تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802216515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی «قانون» در شمارش صفرهای حقوق‌های نجومی!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جای خالی «قانون» در شمارش صفرهای حقوق‌های نجومی!
افشای فیش های حقوقی چند صد میلیونی نقل محافل شده و مجلس دهم آستین بالا زده تا از پایمال شدن بیت‌المال جلوگیری کند.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرا از افشای یک فیش شروع شد و این بار تلگرام و شبکه های اجتماعی هیزمی شدند تا هر لحظه آتش این تنور داغ تر شود. انتشار فیش های نجومی حقوق مدیران دولتی حساسیت های ویژه‌ای را ایجاد کرده بود.

تصویر فیش‌ها لحظه به لحظه در کانال های تلگرامی دست به دست می‌شد و این موضوع در حالی دردناک‌تر جلوه می‌کرد که این روزها مردم با مشکلات اقتصادی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند. اولین قربانی این ماجرا یکی از مدیران بیمه بود که نتوانست از دید تیز اصحاب رسانه تخلف خود را پنهان کند. تنها چند روز پس از این اتفاق، قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور نیز به این موضوع اذعان کرد که چنین فیش های نامتعارفی در دستگاه متبوع وی نیز وجود دارد.


در شمارش صفرهای فیش‌های میلیونی همه مقصرند!



سونامی چنین افشاگری هایی به صنعت خودرو و در نهایت به یکی از بانک های دولتی نیز رسید. این بار موضوع بسیار حساس تر از گذشته شده بود. تصویری از یک فیش حقوقی متعلق به یکی از مدیران بانک‌ها منتشر شده بود که مجموع مبلغ دریافت شده توسط آن هر بیننده ای را به تعجب وا می داشت. این مدیر  234 میلیون تومان حقوق دریافت کرده بود. اما موضوعی که شرایط را خاص‌تر می‌کرد این بود که این بار هیچکس در صدد تکذیب چنین اسنادی برنمی‌آمد.

 روزنامه کیهان در شماره روز 19 خرداد خود جزییات این ماجرا را منتشر کرده بود و حالا این معاون اول رئیس جمهور بود که به دعوت ایت روزنامه منتقد دولت لبیک گفت و خواستار پیگیری حقوق‌های نجومی شد.

وی در نامه ای خطاب به علی ربیعی، وزیر کار و تعاون  اظهار داشت:"جناب آقای ربیعی، با سلام لطفا دقیق بررسی شود آیا این ارقام صحیح است و اگر صحیح است به چه عنوان پرداخت شده است. نتیجه را گزارش دهید." وی همچنین از وزیر اقتصاد هم خواستار شد به این موضوع رسیدگی کند.

این موضوع به حدی جدی بود که در روزهای گذشته ساعتی از آنتن رسانه ملی را به خود اختصاص داد، امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری اظهار داشت: بررسی حقوق و مزایا وظیفه دیوان محاسبات کشور است و ما از پیش این موضوع را در دستور کار داشتیم و راهکارهایی را هم در رابطه با این امر داریم ولی با توجه به این که فیش های حقوقی نجومی اخیراً مطرح شده اند رئیس مجلس دستور جدی برای بررسی آن داده اند و این موضوع در دستور کار رسیدگی دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است.

 رئیس دیوان محاسبات کشور این بار با انتقاد جدی از خلاءهای قانونی گفت: قانون به گونه ای نوشته شده است که روزنه های فرار را برای این پرداختی ها ایجاد کرده که از جمله این قوانین می توان به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد که این قانون بسیاری از سازمان ها را در رعایت این  قانون مستثنی کرده است.


وی با بیان این که فوق العاده های غیرمستمر سقف ندارد و این موضوع است که مشکل ایجاد کرده، اظهار داشت: اگر می خواهیم موضوع حل شود باید قانون را اصلاح کنیم و به جای حداقل و حداکثر حقوق حداقل و حداکثر دریافتی تعیین شود تا هیچ کارمندی نتواند بیشتر از یک مقدار دریافتی داشته باشد.


ملک محمدی کارشناس حقوق نظام اداری نیز در همین برنامه در پاسخ به این سوال که آیا قانون ایراد دارد گفت: از آن جایی که مشخصاً بحث بانک ها و بیمه ها را داریم باید عنوان کنم که بانک ها و بیمه ها نیز مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.


وی با اشاره به ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری یادآور شد: در دستگاه های مشمول این قانون هیچ چیزی را نمی شود خارج از مبانی این قانون پرداخت کرد اما مبانی این قانون حقوق ثابت، فوق العاده مستمر و فوق العاده یا مزایای غیرمستمر است که مزایای غیرمستمر نیز در همین قانون احصاء شده است.


در ادامه این بحث رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور نیز در راستای اظهارات این کارشناس حقوقی نظام اداری بیان داشت: متاسفانه از زمانی که قانون خدمات کشوری از سال 88 تا کنون اجرایی شده دستورالعمل اجرایی آن در هیئت دولت برای بانک ها و بیمه ها گذرانده و توسط دولت ابلاغ نگردیده است.


کلام آخر....

وقتی همه مسئولین قصد می‌کنند مشکلات را حل کنند این گونه می‌شود که خلاء های موجود در کشور چه از لحاظ اجرایی و چه از لحاظ تقنینی رو می شود و دیگر متخلفین نمی توانند با استفاده از شرایط موجود پول هنگفتی به جیب بزنند. با توجه به مسائل مطرح شده در مصاحبه فوق شاید بتوان گفت همه دستگاه ها در خلق چنین فیش‌های عجیب غریبی مقصر هستند.

 حالا که مجلس دهم تازه نفس کار خود را با جدیت شروع کرده است و وارد این ماجرا شده تا حق مردم ضایع نشود، شرایط می طلبدکه پس از ارائه گزارش این موضوع به صحن علنی مجلس، بهارستانی‌ها در صدد اصلاح قانون برآیند تا شاید دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.




۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن