تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رياض باز بر طبل خالي لشكركشي در سوريه كوبيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رياض باز بر طبل خالي لشكركشي در سوريه كوبيد
در حالي كه مذاكرات سياسي سوريه با استعفاي رئيس تيم مذاكره‌كنندگان مخالفان در وضعيت مبهمي قرار گرفته است، وزير خارجه عربستان بار ديگر از اعزام نيروي زميني به سوريه حرف زد هر چند وي همانند موارد قبلي اعزام نظاميان سعودي به سوريه را مشروط به رهبري امريكايي‌ها كرد.
به گزارش «جوان» وزير خارجه عربستان مي‌گويد دخالت نيروي زميني بين‌المللي در سوريه راه حل حتمي براي حل بحران اين كشور است. عادل الجبير در جريان نشست مطبوعاتي مشترك با عبداللطيف الزياني دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در جده اظهار كرد: «عربستان سعودي اولين كشوري است كه خواستار اعزام نيرو به سوريه بوده و همچنان به اين درخواست ادامه خواهد داد.» وزير خارجه عربستان بلافاصله تحقق اين امر را منوط به يك تصميم بين‌المللي كرد. وي گفت كه رياض آمادگي دارد در تركيب يك ائتلاف بين‌المللي و براي مقابله با گروه داعش، نيروهاي ويژه به سوريه اعزام كند. اين اولين بار نيست كه سعودي‌ها از آمادگي خود براي اعزام نيروي زميني به سوريه مي‌گويند اما هر بار آن را مشروط به حضور امريكا در قالب يك ائتلاف بين‌المللي مي‌كنند. ناظران معتقدند واشنگتن دست‌كم در زمان رياست جمهوري امريكا به صورت مستقيم در سوريه مداخله نظامي نخواهد كرد و با توجه به پيچيدگي تحولات ميداني و حضور قدرتمند ايران و روسيه به عنوان متحدان دمشق، رئيس جمهور بعدي امريكا نيز به سختي حاضر خواهد شد تن به خواسته‌هاي عربستان سعودي براي دخالت نظامي در سوريه دهد.
 
مسكو: معارضان به تضعيف اسد اميد نداشته باشند
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه با اشاره به اينكه معارضان سوري علاقه‌اي براي يافتن راه حل سياسي نشان نمي‌دهند، خطاب به آنها گفت كه به اميد تضعيف رئيس‌جمهوري سوريه مذاكره نكنند. اين اظهارات لاوروف پس از استعفاي محمد علوش از رياست تيم مذاكره‌كنندگان معارض بين شد. برخي ناظران مي‌گويند اين اقدام مذاكرات غيرمستقيم صلح در ژنو را بي‌نتيجه خواهد گذاشت. لاوروف اين اقدام علوش را به «دومين فرار» مخالفان «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه توصيف كرد.
  
ورود نظاميان تركيه به خاك سوريه
منابع خبري غربي روز چهارشنبه از ورود نظاميان ارتش تركيه به خاك سوريه و استقرار آنها در نزديكي مناطق اعزاز و عفرين خبر دادند. اين منابع خبري به نقل از كردهاي سوريه از ورود ارتش تركيه به داخل خاك سوريه و ايجاد مواضع نظامي در نزديكي اعزاز و عفرين خبر دادند. «احمد اراك» از رهبران سياسي كردهاي سوريه خاطر نشان كرد كه صدها نفر از نيروهاي نظامي تركيه با عبور از مرز باب السلامه در منطقه الشهابه در نزديك ماره و اعزاز مستقر شده‌اند. بنابر گفته اين مقام كردي، هدف تركيه از اين اقدام آماده شدن براي حمله به منطقه اعزاز و ماره است. اين مناطق طي چند روز گذشته شاهد حملات گسترده شبه نظاميان داعش به نيروهاي تحت آنكارا بوده است. به نظر مي‌رسد اين اقدام تركيه با پيشروي نيروهاي كرد در قالب «نيروهاي دموكراتيك سوريه» به منطقه منبج ارتباط دارد. شهر منبج در حومه شرقي حلب و سد تشرين در مجاورت آن براي طرف‌هاي درگير در سوريه به ويژه داعش بسيار حائز اهميت است چرا كه تنها راه ارتباطي مهم ميان دو استان حلب و رقه محسوب مي‌شود و با سقوط آن ارتباط ميان نيروهاي داعش عملاً در شمال و شرق سوريه قطع خواهد شد. از سوي ديگر، منبج يكي از مناطقي است كه تركيه تسلط كردها بر آن را خط قرمز خود اعلام كرده است چرا كه كردها با تسلط بر اين شهر يك گام ديگر بر وصل كردن كانتون‌هاي عفرين به جزيره و كوباني نزديك خواهند شد. از نظر تركيه كردهاي سوريه به اندازه حزب كارگران كردستان تركيه خطرناك هستند و تروريست محسوب مي‌شوند. اين نگاه تركيه به كردها، امريكا را در شرايط سختي قرار داده است چرا كه از نظر واشنگتن كردها بهترين و قابل اعتمادترين نيروهايي هستند كه در شمال سوريه وجود دارند و مي‌توانند در جنگ عليه داعش روي آنها حساب كنند. هرچند منابع خبري گزارش دادند واشنگتن به دليل حساسيت آنكارا اجازه حضور كردها در شهر منبج را نخواهد داد. رويترز به نقل از مقامات امريكايي گزارش داد كه نيروهاي كرد پس از آزادي منبج آن را ترك خواهند كرد و اداره آن به دست نيروهاي محلي خواهد بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن