تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803204246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط نظام داس و چکش با پیش‌بینی تاریخی امام خمینی (ره) + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سقوط نظام "داس و چکش" با پیش‌بینی تاریخی "امام خمینی (ره)" + تصاویر
در اولین روز سال 1989 میلادی؛ 11 دی 1367؛ نامه معروف و تاریخی امام‌خمینی خطاب به "میخائیل گورباچف" انتشار یافت.
به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "امام خمینی (ره)" یک دیدگاه جامع به همه آزادی خواهان جهان داشتند و در برهه های مختلف نظراتی را مطرح می کردند.

یکی از مهمترین نظراتی که "امام خمینی (ره)"  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران داشتند ،  درباره اتحاد جماهیر شوروی سابق و سقوط نظام کمونیستی داس و چکش بود. 



سقوط نظام




در اولین روز سال 1989 میلادی؛( 11 دی 1367) نامه معروف و تاریخی امام‌خمینی خطاب به  "میخائیل گورباچف"  آخرین رئیس‌جمهور شوروی در زمینه مرگ كمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتكاء به غرب انتشار یافت.

این نامه در شرایطی منتشر شد كه اتحاد جماهیر شوروی هنوز به عنوان یك مجموعه برقرار بود، جنگ سرد خاتمه نیافته بود، دیوار برلین به عنوان نماد جدائی شرق و غرب، فرو نریخته و حاكمیت كمونیسم بر قانون اساسی شوروی و بر مقدرات مردم در جمهوری های این كشور، هنوز وجود داشت.

 با این حال امام خمینی (ره) در نامه ای  به "گورباچف" از صدای شكسته شدن استخوانهای ماركسیسم سخن به میان آوردند و وی را از روی آوردن به غرب برای حل مشكلات اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی برحذر داشتند.

امام خمینی در این نامه خطاب به گورباچف فرمودند: جناب "آقای گورباچف"، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چون مکتبی است مادی و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، خارج کرد.

ایشان در ادامه نامه افزودند: اگر جنابعالی میل داشته باشید در این زمینه‌ها تحقیق کنید، می‌توانید دستور دهید که صاحبان این‌گونه علوم علاوه بر کتب فلاسفه غرب در این زمینه، به نوشته‌های فارابی و بوعلی‌سینا ـ رحمت‌الله علیهما ـ در حکمت مشاء مراجعه کنند،.... و نیز به کتابهای سهروردی ـ رحمت‌الله علیه ـ در حکمت اشراق مراجعه نموده، و برای جنابعالی شرح دهند که جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صرف که منزه از حس می‌باشد نیازمند است و ادراک شهودی ذات انسان از حقیقت خویش مبری از پدیده حسی است. از اساتید بزرگ بخواهید تا به حکمت متعالیه صدرالمتألهین ـ رضوان‌الله تعالی علیه و حشره‌الله مع‌النبیین والصالحین ـ مراجعه نمایند؛ تا معلوم گردد که حقیقت علم همانا وجودی است مجرد از ماده و هرگونه اندیشه از ماده منزه‌ است و به احکام ماده محکوم نخواهد شد ... و از کتب عرفاً و بخصوص "محی‌الدین ابن‌عربی"  نام نمی‌برم؛ که اگر خواستید از مباحث این بزرگمرد مطلع گردید، تنی چند از خبرگان تیزهوش خود را که در این‌گونه مسائل قویا دست دارند، راهی قم گردانید، تا پس از چند سالی با توکل به خدا از عمق لطیف باریکتر از موی منازل معرفت آگاه گردند، که بدون این سفر آگاهی از آن امکان ندارد.

امام خمینی فرمودند: آقای  "گورباچف" وقتی از گلدسته‌های مساجد بعضی از جمهوری‌های شما پس از هفتاد سال بانگ «الله اکبر» و شهادت به رسالت حضرت ختمی مرتبت صلی الله و علیه و آله و سلم - به گوش رسید؛ تمامی طرفداران اسلام ناب محمدی (ص) را از شوق به گریه انداخت؛ لذا لازم دانستم این موضوع را به شما گوشزد کنم که بار دیگر به دو جهان بینی مادی و الهی بیندیشید. مادیون معیار شناخت در جهان بینی خویش را «حس» دانسته و چیزی را که محسوس نباشد از قلمرو علم بیرون می‌دانند و هستی را همتای ماده دانسته و چیزی را که ماده ندارد موجود نمی دانند. قهراً جهان غیب مانند وجود خداوند تعالی و وحی و نبوت و قیامت را یکسره افسانه می‌دانند؛ در حالیکه معیار شناخت در جهان بینی الهی اعم از «حس و عقل» می‌باشد و چیزی که معقول باشد داخل در قلمرو علم می‌باشد گرچه محسوس نباشد لذا هستی اعم از غیب و شهادت است و چیزی که ماده ندارد می‌تواند موجود باشد و همان‌طور که موجود مادی به «مجرد» استناد دارد، شناخت حسی نیز شناخت عقلی متکی است.

"يلتسين" در آذر 1370 "جامعه كشورهای مستقل مشترك‌المنافع" را جايگزين اتحاد جماهير شوروی كرد و به عمر اين اتحاد و رهبری  "گورباچف" خاتمه داد و گورباچف بعدها به اين نقشه برنامه‌ريزی شده كه از حمايت غرب برخوردار بود اعتراف كرد (بیشتر بخوانید). 

کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که زمانی که "مسکو" در دوران "گورباچف" به غرب اطمینان کرد و سعی در بهبود روابط با کشورهای همپیمان ایالات متحده آمریکا را داشت ؛ اتحاد جماهیر شوروی تجزیه شد.

ایالات متحده آمریکا که در نظام دو قطبی جهانی اصلی ترین رقیبش، انحاد جماهیر شوروی سابق بود؛ سعی کرد تا باتاکتیک هایی رقیب سنتی قدرتمند خود را کنار بزند و در این مسیر راهبرد  گسترش روابط را با شوروی مطرح کرد و این کشور را قطعه قطعه نمود.

ایالات متحده آمریکا قبل از فروپاشی نظام "داس و چکش" ، با اتحاد جماهیر شوروی سابق رقابت می کرد و در یک فرصت مناسب در دهه 90 میلادی ؛ امپریالیسم منجر به فروپاشی کشور بیش از 22 میلیون کیلومتر مربعی شوروی شد.

اما نکته قابل تامل اینجاست؛  هرکشوری  که به ایالات متحده آمریکا اعتماد کرده شدیدا متضرر شده و در این زمینه  می توان به دیکتاتورهای منطقه ای همچون "صدام"  ، "حسنی مبارک"  و .... اشاره کرد. اتحاد جماهیر شوروی سابق با آنکه ندای بر حق امام خمینی (ره) درباره توجه به معنویت را شنید توجه نکرد و در دهه 90 میلادی حکومت "داس و چکش" به کار خود پایان داد.


سقوط نظام



سقوط نظام




نظام کمونیستی "داس و چکش" که هم با معنویت مخالف بود و هم حقوق قشر کارگر را زیر پا لگدمال می کرد ؛ نتوانست به اهداف خود در کشورهای مختلف جهان برسد و هرچند که در گوشه و کنار جهان هستند دولت هایی که از این نظام تبعیت کنند ؛ اما شاکله "کمونیسم" از هم پاشیده است.  


گزارش از محمد زرچینی




۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن