تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز برنامه های هفته صنایع دستی در گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز برنامه های هفته صنایع دستی در گیلان استان‌ها > گیلان - همزمان با 20 خرداد، روز صنایع دستی، برنامه های متنوع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رضا علیزاده با اشاره به گلباران مزار شهدا در صبح امروز به عنوان برنامه آغازین هفته صنایع دستی افزود: هدف از انجام برنامه های متنوع در این هفته، آگاهی بخشی به آحاد جامعه در زمینه اهمیت صنایع دستی در گیلان و توجه به پیشینه درخشان استان در این زمینه و نیز ایجاد بسترهای مناسب رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت جامعه بومی در سایه تحقق رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواهد بود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با حضور در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی در لیالستان لاهیجان، از فراهم آمدن زمینه ای مناسب برای جذب و آموزش علاقه مندان حوزه صنایع دستی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته تعداد 25 نفر بصورت مستقیم در خانه صنایع دستی اشتغال یافته و با آموزش های هنری این مرکز فرهنگی، ظرفیت اشتغال 200 نیروی کار هنرمند در سال نیز مهیا شده است. وی با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به مقوله صنایع دستی و ایجاد اشتغال و در پی آن صادرات این صنایع و ارزآوری و نیز بهبود وضعیت معیشت مردم بخصوص در روستاها خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 هزار هنرمند در رشته مختلف تولید صنایع دستی در گیلان مشغول به فعالیت هستند که با رویکرد سوق دادن فعالیت های انفرادی و خانگی به سمت فعالیت های کارگاه محور امید آن می رود که در آینده ای نزدیک تولید انبوه صنایع دستی گیلان و نیز تقویت اقتصادی و درآمدی اقشار مختلف مردم را در سطح کارگاه های محلی تحقق بخشیم. علیزاده همچنین با حضور در مراسم افتتاح دو کارگاه سفال گری در شهرستان لاهیجان از افتتاح 5 کارگاه صنایع دستی در طول این هفته گفت و اذعان داشت: با بهره برداری از این کارگاه ها 32 فرصت شغلی مستقیم برای هنرمندان استان ایجاد می شود. احیا و رونمایی از دستگاه های فرآوری مواد اولیه تولید محصولات بامبو از دیگر برنامه های نخستین روز از هفته صنایع دستی در گیلان بود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین از برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی در هتل ایران رشت گفت و افزود: برگزاری نشست های تخصصی سفال، بامبو و رشتی دوزی از دیگر برنامه های اجرایی هفته صنایع دستی در گیلان خواهد بود که با حضور دانشجویان و صاحب نظران، ایده های علمی و کاربردی رونق فضای کسب و کار و نیز بازاریابی و عرضه و ارزآوری حوزه صنایع دستی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم صادرات اولین محموله سفال گیلان به اروپا یکی از مهمترین برنامه های هفته صنایع دستی در گیلان به شمار می رود که 22 خرداد ماه در صومعه سرا برگزار می شود.  

کلید واژه ها: استان گیلان -




پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 19:02:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن