ظاهراً براي انتخاب اين مديران شايسته نخستين معيار هزينه‌اي است كه تحت عنوان هزينه مشاركت بايد به حساب شركت واريز شود. 3 ميليون و 50 هزار تومان هزينه مشاركت براي دريافت گواهينامه مدير شايسته است. اهداي نشان بلورين مدير شايسته در مراسم اختتاميه توسط مسئولان و مقامات مدعو در كنگره كه البته معلوم نيست كدام مسئولان و مقامات هستند به همراه درج آرم و لوگوي سازمان منتخب در برد چاپي ويژه كنگره و از همه مهم‌تر امكان حضور يك نفر در كنگره به همراه پذيرايي ميان‌وعده از خدمات ديگري است كه در برابر اين هزينه مشاركت ارائه مي‌شود.

در صورت پرداخت 4 ميليون و 200 هزار تومان به علاوه موارد فوق، اهداي سيمرغ سيمين مديريت در مراسم اختتاميه توسط مسئولان و مقامات مدعو در كنگره و امكان حضور دو نفر در مراسم به همراه پذيرايي ميان وعده و عضويت افتخاري در باشگاه نوابغ مديريت ايران و دريافت گواهينامه عضويت از خدماتي است كه با اين هزينه مشاركت دريافت خواهيد كرد. در صورتي كه 7 ميليون و 800 هزار تومان در كنار تمام خدمات قبلي سيمرغ زرين مديريت دريافت نشان زرين ايزو، عضويت افتخاري در باشگاه نوابغ مديريت ايران، امكان حضور سه نفر در كنگره با پذيرايي ميان وعده و شركت در ضيافت شام ويژه دو نفر همراه، ‌ارسال عكس و فيلم و از همه مهم‌تر درج اخبار دريافت جايزه در شش روزنامه اقتصادي كشور و دريافت آلبوم رزومه‌ها 10 روز پس از برگزاري كنگره است.
 
دعوت از مديران براي دريافت نشان شايستگي پولي
آنطور كه بررسي‌هاي خبرنگار «جوان» نشان مي‌دهد ظاهراً دبيرخانه اين كنگره براي آنكه مديران را به شركت در اين كنگره ترغيب كند براي شركت‌هاي مختلف فكس ارسال كرده است و حتي در مواردي با افراد تماس گرفته‌ تا براي آنكه مديري شايسته باشند در اين كنگره شركت كنند و حتي براي مديراني كه به شركت در اين كنگره دعوت شده‌اند نماينده‌اي در دبيرخانه تعيين شده است. در دعوتنامه ارسالي اين كنگره براي مديران شركت‌هاي مختلف شاخص‌هاي انتخاب مدير شايسته ملي، كارآفريني، توسعه، ابتكار و خلاقيت و نيز سابقه عملكرد عنوان شده است كه در صورت تأييد مدير مربوطه با پرداخت مبلغ 6 ميليون ريال مميزي شركت مذكور انجام مي‌شود. مطابق آنچه كه در اطلاعيه اين كنگره آمده بنيان چهره‌هاي ماندگار و گروه متخصصين ايران برگزار‌كننده اين كنگره هستند، ‌مؤسساتي كه به هيچ عنوان در شمار نهادهاي معتبر ملي نيستند در نتيجه كنگره و اعتبار نشان‌هاي‌شان هم ملي نيست.
 
اين چهره‌هاي ماندگار آن چهره‌هاي ماندگار نيستند!
بنيان چهره‌هاي ماندگار اگرچه تشابه نامي‌اش با چهره‌هاي ماندگار ممكن موجب مي‌شود افراد تصور كنند اين بنيان همان برگزار‌كننده همايش ملي چهره‌هاي ماندگار است. چند ماه پيش هم همايشي تحت عنوان چهره‌هاي ماندگار درمان را برگزار كرد. همايشي كه در همان زمان مدير روابط عمومي سازمان نظام پزشكي هر‌گونه ارتباطي از سوي اين سازمان يا وزارت بهداشت با آن را رد كرد. رضا لاري‌پور گفت: ‌از طرف وزارت بهداشت و سازمان‌هاي متولي امور درمان، نامه‌اي مبني بر تأييد اين كنگره منتشر نشده و هيچ‌گونه ارتباطي بين سازمان نظام پزشكي كشور و كنگره‌هايي از اين دست وجود ندارد. بنا به تأكيد وي تقدير از چهره‌هاي نام‌آشناي درمان براساس معيارها و ضوابطي توسط متوليان امر درمان، سازمان نظام پزشكي، وزارت بهداشت يا بخش خصوصي انجام مي‌شود. ضمن اينكه هزينه‌اي هم بابت آن دريافت نمي‌شود. افراد براي انتخاب به عنوان چهره ماندگار قطعاً بايد رزومه‌اي خوب و فعاليت مثمرثمر داشته باشند.
محمد جهانگيري، معاون كل نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي كشور نيز در اين ‌باره گفت: هيچ چهره ماندگار پزشكي از طريق پرداخت پول به اين جايگاه نرسيده است. معيار و اساس معرفي چهره‌هاي ماندگار پزشكي از طرف سازمان نظام پزشكي بر اساس دقيق‌ترين و سختگيرانه‌ترين شرايط ممكن و نظارت‌هاي دقيق صورت مي‌گيرد، به گونه‌اي كه مهم‌ترين اولويت در معرفي يك چهره ماندگار پزشكي سوابق علمي معتبر، نوآوري‌هاي خلاقانه در عرصه خدمت پزشكي، نحوه عملكرد وي در طول دوران خدمت و نظاير آن است.
 
مؤسسه‌اي كه اعتبار خودش را دارد!
براي كسب اطلاعات بيشتر با اين بنيان تماس مي‌گيريم. كسي كه تلفن را جواب مي‌دهد درباره كنگره تجليل از مديران شايسته به خبرنگار «جوان» مي‌گويد: ما برگزار‌كننده نيستيم بلكه حامي معنوي اين همايش هستيم و ارزيابي رزومه‌ها را انجام مي‌دهيم. وي درباره مجوزهاي اين مؤسسه مي‌گويد: ما با واسطه از اداره كار مجوز داريم و تنها مجموعه‌اي هستيم كه به عنوان ارزياب اين اجلاس بوده و كار تشكيل كميته ارزيابي را عهده‌دار هستيم. مدير‌كل دفتر حوزه رياست اين بنيان نيز در گفت‌وگو با «جوان» درباره اعتبار نشان‌ها و مداركي كه اين بنيان ارائه مي‌كند، پاسخ مي‌دهد: ما يك مؤسسه غيرتجاري هستيم كه از اداره كار مجوز داريم و نشان‌هاي ما اعتبار خودش را دارد.
 
تخريب چهره همايش‌هاي واقعي
انتخاب مدير شايسته يا چهره ماندگار امري علمي است كه بايد در سطوح ملي و با ضوابط خاص خودش انجام شود و در چنين انتخابي اگر پاي پول در ميان بيايد اعتبارش زير سؤال مي‌رود اما اين بار برگزار‌كنندگان اين كنگره‌ها و چهره‌هايي كه قرار است بسازند حتي خودشان اعتبار مناسبي ندارند و در موارد قبلي مانند تكذيب ارتباط همايش چهره ماندگار درمان از سوي نظام پزشكي هيچ توضيحي از سوي اين بنيان ارائه نشد تا بي‌اعتباري‌اش را بيشتر به رخ بكشد اما با اين وجود چنين كنگره‌هايي يك آسيب جدي دارند. سطح پايين و كاسبكاري اين جشنواره‌هاي غير‌علمي و غير‌معتبر اعتبار چهره جشنواره‌هاي علمي و معتبر را هم زير سؤال مي‌برد اما در غياب نظارت جدي مسئولان هر روز همايش‌هاي تازه‌اي برنامه‌ريزي و برگزار مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن