تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804554008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 40 میلیارد دلاری چین برای احیای جاده تجاری- ترانزیتی ابریشم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بودجه 40 میلیارد دلاری چین برای احیای جاده تجاری- ترانزیتی ابریشم
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت:دولت چین بودجه 40 میلیارد دلاری برای طرح احیای جاده تجاری- ترانزیتی ابریشم درنظرگرفته‌است.
محمد خدادادی در حاشیه برگزاری سومین نشست تخصصی هماهنگی و هم‌اندیشی یازدهمین اجلاس شهرداران  جاده ابریشم در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،، گفت: این طرح شامل یک مسیر زمینی به نام کمربند اقتصادی جاده ابریشم یا جاده ابریشم نوین و یک مسیر راه ابریشم دریایی است.
وی با اشاره به اینکه مسیر زمینی از مرکز چین آغاز می‌شود گفت: این مسیر زمینی از مرز چین و قزاقستان وارد آسیای مرکزی می‌شود و سپس از شمال ایران به عراق، سوریه و ترکیه می‌رود.
به‌گفته‌وی، این جاده سپس در استانبول با عبور از تنگه بسفر وارد اروپا می‌شود و از بلغارستان، رومانی، جمهوری چک و آلمان به غرب اروپا می‌رسد و پس از آن به جنوب ایتالیا و بندر  ونیز می‌رود تا به مقصد راه ابریشم دریایی بپیوندد.
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، با اشاره به آغاز مسیر دریایی از جنوب چین گفت:این مسیر با عبور از تنگه مالاکامیان مالزی و اندونزی می‌گذرد و به بندر کلکته در شرق هند و بعد از میان اقیانوس هند به قاره آفریقا و کشور کنیا وارد می‌شود.
خدادادی اظهارداشت: ادامه مسیر دریایی پس از ورود به کشور کنیا با عبور از سریلانکا از طریق خلیج عدن و دریای سرخ به شاخ آفریقا می‌رود و از مسیر دریای سیاه به یونان و در نهایت به بندر ونیز در ایتالیا می‌رسد.
وی، با تاکید بر احیای این جاده مهم اقتصادی بزرگ که امروز کمرنگ شده‌است گفت:احیای این جاده برای چینی‌ها بسیار با اهمیت است چرا که آنها ایران را پل اتصال خود به بازارهای بزرگ دنیا در اروپا برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی آینده تجاری و سیاسی خود می‌دانند. به‌گفته‌وی، چینی‌ها ناگزیر از از احیای مسیر جاده ابریشم  و سرمایه‌گذاری موثر در این مسیر هستند.
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، دو  راهبرد چینی‌ها مبنی بر ایجاد جاده ابریشم دریایی و  ریلی در احیای این مسیر را تاکید کرد و گفت:یکی از اهداف چینی‌ها در مسیر جاده ابریشم دریایی با توجه به اینکه شانگهای از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است اتصال بنادر شانگهای به بنادر ایران در بندرعباس و بندر بوشهر است که می‌توانند از این طریق به بازارهای منطقه و تنگه استراتژیک باب‌المندب نیز راه پیداکنند.
خدادادی، در مورد جاده ابریشم ریلی اظهارداشت:  با توجه به اینکه خط راه‌آهن بندرعباس تا مشهد و سرخس یکی از راهبردی‌ترین خطوط ریلی دنیا برای چینی‌ها محسوب می‌شود تا از این طریق بتوانند به بازارهای ایران و بعد از آن به بازارهای اروپایی و آفریقایی راه‌پیداکنند.
وی با اشاره به اینکه چینی‌‌ها با توجه به اهمیت مسیر جاده ابریشم ریلی به دنبال هرچه سریع‌تر فراهم‌شدن شرایط با تکمیل این خط راه‌آهن و تبدیل شدن آن به یک جاده ابریبشم ریلی هستند گفت: در این رابطه راه‌آهن این ریلی در تاریخ 26 بهمن‌ماه سال 94 به ایران رسید.
به‌گفته‌وی، قطار از مسیر جاده ابریشم ریلی فاصله بیش از 10 هزار کیلومتری چین به ایران و خاورمیانه متصل می‌کند که دستاوردهای اقتصادی و تجاری فزاینده‌ای برای منطقه از جمله ایران خواهدداشت.
خداددادی با اشاره به برگزاری یازدهمین  اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سپتامبر 2016(10تا 12 شهریور) به میزبانی قزوین با پیگیری مجمع شهرداران آسیایی در اجلاس شهرداران جاده ابریشم سال 2014 در ارومچی چین گفت:مهمترین و بهترین زمینه حضور ما در منطقه آسیای مرکزی مشارکت در احیای جاده ابریشم است.
وی با تاکید بر اینکه وجود چنین بسترهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد کند گفت: شهرها و به ویژه شهرداری‌ها می‌توانند از این طریق سطح ارتباط خود را به لحاظ توسعه شهری، اقتصاد شهری و توریسم بالا ببرند.
به‌گفته‌وی، برگزاری مجمع شهرداران راه ابریشم از10 تا 12 شهریورماه در قزوین و سفر رییس جمهور چین به ایران می‌تواند فرصت خوبی برای شهرهای ایران ایجاد کرد تا بتوانند سطح روابط خود را با شهرهای مسیر جاده ابریشم افزایش دهند. 





۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن