تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات پناه دادن قاچاقچي موادمخدر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجازات پناه دادن قاچاقچي موادمخدر
براساس ماده 20 قانون مبارزه با موادمخدر، هر كس آلات و ادوات مخصوص توليد يا استعمال موادمخدر يا روانگردان‌‌هاي  صنعتي غيردارويي را وارد كند،‌ بسازد‌، خريد يا فروش كند، علاوه بر ضبط آنها به يك ميليون تا 5 ميليون ريال جزاي نقدي و 10 تا 50 ضربه شلاق محكوم مي‌شود. مرتكبين نگهداري، مخفي كردن يا حمل آلات و ادوات استعمال موادمخدر يا روانگردان‌‌هاي  صنعتي غيردارويي، علاوه بر ضبط آنها به ازاي هر عدد،‌به 100 تا 500 هزار ريال جزاي نقدي يا پنج تا 20 ضربه شلاق محكوم مي‌شوند.

و نيز براساس ماده 21 قانون مبارزه با موادمخدر، هركس متهم به جرائم موادمخدر را كه تحت تعقيب يا در حين دستگيري است و آگاهانه و عمداً پناه داده يا فراري دهد و يا در فراري يا پناه دادن او همكاري كند،‌در هر مورد به يك پنجم تا يك دوم مجازات جرمي كه متهم به آن را فراري يا پناه داده است، محكوم مي‌شود. در مورد حبس ابد و اعدام مرتكب به ترتيب به 4 تا 10 سال حبس و 10 تا 15 سال حبس و از 30 تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شود. براساس تبصره يك اين ماده، مجازات خويشاوندان درجه يك متهم در هر حال، بيشتر از يك دهم مجازات اصلي متهم نمي‌باشد و براساس تبصره دو اين ماده، اگر مرتكب از مأموران انتظامي و يا مأموران زندان و يا از مأموران قضايي باشد،‌علاوه بر مجازات مذكور از خدمات دولتي نيز منفصل مي‌شوند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن