تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798466344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید ۱۴۵هزار میلیارد تومانی که ۴ دولت آینده را گرفتار می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خرید ۱۴۵هزار میلیارد تومانی که ۴ دولت آینده را گرفتار می‌کند
در حالی به‌گفته وزیر راه و شهرسازی قرارداد ایرباس ۱۶ سال زمان می‌برد که به این ترتیب ۴ دولت آینده با احتساب هواپیماهای بوئینگ گرفتار بازپرداخت ۱۴۵هزار میلیارد تومان می‌شوند و مشخص نیست این برنامه بلند‌پروازانه آخوندی چه‌بلایی بر سر اقتصاد کشور آورد.
کد خبر: ۵۹۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ - 18 June 2016


در حالی به‌گفته وزیر راه و شهرسازی قرارداد ایرباس ۱۶ سال زمان می‌برد که به این ترتیب ۴ دولت آینده با احتساب هواپیماهای بوئینگ گرفتار بازپرداخت ۱۴۵هزار میلیارد تومان می‌شوند و مشخص نیست این برنامه بلند‌پروازانه آخوندی چه‌بلایی بر سر اقتصاد کشور آورد.


به گزارش تسنیم، این روزها با جدی شدن خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس، 20 فروند هواپیمای اِی‌تی‌آر (ATR)و 100 فروند هواپیمای بوئینگ نگرانی‌ها در خصوص نحوه پرداخت 145هزار میلیارد تومان هزینه این هواپیماها بیشتر شده است.


عباس آخوندی اسفند ماه سال 92 در همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در وزارت کشور با تأکید بر "هرگز نباید در انجام امور مربوط به مسکن مهر و اتمام واحدهای در دست احداث دلسرد شویم" به لزوم توجه به جنبه‌های اجتماعی این طرح اشاره و اظهار  کرد: معتقدم حداقل تا 5 دولت آینده نیز گرفتار موضوعات مربوط به طرح مسکن مهر خواهند بود.


حدود 30 ماه از این اظهارنظر می‌گذرد و آخوندی چند وقتی است که سخت به‌دنبال خرید هواپیما از کمپانی‌های ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌‌آر (ATR) است. بر این اساس تاکنون تفاهم خرید 138 فروند هواپیما (شامل 118 فروند انواع ایرباس و 20 هواپیمای توربوپراپ ATR) بین ایران و فرانسه امضا شده و به‌تازگی نیز بر سر خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ با این سازنده آمریکایی تفاهماتی حاصل شده است.



خرید ۱۴۵هزار میلیارد تومانی که ۴ دولت آینده را گرفتار می‌کند



وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در صحن علنی مجلس با افتخار خاصی از این خریدها یاد کرده بود: «چه‌کسی فکر می‌کرد بدون تضمین دولت و با اتکا به بازار بتوان چنین خریدی را سازمان داد. ارزش اسمی خرید هواپیماهای صورت گرفته 25 میلیارد دلار است و این به‌مفهوم ورود قدرتمندانه ایران به بازار جهانی و آمادگی برای رقابت در سطح جهان است. این قرارداد 16 سال به طول می‌انجامد که نشان از مفهوم امنیت بلندمدت اقتصاد ایران است، تأمین مالی تمامی این هواپیماها عمدتاً از بیش از 85 درصد بازار بین‌المللی صورت می‌گیرد و به شما این اطمینان را می‌دهم تمام مذاکرات فنی، مالی، فناوری و ... کاملاً براساس برنامه زمان‌بندی شده در دست اقدام است».


با توجه به اظهارات وزیر راه و شهرسازی برای خرید 138 فروند هواپیما (ATR و ایرباس) 16 سال زمان می‌برد،‌ در واقع دولتهای دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم درگیر بازپرداخت وجه خرید این هواپیماها خواهند شد. از سوی دیگر باید توافق با بوئینگ برای خرید 100 فروند هواپیما را به حساب آورد، توافقی که هنوز جزئیات آن از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام نشده است، اما به‌طور قطع این توافق نیز سهم زیادی در گرفتار کردن دولتهای آینده خواهد داشت.


آخوندی طی سه سال اخیر همواره بر سر مسکن مهر زده و در این مسیر سنگ تمام گذاشته است. وی بر این باور است که طرح مذکور 5 دولت را درگیر خود خواهد کرد، طرحی که در قالب آن حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی ساخته شده و نقش به‌سزایی در خانه‌دار کردن میلیون‌ها نفر مردم کم‌درآمد جامعه را خواهد داشت.


حال وی به‌دنبال خرید هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی به‌ارزش تقریبی 145هزار میلیارد تومان است، خریدی برای حدود یک درصد جمعیت مرفه کشور.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن