تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821020587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جريمه 40 هزار توماني براي خودروهاي فاقد معاينه فني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جريمه 40 هزار توماني براي خودروهاي فاقد معاينه فني
بعد از ماه رمضان قرار است خودرو‌هاي بدون معاينه فني 40 هزار تومان جريمه شوند...
نویسنده : بي‍ژن يانچشمه 
بعد از ماه رمضان قرار است خودرو‌هاي بدون معاينه فني 40 هزار تومان جريمه شوند. اين در حالي است كه مديرعامل ستاد معاينه فني شهر تهران سهم معاينه فني را در كاهش آلودگي ناچيز دانسته و آن را كمتر از 10‌درصد عنوان مي‌كند. اين درحالي است كه مسئولان وعده از رايزني با فراكسيون شهري مجلس براي كاهش سن معاينه فني خودروها مي‌دهند و پليس پايتخت نيز سهم معاينه فني را در كاهش تصادفات كمتر از 9‌درصد بيان مي‌كند.

 دو ماه و نيم از سال جديد  را درحالي شهروندان با هواي پاك و سالم سپري كردند كه در روز‌هاي اخير با اعلام هشدار از سوي دستگاه‌هاي متولي كاهش و كنترل آلودگي هوای پايتخت نشينان بازهم با افزايش آلودگي و آلايندگي هوا روبه‌رو هستند و در اين ميان موضوع معاينه فني از سوي دستگاه‌هاي اجرايي و كنترلي داغ شد تا پليس خودكار خود را براي جريمه خودرو‌هاي بدون معاينه فني و داراي نقص فني به‌كار بگيرد.   روز گذشته مديرعامل ستاد معاينه فني شهرداري تهران در جلسه مشترك با سردار تيمور حسيني رئيس پليس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به راه اندازي سامانه سيمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی) با مديريت پليس راهور و مركز معاينه فني ظرف 15 روز آينده، اظهار كرد: براي خودروهاي فاقد برگ معاينه فني، مجوز روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك نيز ديگر صادر نخواهد شد.
 
سهم معاينه فني در كاهش آلودگي كمتر از 10 درصد؟
سيد نواب حسيني منش با بيان اينكه سهم معاينه فني در كاهش آلودگي هوا 10 درصد است، اظهار كرد: معاينه فني تنها مي‌تواند ايمني خودرو را تضمين كند و از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در سطح شهر جلوگيري مي‌شود.  وي در مورد خودروهاي فرسوده ترددكننده در شهر تهران نيز با بيان اينكه ۴۰ درصد آلودگي هواي تهران به خودروهاي فرسوده مرتبط است، گفت: خودروهاي فرسوده‌اي كه نتوانند معاينه فني دريافت كنند، حق تردد در تهران را ندارند.  حسيني منش ضمن گلايه از افزايش سن معاينه فني از دو سال به پنج سال، گفت: اين افزايش سن هيچ پشتوانه علمي ندارد؛ چراكه خودروساز خودروي خود را تنها دو سال گارانتي مي‌كند، اما معاينه فني پنج ساله است.  وي با اشاره به راه‌اندازي فراكسيون شهري در مجلس گفت: رايزني‌ها براي اصلاح قانون كاهش سن معاينه فني با فراكسيون شهري انجام خواهد گرفت.

مديرعامل ستاد معاينه فني شهرداري تهران با بيان اينكه پدر بزرگ من ۶۰ سال قبل با موتوري عكس دارد و حالا پس از گذشت چندين سال مجدد همان موتور سيكلت توليد مي‌شود، گفت: بايد از صنعت‌هاي قديمي دل بكنيم و با تكنولوژي جديد آشتي كنيم.
  
معاينه فني در آلودگي هوا تأثير زيادي ندارد
جريمه ۴۰ هزار توماني براي خودروهاي فاقد معاينه فني بعد از ماه مبارك رمضان خبري بود كه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بر آن تأكيد كرد و گفت: بعد از ماه مبارك رمضان سفرهاي تابستاني آغاز مي‌شود و الزام است كه خودروها داراي معاينه فني باشند و فلسفه معاينه فني مبحث ايمني خودرو است.

سردار حسيني با بيان اينكه از ابتداي سال 90 با تصويب قانون افزايش معاينه فني از دو سال به پنج سال گفت: بر همين اساس امروز در شهر تهران بيش از 40 درصد خودروهايي كه در حال تردد هستند مشمول دريافت معاينه فني نمي‌شوند.  وي در خصوص كاهش زمان معاينه فني خودرو افزود: از روز اول هم درخواست ما اين بود كه به اين قانون اعتراض شود و پنج سال معاينه فني براي خودروها زمان طولاني است و آن را كاهش دهند. اميدواريم كه قانون بازنگري شود و حداقل خودروها بعد از دو سال مشمول دريافت معاينه فني شوند. به گفته سردار حسيني، معاينه فني در آلودگي هوا تأثير زيادي ندارد و وقوع تصادفات ناشي از معاينه فني كمتر از 9 درصد است، نقص فني خودرو مستقيماً در بروز تصادفات دخالت دارد. وي بيان كرد: بخش قابل توجهي از تصادف‌ها به علت عدم توجه به جلو، عدم رعايت فاصله طولي و عدم رعايت حق تقدم به خصوص در معابر شهري است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن