تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815760382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ شبیه احمدی نژاد است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ترامپ شبیه احمدی نژاد است؟
انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران و آمریکا علاوه بر تمام حساسیت های گذشته اکنون یک وجه مشترک دارد، نامزدی ترامپ و احمدی نژاد.
به گزارش نامه نیوز، یک سال مانده به پایان دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و آماده شدن وی برای انتخاب مجدد در حالی سپری می شود که رقبای متفاوتی برای وی تعریف می کنند، برخی از آمدن احمدی نژاد و جلیلی می گویند، برخی دیگر از عبور اصلاح طلبان از روحانی و عده ای هم از اجماع اصولگرایان بر سر شیخ دیپلمات خبر می دهند.

پیش از همه اینها اما حدس و گمان ها از آمدن محمود احمدی نژاد ، رئیس دولت های نهم و دهم در ایران خبرساز است. احمدی نژاد سفرهای استانی اش را در حالی آغاز کرده و سایت مطبوعش به پوشش تصاویر آن می پردازد که مشاورانش می گویند وی هیچ قصدی برای شرکت در انتخابات ندارد!

محمود احمدی نژاد اما در حالی خود را برای کار وزار انتخابات ایران آماده می کند که در ینگه دنیا، دونالد ترامپ توانسته تمام رقبای جمهوری خواهش را کنار بزند و خود را تنها نامزد این حزب به جمهوری خواهان تحمیل کند، ترامپ که در آمریکا نشانه پوپولیسم و افراط گرایی است باید در مقابل هیلاری کلینتون قرار بگیرد و بخت خود را بیازماید، اولین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

اما بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران ترامپ را در کنار احمدی نژد قرار داده و به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو پرداخته اند چرا که نوع موضع گیری ها، نگاه خاص این دو به موضوع سیاست خارجی و اقتصاد باعث شده است که از نگاه بسیاری این دو سیاستمدار در یک رده قرار بگیرند و حتی در بخش هایی این دو را با یکدیگر مقایسه کنند.

روزنامه تلگراف لندن چندی پیش گزارشی منتشر کرده و در آن دونالد ترامپ را گزینه ای حتی بدتر از احمدی نژاد خوانده بود. نویسنده این مقاله در بخشی از گزارش خود آورده است: «مشاهده دونالد ترامپ در چند ماه گذشته من را به یاد یکی دیگر از آدم‌های عوام فریب انداخته که مدت زیادی را نیز صرف مشاهده و بررسی او کرده بودم. او آدولف هیتلر یا بنتیو موسولینی نیست، عمر روزنامه‌نگاری من هرقدر هم دراز باشد به آن‌ها نمی‌رسد. اما محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور خشم‌آلود ایران که احساسات عجین با خشم را در بین مردم نیز تحریک می‌کرد، مانند پیشتاز جمهوری‌خواهان در آمریکا مخلوطی از  اظهارات وحشیانه و جهل نسبت به مصالح جهانی بود.»

تلگراف همچنین نوشت: احمدی‌نژاد در مناظره های زنده تلویزیونی در انتخابات سال ۲۰۰۹ با رقبایش رفتارهای بی‌شرمانه نشان داد. رفتار مبتذلانه‌ ترامپ در مناظره‌های ریاست جمهوری نیز، روند سیاسی آمریکا را تغییر می‌دهد و می‌تواند خوار و خفیف کند. آن‌هایی هم که از او طرفداری می‌کنند، احمق فرض می‌شوند.

گاردین با اشاره به مناظره های انتخاباتی تلویزیونی سال ۸۸ ایران نوشته: اگرچه برخورد احمدی‌نژاد با رقبایش تامل برانگیز بود، اما او دستکم مشخصات فیزیکی رقیبش را به تمسخر نگرفت. ترامپ آدمی مبتذل است که سطح منازعات سیاسی انتخاباتی در آمریکا را به شدت پایین آورده است.

در ادامه وب سایت اوپن کانادا نیز اخیرا در گزارشی تفاوت هاو شباهت های احمدی نژاد و ترامپ را مورد بررسی قرار داده بود.

این وب سایت می نویسد: به ظاهر، هیچ دو شخصیتی متفاوت تر از دونالد ترامپ و محمود احمدی نژاد نیستند. نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری جمهوری خواهان قد بلند ، قوی هیکل و فوق العاده پولدار است. این در حالی است که رئیس جمهور سابق ایران قد کوتاه، با جثه کوچک و حداقل تا پیش از دوران ریاست جمهوری اش فقیر بود. این یکی به میلیاردها دلار پول خود می نازد و دیگری به هاله نور آسمانی نامرئی که ادعا می کند در اطرافش است.

با این حال، با کنار گذاشتن این تفاوت ها و تفاوت های فاحش دیگر میان این دو سیاستمدار، هیچ دو شخصیت عمومی دیگری به اندازه ترامپ و احمدی نژاددر رویکردها و اهداف خود برای جلب حمایت عمومی برای رسیدن به قدرت شبیه به یکدیگر نیستند.

اوپن کانادا می نویسد: هردوی احمدی نژاد و ترامپ از سطح بالایی از رفتارهای پوپولیستی برخوردار هستند که نارضایتی و ناامیدی مردم و نخبگان سیاسی در طبقات مختلف اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارد. احمدی نژاد در مقابل مردم کاپشن کهنه ای را به تن داشت که اغلب جامعه فقیر و محروم ایرانی احمدی نژاد را با این کاپشن می شناسند. ترامپ از سوی دیگر لباس های گران قیمت می پوشد و سفرهای در شرایط لوکس انجام می دهد.

به نوشته این وب سایت، هردوی آنها برای منحرف کردن توجه مردم از مسائل واقعی می گویند همه چیز ظالمانه است. احمدی نژاد می گفت به دنبال نابودی اسرائیل است و ترامپ می گوید دیواری در مرزهای آمریکا بسازد تا مانع از ورود مکزیکی ها به این کشور شود. ترامپ همچنین خواستار مجازات زنانی شد که سقط جنین انجام می دهند.

این گزارش در پایان نیز گریزی به بحث سیاست خارجی از دیدگاه این دو شخصیت پرداخته و می نویسد: از همه مهمتر هر دو شناختی در زمینه دولت و مسائل سیاست خارجی ندارند.احمدی نژاد طی 8 سال حضور در سمت ریاست جمهوری با اظهارات و اقداماتش موجب انزوای بیشتر ایران در عرصه بین المللی شد و مشکلات زیادی را برای اقتصاد ایران به وجود آورد. ترامپ نیز می گوید به دبنال آن است تا مدیرانی را از چین و مکزیک به آمریکا بیاورد تا آمریکای بزرگ را دوباره بسازد، بدون اینکه توضیح دهد دقیقا چگونه می خواهد این کار را انجام دهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 16 ابان آینده برگزار می شود چیزی در فاصله بیشتر از 6 ماه پس از آن نیز ایران شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر برای شناختن رئیس جمهور جدید خود است، باید ببینیم در آمریکا نامزد پرهیاهوو جنجال جمهوری خواهان می تواند به کاخ سفید راه پیدا کند یا نه، اتفاقی که در صورت وقوع می تواند سرآغاز تحولات جدی در روابط آمریکا با جهان، منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران باشد.




مطالب مرتبط
جمهوری‌خواهان ترامپ را کنار می‌گذارند؟
دونالد ترامپ: اوباما استعفا دهد
ترامپ: اوباما چطور از فردی که تحت تعقیب جنایی است حمایت می‌کند؟
علت ادامه فعالیت‌انتخاباتی سندرز
کلینتون و ترامپ در مورد ایران، روسیه و چین چه نظراتی دارند؟
ترامپ و اردوغان هر دو از یک قماشند
رامنی: ترامپ فردی خطرناک است
واکنش ترامپ به اعلام حمایت اوباما از کلینتون/ سی‌ان‌ان: حمایت اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست از اولین نامزد ریاست‌جمهوری زن



۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن