تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799441060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی‌پور: از فدراسیون یا ارگان‌های دیگر حقوقی دریافت نمی‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: علی‌پور: از فدراسیون یا ارگان‌های دیگر حقوقی دریافت نمی‌کنم
قهرمان سنگنوردی هزینه‌های تمرین و شرکت در مسابقات را بالا دانست. علی‌پور، قهرمان سنگنوردی در ماده سرعت و دارنده‌ی مدال برنز قهرمانی جهان، شش مدال جام جهانی و سه مدال قهرمانی آسیا است و توانسته است در رده‌ی بزرگسالان و جوانان رکوردشکنی کند. در فدراسیون جهانی سنگنوردی در سال 2016 نام او با رنکینگ 143بعد از لیبر رزا از جمهوری چک با رنکینگ 160 به عنوان نفر دوم جهانی در رشته‌ی سرعت قرار دارد.
رضا علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی رقابت‌های جام جهانی چین گفت: این مسابقات به میزبانی کشور چین برگزار شد. قهرمانان رنکینگ دنیا، رکورددار‌های دنیا و قهرمانان جهان در این مسابقات حضور داشتند و من توانستم در این رقابت‌ها مقام قهرمانی را کسب کنم.  علی‌پور با بیان اینکه این رقابت‌ها رسمی است، افزود: این مسابقات جام جهانی در سال پنج بار برگزار می‌شود که من در سال گذشته توانستم سه نوبت از این مسابقات را شرکت کنم. این رقابت‌ها رسمی‌است، هیچکدام از مسابقاتی که شرکت کرده‌ام تورنمنت نبوده‌است. من نه پول و نه وقت  شرکت در تورنمنت‌ها را دارم. او در مورد هزینه‌های این رقابت‌ها گفت: هزینه‌ی شرکت در این رقابت‌ها 8 تا 10 میلیون است. اما برای آماده‌سازی این رقابت‌ها به هزینه‌های بیشتری نیاز است، 6 ماه برای این رقابت‌ها تمرین کردم که هزینه‌های تمرین و تغذیه‌ام حدود 20 میلیون شد. البته هزینه‌ی  بلیط رفت‌وبرگشت به چین را فدراسیون تقبل کرد و همچنین پاداشی نیز از سوی فدراسیون (3سکه) به من اهدا شد.  وی ادامه داد: باید برای حضور در این‌گونه رقابت‌ها از امکانات خوبی برخوردار باشیم. باید اسکان خوب و تغذیه مناسب داشته باشیم، این‌ها هزینه‌بر است. مشکل اصلی ما این است که هزینه‌هایی که برای این رقابت‌ها می‌کنیم بازگشتی ندارد، بنابراین در زندگی روزمره به مشکل می‌خوریم. این قهرمان 22 ساله در مورد آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات سنگنوردی بیان کرد: روزی سه جلسه تمرین می‌کنم، کسی که در سطح جهانی تمرین می‌کند باید تلاش زیادی کند. این تلاش و تمرین هزینه‌های زیادی را هم همراه دارد. فقط خرج تغذیه‌ی یک ورزشکار حرفه‌ای روزی 200 هزار تومان می‌شود. به دلیل حجم تمرینات نمی‌توانم شغلی داشته باشم، از فدراسیون و یا ارگان‌های دیگری هم حقوقی دریافت نمی‌کنم. با کسب مقام و پولی که در اینگونه مسابقات کسب می‌کنم خود را برای مسابقات بعدی آماده می‌کنم. البته این جوایز آنقدری نیست که جبران تمام هزینه‌های زندگی ورزشکاری من باشد. در چین 3500 یورو جایزه گرفتم که مبلغ ناچیزی از آن باقی‌مانده است.  او در مورد مسابقات پیش‌روی خود گفت: در تیرماه مسابقات جام جهانی فرانسه است که شرکت خواهم کرد. به دلیل اینکه در مسابقات قبل مقام کسب کرده‌ام فدراسیون هزینه‌ی بلیط رفت‌وبرگشت را پرداخت می‌کند ولی سایر هزینه‌ها را شخصا پرداخت خواهم کرد. 
دارنده‌ی رنکینگ دوم جهان در مورد مسابقات آسیایی جهان تصریح کرد: در مردادماه نیز رقابت‌های آسیایی به میزبانی چین برگزار می‌شود. فدراسیون در هر سال ورزشکاران را به یک مسابقه اعزام می‌کند و هزینه‌های این رقابت‌ را نیز فدراسیون تقبل خواهد کرد. برای ایران فقط اینگونه رقابت‌ها مهم است.
علی‌پور در مورد رنکینگ خود گفت: احتمال المپیکی شدن این رشته زیاد است و اگر ما بخواهیم به المپیک برویم باید برای کسب ورودی المپیک تمام این مسابقات را شرکت کنیم تا رنکینگ لازم را کسب کنیم. اگر رشته المپیکی شود من سهمیه حضور در المپیک را دارم. در سال 2016 سه مسابقه را به دلیل نداشتن ویزا از دست دادم که اگر شرکت می‌کردم اکنون نفر اول رنکینگ جهانی بودم. اما در حال حاضر نفر دوم رنکینگ جهانی‌ هستم البته هنوز مسابقات دیگری نیز پیش رو خواهم داشت.  پرافتخارترین قهرمان سنگنوردی افزود: در هم سن و سال‌های خودم بیشترین مدال را در دنیا دارم و این خیلی برای من مهم است. من دارای یک مدال نقره قهرمانی آسیا در رده‌ جوانان و رکورد شکنی در این رده در آسیا هستم. همچنین دارای مدا‌ل‌های زیادی در رده بزگسالان از جمله سه مدال طلای جام جهانی چین در سال‌های 2013، 2015 و 2016، دو مدال برنز جام جهانی فرانسه و چین در سال‌های  2014 و 2015، یک مدال نقره  جام جهانی چین 2013،  یک مدال برنز قهرمانی جهان اسپانیا 2014 و همچنین رکورد شکنی در این سال و دو مدال نقره قهرمانی آسیا هستم. در حال حاضر رکوردم پنج ثانیه هشتاد دو صدم است و تا رکورد جهان پنج ثانیه و شصت صدم است، فقط 22 صدم مانده تا رکورد دنیا را بشکنم. او با بیان اینکه هیچ‌گاه مسئولان از او حمایت نکرده‌اند، افزود: ایران از من آن‌طور که باید حمایت نکرده است. هنگامی که فدراسیون من را به مسابقات جهانی جوانان اعزام نکرد، خودم با هزینه شخصی به مسابقات جام جهانی بزرگسالان در چین که بالاترین سطح جهان است آن هم در 19 سالگی حضور یافتم. در این مسابقات توانستم مدال طلا را کسب کنم و بعد از سه روز در رقابتی دیگر مدال نقره جام جهانی را از آن خود کردم. در این مسابقات رییس فدراسیون جهانی من را نابغه معرفی کرد. در سال2014 نیز بعد از هفت سال رکوردشکنی در ماده سرعت توسط من در کشور فرانسه رییس فدراسیون جهانی لقب یوزپلنگ را به من داد. این قهرمان سنگنوردی در انتها گفت: وزارت ورزش هرچند سال یکبار مدال های ما را در نظر می‌گیرد و پاداشی می‌دهد، آن‌هم فقط مدال‌های رقابت‌های قهرمانی‌های آسیا. بعد از کسب مدال برنز قهرمانی جهان وزارت ورزش از من با اهدای 13سکه تجلیل کرد.







تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن