تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804558117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي فكر مي‌كنند آقاي ظريف بايد جهيزيه دختر بي‌بضاعت را بدهد!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: برخي فكر مي‌كنند آقاي ظريف بايد جهيزيه دختر بي‌بضاعت را بدهد!
اعتماد در گزارشی به حضور محمدجواد ظریف در بهارستان و پرسش تند برخی از نمایندگان پرداخته است:
به گزارش نامه‌نیوز، جاي خالي مخالفان مذاكرات هسته‌اي تازه ديروز در بهارستان به چشم آمد، جايي كه وزير خارجه هنگام ارايه گزارش به نمايندگان خندان بود و صحن علني آرام. نه اينكه انتقادي در كار نباشد، اما منتقدان ديروز هر چه كردند نتوانستند جاي خالي رفقاي ديروزشان را پر كنند. چيزي كه نسبت به مجلس نهم تغييري نداشت، باز هم دفاع تمام‌قد لاريجاني از نتيجه مذاكرات هسته‌اي بود. ديروز ظريف آمده بود تا نخستين گزارش خود از عملكرد وزارتخانه‌اش را به نمايندگان مجلس دهم ارايه كند. عملكردي كه در راس آن برجام بود. وزير خارجه آمارهايي جديد را به صحن علني آورد؛ از چهار هزار و ١٧٢ مورد گشايش اعتبارات اسنادي گرفته تا ثبت سه ميليارد و ٦٠٠ ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در كشور و انجام ٧ توافق اقتصادي بزرگ در طول تنها ٥ ماه. ظريف البته مي‌گفت براي گشايش اقتصادي پسابرجام نيازمند فضايي آرام در داخل هستيم. حرفي كه لاريجاني هم در پايان سخنان ظريف مهر تاييد خود را پاي آن زد. همان‌طور كه باز هم مثل همه ماه‌هاي قبل به تلاش دستگاه ديپلماسي كشور براي دفاع از حقوق ملت شهادت داد. هر چند ديروز باز هم وزير خارجه در صحن علني منتقداني داشت اما آنچه مشهود بود، اين بود كه آنها حداقل ديگر زير سقف بهارستان توان سابق خود را ندارند. روز يكشنبه از معدود دفعاتي بود كه محمدجواد ظريف بدون حاشيه وارد صحن مجلس شد و بدون حاشيه آنجا را ترك كرد. بي‌آنكه كسي براي او خط و نشاني بكشد و بخواهد ميزان «انقلابي‌گري» وزير خارجه را بسنجد. ديروز همزمان با ورود وزير خارجه به صحن علني، چشم‌ها به دنبال جواد كريمي قدوسي مي‌گشت. او تنها بازمانده طيف مخالفان سرسخت برجام مجلس نهم در دوره دهم است. كريمي‌قدوسي سه بار در مجلس نهم با سوالات خود ظريف را به صحن علني كشاند و در مقاطع ديگر از پركارترين‌هاي بهارستان بود. درست برعكس ديروز كه فقط يك بار از جايش برخاست تا كاغذي را به علي لاريجاني برساند. در آن زمان علي لاريجاني سوالات جمعي از نمايندگان را از ظريف مي‌پرسيد و كسي ندانست كه آيا يادداشت كريمي قدوسي براي لاريجاني يك سوال از وزير خارجه بود يا چيزي ديگر. تمامي سوالاتي كه لاريجاني از طرف نمايندگان از ظريف پرسيد، به مذاكرات هسته‌اي اشاره داشت، به جز آخري كه درباره گسترش روابط اقتصادي با روسيه بود. ديروز احمد سالك و حسينعلي حاجي دليگاني دوست داشتند تا جاي خالي مخالفان برجام را پر كنند. اما هر دو پشت تريبون مطالبي را گفتند كه خيلي به نفع‌شان تمام نشد. احمد سالك گفت كه «امام هم مي‌خواست مساله جنگ را در ميدان جنگ حل كند و نه پاي ميز مذاكره» كه از ظريف اين پاسخ را شنيد؛ «تاريخ جمهوري اسلامي را تغيير ندهيد. خود من از مذاكره‌كنندگان قطعنامه ٥٩٨ بودم و آن مذاكرات با دستور امام صورت گرفته بود.» حسينعلي حاجي دليگاني هم از ظريف پرسيد كه آيا از وضعيت جهيزيه دختران نو عروس خبر دارد و مصطفي كواكبيان دقايقي بعد در پاسخش گفت: «برخي فكر مي‌كنند آقاي ظريف بايد جهيزيه دختر بي‌بضاعت را بدهد، در حالي كه او در كابينه مسووليت ديگري داشت.» هر چه بود ديروز ظريف دست پر از بهارستان برگشت. هم توانست آمارها و اطلاعات جديد از پيامدهاي مثبت برجام بدهد و هم از فضاي جديد مجلس خيالش راحت باشد كه ماه‌هاي پيش روي دولت يازدهم را با دردسرهاي به مراتب كمتري طي خواهد كرد.

دست پر ظريف در بهارستان

ظريف ديروز با حرف‌هايي تازه‌تر به بهارستان آمده بود. حرف‌هايي كه شايد مسير انتقادات را كاملا سد نكند اما قطعا طراحي سوال‌هاي انتقادآميز را براي منتقدان و مخالفان مشكل‌تر از قبل خواهد كرد. محمدجواد ظريف در ابتداي سخنانش بر دو چيز تاكيد داشت؛ اول نقش راهنمايي‌هاي رهبري و ايستادگي مردم براي به سرانجام رسيدن برجام و دوم اشراف دولت به ادامه مخالفت‌ها و بهانه‌جويي‌ها در فضاي پسابرجام. بعد از اين وزير خارجه سراغ عملكرد دستگاه ديپلماسي كشور رفت. او پيش از هر چيز تاكيد كرد كه «از زمان به نتيجه رسيدن مذاكرات تاكنون هر روز به دنبال پيگيري حقوق جمهوري اسلامي ايران بوده‌ايم و هستيم.» وزير امورخارجه افزود: اگر مذاكرات و برجام نبود، امروزه شرايط اقتصادي نامناسبي داشتيم و تحريم‌ها نيز افزوده مي‌شد كما اينكه در طول مسير در چندين سال گذشته تقريبا سال و ماهي نبوده كه تحريم جديدي عليه جمهوري اسلامي ايران وضع شود. حتي با تحريم‌هاي گذشته اگر روند اجرا عليه فروش نفت ايران ادامه پيدا مي‌كرد امروز شاهد فروش نفت كمتر از ٢٠٠ هزار بشكه بوديم. وي تصريح كرد: به بركت مقاومت مردم، روند كاهش فروش نفت نه تنها متوقف بلكه توليد و صادرات نفت با وجود بازار بد نفتي با تلاش شركت ملي نفت و وزارت نفت به بالاتر از ٢ ميليون بشكه رسيده است لذا همواره بايد شكران هدايت‌هاي رهبري و مقاومت حضور مردم باشيم. وزير خارجه اين قسمت سخنانش را با كنايه‌اي به منتقدانش ادامه داد و گفت: در دولت و گروه مذاكره‌كننده خوشحاليم كه پيشرفت‌ها و دستاوردها در حدي بوده كه برخي دوستان سه سال گذشته خود را فراموش كرده‌اند. در سه سال گذشته تهديد‌ها، توهين‌ها، تحميل‌ها و تحريم‌هايي بر مردم تحميل مي‌شد كه مردم به بركت خون شهدا در برابر آنها مقاومت كردند. ظريف همچنين تاكيد كرد: بايد به دنيا اعلام كنيم كه ايران بيش از همه براي مردم و البته براي سرمايه‌گذاران خارجي و گردشگران خارجي امن‌ترين محيط در منطقه است.

گشايش اعتبارات اسنادي تا ١١ خرداد، ٤ هزار و ١٧٢ مورد

وزير امورخارجه دستاوردهاي عملي را يادآور شد و گفت: از زماني كه برجام و حتي قبل از آن توافق ژنو شروع به اجرايي شدن كرد يعني از آذرماه سال ٩٢ دست كشور براي دستيابي به منابع مالي خود باز شد، از اين رو ماهيانه ٧٠٠ ميليون دلار وارد خزانه كشور به صورت نقد شد البته در آن شرايط خزانه كشور پول نقد بسياري نداشت.

ظريف گشايش اعتبارات اسنادي يا ال سي‌ها را از ديگر دستاوردهاي برجام دانست و گفت: اين اعتبارات تا روز ١١ خردادماه سال جاري به چهار هزار و ١٧٢ مورد مي‌رسد كه روزانه رو به افزايش است. بانك‌هاي متعددي نيز در اروپا، ژاپن و كره عوايد نفتي ايران را از شركت نفت دريافت كرده‌اند. وزير خارجه همچنين از بازگشت مطالبات نفتي به كشور، از جمله ٥ ميليارد دلار بدهي شركت اينوك امارات، بيش از ٢ ميليون دلار بدهي شركت شل و يك ميليارد دلار از بدهي نفتي هند خبر داد. وي تسويه بدهي‌هاي نفتي با يونان را نيز از ديگر مطالبات وصولي جمهوري اسلامي ايران دانست. وي همچنين يادآور شد: بيمه‌هاي صادراتي برقرار شده، به زودي نيز اختلافات با بيمه هرمس حل و فصل خواهد شد.

نبايد بلندگوي تبليغات گروه‌هاي مخالف ايران باشيم

ظريف ضمن تاكيد بر اينكه نبايد فضاي رواني تشديد شود، گفت: دشمنان و مخالفان ايران، صهيونيست‌ها، رژيم سعودي و ساير دشمنان تمام تلاش خود را مي‌كنند تا سرمايه‌گذاري در ايران را ناامن قلمداد كنند لذا ما بايد تلاش كنيم دنيا واقعيات ايران را ببيند و مطمئن شود ايران امن‌ترين پرسودترين كشور براي برقراري ارتباطات معقول است. وي افزود: ايران كشوري امن براي برقراري ارتباطات معقول در راستاي اهداف اقتصاد مقاومتي است لذا نبايد بلندگوي تبليغات گروه‌هاي مخالف ايران باشيم. در واقع بايد قوت‌قلب بانك‌هايي باشيم كه اقدام به سرمايه‌گذاري در كشور كردند.

٣٨ سال، ٦٠ توافق؛ ٥ ماه، ٧ توافق

وزير امور خارجه با بيان اينكه در طول ٣٨ سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي تنها ٦٠ توافق حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي در ايران انجام شد، گفت: از اين ٦٠ توافق، ٧ توافق در طول ٥ ماه گذشته صورت گرفته است و اين واقعيتي است كه بايد به رخ دنيا كشيده شود. ظريف افزود: ٦/٣ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در ايران در طول چند ماه گذشته ثبت شده است؛ ضمن آنكه پس از توافق هسته‌اي نفتكش‌هاي ايران بيمه شدند كه البته مشكلات كوچكي نيز وجود دارد و بايد حل شود. وي يادآور شد: نبايد اين نكته را فراموش كرد كه مذاكرات و انعقادها در هر حوزه‌اي حداقل چند سال طول مي‌كشد كه به عنوان نمونه قرارداد فولاد مباركه پنج سال طول كشيد اما در ظرف چند ماه گذشته بسياري از قراردادها به مرحله خوبي رسيد.

بسياري از بانك‌هاي دنيا يكي پس از ديگري به سمت ايران مي‌آيند

در ادامه جلسه، رييس مجلس به سوالات نمايندگان از وزير امور خارجه اشاره كرد و پرسيد: يكي از سوالات در مورد رفتار بعضي از بانك‌هاي بزرگ است كه همكاري نداشته و به همين دليل سرمايه‌گذاري در اين زمينه دچار مشكل است، برنامه‌ريزي وزارت امور خارجه چيست؟ ظريف در پاسخ به اين سوال گفت: دو موضوع وجود دارد، اولا كه بانك‌هاي بزرگ ايران حدود ١٠ سال مورد تحريم بوده و جريمه شده‌اند كه اين يك فضاي رواني منفي براي بانك‌هاي ديگر ايجاد كرده كه ما بايد آن را بشكنيم و از چندين جهت مي‌توان اين كار را انجام داد. اول آنكه اكنون به امريكايي‌ها و اروپايي‌ها فشار آورده‌ايم تا بانك‌ها را راضي كنند اما آنها عنوان مي‌كنند كه اين بانك‌ها براي بخش خصوصي هستند و ما نيز اعلام كرده‌ايم كه به هرحال اين بانك‌ها از شما مي‌ترسند و شما بايد آنها را براي سرمايه‌گذاري آماده كنيد. وي گفت: همچنين باز كردن راه با ساير بانك‌ها از ديگر مسيرهاي پيش روي ما است كه اكنون بسياري از بانك‌هاي دنيا يكي پس از ديگري به سمت ايران مي‌آيند كه ما در حال تصميم‌گيري هستيم كه با كدام يك همكاري كنيم.

تلاش وزارت خارجه براي بلااثر‌كردن قانون جديدالتصويب رواديد در امريكا

رييس مجلس سوال ديگري را از وزير امور خارجه مطرح كرد و گفت: عنوان مي‌كنند بعد از توافق هسته‌اي در امريكا قانوني در مورد رواديد به تصويب رسيد كه اين قانون با روح برجام مغايرت دارد، حال اقدامات وزارت امور خارجه چيست؟ ظريف در پاسخ به اين سوال گفت: همان روزي كه متوجه اين موضوع شديم با آقاي جان كري تماس گرفتم و اعلام كردم اين موضوع خلاف قانون است و وي نيز تعهد كرد نسبت به اين موضوع وارد عمل شود؛ البته در يك حوزه اقدام صورت گرفت و آنچه به اطلاع ما رسيده آن است كه اين موضوع مانعي ايجاد نمي‌كند؛ البته معتقديم كه در ارتباطات مردمي و توريست ممكن است مشكلاتي ايجاد شود كه در اين زمينه نيز مذاكرات خود را ادامه داديم و در حال تلاش هستيم تا اين موانع را ‌برداريم. وي گفت: طرف‌هاي امريكايي نيز مي‌دانند اگر اين قانون منجر به ايجاد مانع در روابط اقتصادي با ايران شود نقض برجام بوده و نبايد اين كار انجام شود.

تمديد قانون ايسا خلاف برجام است

لاريجاني با اشاره به سوال ديگري، پرسيد: سوال شده قانون تحريم ايران مشهور به داماتو بايد چه زماني لغو شود؟ وزير امور خارجه در پاسخ به اين سوال گفت: قانون داماتو وجود ندارد و قانوني به اسم ايسا در اين زمينه وجود دارد كه اين قانون در پايان سال ٢٠١٦ مدت آن تمام مي‌شود و گروهي از سناتورها و نمايندگان مجلس به دنبال تمديد آن هستند، ما هم به دولت امريكا تذكر داديم كه بايد برجام رعايت شده و تمديد اين قانون خلاف برجام است.

مذاكرات با دستور رهبري شكل گرفت و ادامه پيدا كرد

در ادامه جلسه نوبت به اظهارات نمايندگان درباره سخنان ظريف رسيد؛ جايي كه مهرداد لاهوتي، احمد سالك، مرتضي صفاري، حسينعلي حاجي دليگاني و مصطفي كواكبيان به قيد قرعه براي صحبت كردن انتخاب شدند. از اين جمع دو نفر، يعني احمد سالك و حسينعلي حاجي دليگاني در مقام منتقدان برجام ظاهر شدند. احمد سالك در موضع‌گيري خود با بيان اينكه «مذاكرات در مقابل زياده‌خواهي‌هاي دشمن و ظلم‌هاي امريكا، معنا نمي‌يابد»، گفت: در مقابل ظلمي كه به ما شد بايد مشخص شود چقدر به نفع كشور پيش رفته‌ايم؛ در جريان جنگ تحميلي، امام خميني(ره) بحث مذاكرات را يادآور شده و گفتند كه مساله جنگ را در ميدان جنگ حل مي‌كنيم نه پاي ميز مذاكره. وي افزود: بنابراين امروزه اقتصاد مقاومتي را در ميدان عمل و با سرمايه‌گذاران متعدد و با معيار بايد پيش برد و نه با مذاكره. وي با تاكيد به تعطيلي صنايع در پسابرجام، مسائلي چون عبور از خط قرمزها، عدم تشكيل كميسيون مشترك، بي‌نتيجه بودن رفت و آمد هيات‌هاي خارجي را مورد تاكيد قرار داد. وزير امور خارجه در پاسخ به موارد مطرح شده از سوي سالك گفت: ما هيچ زمان به امريكا اعتماد نكرديم؛ مذاكرات هسته‌اي با دستور رهبري شكل گرفته و با دستورات ايشان نيز ادامه پيدا مي‌كند و معتقديم اين مذاكرات، اقتدار نظام را نشان داد و ما بهانه‌ها را از دشمن گرفتيم. علت برخي تحريم‌هاي باقيمانده از سوي امريكا استكبارستيزي ايران است بنابراين سرمايه‌گذاري‌هايي كه به دست آمد را من بارها نه تنها در اين مجلس بلكه در حضور خبرنگاران خارجي نيز مطرح كردم؛ بنابراين ما با شما موافقيم كه اصول ما تغيير نخواهد كرد و آنچه مسلمات انقلاب است مورد خدشه قرار نخواهد گرفت.

امروز مي‌توانيم با فراغت از منافع ايران دفاع كنيم

همچنين حسينعلي حاجي‌دليگاني، ديگر ناطق منتقد ديروز در اظهارات خود گفت: ما هيچگاه نمي‌توانيم به دشمن اعتماد كنيم لذا وزارت امور خارجه بايد گزارش‌هاي خود در خصوص توافق برجام را در مجلس نهم به كميسيون امنيت ملي ارايه مي‌داد اما تاكنون به اين موضوع بي‌توجهي شده است؛ ضمن آنكه مطالبي كه در صحن علني مجلس مطرح شد نيز كلي بود. حاجي دليگاني ادامه داد: مردم چه زماني بايد بر سر سفره‌هاي خود نتايج اين اقدامات را مشاهده كنند؟ آيا شما از جيب مردم و وضعيت كارگران كار از دست داده اطلاع داريد؟ آيا اطلاع داريد چه افرادي در جامعه فقير هستند؟ آيا از جوانان جوياي كار اطلاع داريد؟ وي همچنين پرسيد كه چرا وزارت خارجه جواب «ياوه‌گويي»هاي دشمنان را نمي‌دهد؟ وزير امور خارجه در پاسخ به موارد مطرح شده از سوي حسينعلي حاجي‌دليگاني گفت: گزارش‌هاي مربوطه در خصوص برجام روز ٢٧ فروردين يعني دقيقا ٣ ماه پس از توافق برجام ارايه شد و گزارش بعدي را نيز به موقع در ٢٧ تير با صداقت كامل ارايه خواهيم كرد. وي ضمن تاكيد بر اينكه به عنوان يك مجموعه منسجم در برابر يك گروه متجاوز قانون‌شكن قرار گرفته‌ايم، گفت: سياست وزارت امور خارجه مقابله با اين گروه است. دولت ايران همچنين دعواي حقوقي عليه ايالات متحده در ديوان بين‌المللي دادگستري را تا چند روز آينده ثبت خواهد كرد و براساس آن، قانون‌شكني امريكايي‌ها را به دنيا نشان خواهد داد. وزير امور خارجه يادآور شد: امروز اين امكان وجود دارد كه با فراغت و خيال آسوده در مجامع بين‌المللي از حقوق ايران مي‌توانيم دفاع كنيم. ظريف در خصوص عدم تشكيل كميسيون مشترك گفت: جلسات متعدد كميسيون مشترك و زير كميته‌هاي آن در حوزه دسترسي ما به اقلام دوگانه و هم در حوزه رفع مشكلات تشكيل شده؛ تقريبا هر روز اينگونه اقدامات پيگيري شده لذا نگراني در اين زمينه وجود ندارد چرا كه تمام تعهدات مندرج در برجام از طرف مقابل خواهيم گرفت.

حمايت‌هاي ادامه‌دار لاريجاني: انصافا ظريف در مذاكرات سخت زحمت كشيد

علي لاريجاني البته در جلسه ديروز خلف عادت نكرد و باز هم در پشتيباني از برجام و دولتي‌ها ظاهر شد. او با بيان اينكه مذاكرات هسته‌اي، مذاكراتي سخت، حساس، پيچيده و چند جانبه بود، گفت: تيم هسته‌اي براي به ثمر نشستن مذاكرات زحمت بسياري كشيدند و تا آنجا كه بنده پيگير مسائل كاري آنها بودم شاهد تلاش فراوان آنها براي دفاع از حقوق ملت ايران بودم. البته ايستادگي يك كشور در مقابل چند كشور كار سختي بود و تيم هسته‌اي در قسمت اعظم كار موفق بودند. لاريجاني ادامه داد: برخي كشورها به دنبال ايجاد مشكلات در پرونده هسته‌اي هستند كه بايد با دقت حوادث را رصد كرد. وي با بيان اينكه برآيند صحبت نمايندگان و وزير امور خارجه دو موضوع است، تصريح كرد: مجلس، دولت و شوراي نظارت بر اجراي برجام بايد با دقت پيگير حوادث باشند تا جلوي زياده‌خواهي‌هاي امريكايي‌ها و برخي كشورها گرفته شود؛ چرا كه مرتباً در كنگره مسائلي تصويب مي‌شود و فشارهايي وارد مي‌آيد و با لابي‌ها سعي در ايجاد رخنه در چارچوب‌ها و مقررات برجام دارند. وي با بيان اينكه طبق مصوبه مجلس اگر تحريم‌هايي در ساير شؤون ايجاد شود ايران بايد اقدام متقابل انجام دهد، ادامه داد: شوراي هسته‌اي و وزارت خارجه بايد در اين خصوص پيشنهادات لازم را ارايه دهند و بايد با دقت اين حوادث را رصد كرد كه فشار بلاوجهي به ايران نياورند. لاريجاني با اشاره به اينكه هدف از توافق برجام كه تبديل به قانون شده و نيازمند حمايت همه‌جانبه است ايجاد يك فضاي مناسب براي سرمايه‌گذاري در كشور و يك اقتصاد پوياست، اظهار كرد: ايجاد فضاي مناسب براي سرمايه‌گذاري به ديپلماسي اقتصادي نياز دارد، البته مشاهده شده كه آقاي ظريف جهتگيري خود را در وزارت خارجه توسعه اقتصادي قرار داده‌اند كه مجلس از اين فكر حمايت مي‌كند. رييس قوه مقننه با بيان اينكه در داخل كشور بايد فضاي آرام براي سرمايه‌گذاري ايجاد شود، افزود: براي اجراي اقتصاد مقاومتي نيازمند فضاي آرام براي جذب سرمايه‌گذاري هستيم، همچنين براي تسهيل فضاي كسب و كار بايد قوانيني در مجلس ايجاد شود. وي با بيان اينكه مشكل برقراري ارتباط با بانك‌هاي خارجي بايد رفع شود، ادامه داد: بانك‌هاي بزرگ براي برقراري ارتباط با ايران مشكل دارند و سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ نيز از طريق اين بانك‌ها انجام مي‌شود.


منبع: روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
پزشکیان: گزارش ظریف در مجلس دلواپسان را قانع کرد/ رویکرد کلی نمایندگان در بررسی توافق مثبت است
عضو هیأت‌رئیسه مجلس: نمایندگان از گزارش ظریف در مجلس راضی بودند/ نگرانی نمایندگان بیشتر ناظر به لفاظی‌ غربی‌ها است



۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن