تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819476133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادارت ایران به چین ۶ درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 صادارت ایران به چین ۶ درصد افزایش یافت
صادارت ایران به چین ۶ درصد افزایش یافت گمرک ایران اعلام کرد که میزان صادرات ایران به چین در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری ۶ و ۲۲ صدم درصد افزایش یافت.



به گزارش فرهنگ نیوز، چین در دو ماهه اول سال‌جاری 22 و 78 صدم درصد از سهم ارزشی کالاهای صادراتی ایران را به خود اختصاص داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 و 22 صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، امارات متحده عربی دومین خریدار کالاهای ایران در این مدت بوده که 17 و 14 صدم درصد از سهم ارزش کل صادرات را دارا بوده و واردات آن از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 و 4 صدم درصد کاهش داشته است.

سومین کشور واردکننده کالاهای ایرانی کشور عراق است که طی دو ماهه اول سال‌جاری سهم آن از کل ارزش صادرات 14 و 28 درصد است و 5 و 98 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کشور جمهوری کره از نظر ارزش، کالای بیشتری از ایران خریداری کرده به‌طوری که با سهم ارزش 8 و 39 صدم درصد چهارمین کشور مقصد کالاهای صادراتی کشورمان بوده و واردات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد قابل‌توجه960 درصدی همراه بوده است.

کشور هند پنجمین واردکننده کالاهای ایرانی است که 7 و 28 صدم درصد از سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 و 35 صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش سایر کشورها با سهم ارزش 30 و 13 درصدی، واردکننده کالاهای ایرانی بوده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 و 87 درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است که میعانات گازی با ارزش یک میلیارد و 88 میلیون دلار، 15 و 85 صدم درصد سهم ارزش کالاهای صادراتی را در این مدت دارا بوده است.

این گزارش حاکی است صادرات محصولات پتروشیمی باارزش 2 میلیارد و 908 میلیون دلار، 42 و 40 صدم درصد سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده و قابل توجه اینکه رشد صادرات محصولات پتروشیمی در کنار کاهش چشمگیر صادرات میعانات گازی و سایر کالاها صورت گرفته به‌طوری که محصولات پتروشیمی 15 و 40 صدم درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم


95/3/12 - 15:59 - 2016-6-1 15:59:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن