تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799081908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 20 هزار میلیاردی شهرداری تهران، خیلی ناچیز است/ گیلاس کیلویی 110 هزار تومان مایه ننگ است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بودجه 20 هزار میلیاردی شهرداری تهران، خیلی ناچیز است/ گیلاس کیلویی 110 هزار تومان مایه ننگ است
رییس شورای عالی استان ها گفت: مبلغ 20 هزار میلیارد تومانی که برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده خیلی ناچیز است.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها در چهارمین نشست مجمع نمایندگان ادوار شورای عالی استان ها که عصر روز گذشته در ساختمان مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه شوراها در نظام جمهوری اسلامی به دنبال رسیدن به جایگاه واقعی خود هستند، اظهار داشت: بدون شک حق گرفتنی است و شوراها نیز به دنبال گرفتن حق خود هستند.


وی با بیان اینکه شوراها در دوره دوم با یک شرایط بسیار سخت در شهرهای مختلف به وجود آمدند، افزود: زمانی همه به دنبال شکست دادن شوراها بودند اما در حال حاضر ما با عزممان ثابت کردیم که می توانیم به مردم خدمت کنیم.


رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرهای کشور به شوراها سپرده شده است، تصریح کرد: اگر شوراها و شهرداری ها 45 هزار میلیارد تومان هم بودجه داشته باشند باز هم عده ای چشم به این بودجه ها می دوزند و به دنبال گرفتن آن از شورها و شهرداری ها هستند.


چمران با تاکید بر اینکه امروزه در شورا و شهرداری شاهد جلوگیری از برخی فعالیت ها هستیم، گفت: عده ای چشم ندارند که مبلغ های ناچیزی که برای مدیریت شهری در نظر گرفته می شود، را ببینند.


وی اضافه کرد: مبلغ 20 هزار میلیارد تومانی که برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده خیلی ناچیز است چراکه در حال حاضر شهرداری تهران بیش از 15 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و همچنین حدود چهار سال است که نتوانسته حتی یک اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کند.


رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه امروزه وضعیت مالی دولت برای پرداخت بدهی خود به شهرداری تهران خوب نیست، افزود: برخی معتقدند که مبلغ 20 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران به اندازه پول یارانه های کشور است.


چمران با تاکید بر اینکه عده ای به دنبال گرفتن بودجه مالیات بر ارزش افزوده از مدیریت شهری هستند، گفت: مالیات بر ارزش افزوده سهم شوراها بوده چراکه در گذشته زمانی که بنزین به قیمت یک تومان فروخته می شد، شوراها از این فروش، 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کردند.


وی به سهم 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شوراها تنها سه و نیم درصد از این مالیات سهم دارند.


رییس شورای عالی استان ها با بیان این که امروزه برخی ها به دنبال تصویب لایحه ای برای بردن همین سه و نیم درصد مالیات بر ارزش افزوده به خزانه دولت هستند، افزود: بدون شک اگر این لایحه تصویب شود بیرون آوردن پول از خزانه دولت برای مدیریت شهری بسیار سخت خواهد شد.


چمران با تاکید بر اینکه باید این موضوع در شورای برنامه ریزی استان ها بررسی شود، بیان داشت: این موضوع باید بررسی شود چراکه خطری شوراها را تهدید و همچنین از کارآمدی آنها کاسته خواهد کرد.


وی به پروژه های عمرانی عظیم که امروزه با بودجه مدیریت شهری در شهرهای کشور افتتاح می شوند، اشاره کرد و گفت: بدون شک شهرداران کشور مانند کارمندان، خود را باد نمی زنند بلکه برای شهرهای خود کار می کنند.


رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه بند و لایحه دادن برای پول کندن از شوراهاست، یادآرو شد: شوراها علاوه بر منبع قدرت، منبع درآمد پولی نیز محسوب می شوند و همین موضوع دلیلی شده تا همه به دنبال گرفتن آن باشند.


چمران به درست کار کردن شوراها و شهرداری ها در کشور اشاره کرد و افزود: ما مانند کشور آمریکا و آلمان نمی توانیم حکومت محلی داشته باشیم اما بدون تردید برای ساماندهی برخی کارها می توانیم یک مدیریت محله ای داشته باشیم.


وی در ادامه به حرف های رییس جمهور در روز شوراها در خصوص اینکه باید قانون مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار به مجلس داده شود، اشاره کرد و گفت: با روندی که شاهد هستم چشمم آب نمی خورد که این موضوع به نتیجه ای برسد چراکه در دولت نهم هم به شوراها گفته شد که برنامه یکپارچه شهری را بنویسند و به دولت ارائه دهند، اما تنها از 23 برنامه 16 مورد آن تصویب شد و ما بقی نیز به همان صورت قبلی باقی ماند چراکه دولت معتقد بود با تصویب همه امپراطوری خود را کوچک می کند.




رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه همه در کشور باید برای حل مشکلات تلاش کنند، یادآور شد: اینکه مشکلات شهری را بر سر شهرداری ها آورا کنیم، درست نیست چراکه مدیریت یکپارچه شهری باید بر اساس یک سیستم برنامه ریزی دقیق و منظم باشد.


چمران با بیان اینکه در حال حاضر ایرادات قانونی در خصوص کاهش اختیارات شهرداری ها و شوراها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری همه خطرات را متوجه شده به همین منظور به دنبال گرفتن همه بودجه قانونی خود بوده و همچنین به دنبال این هستیم که از کاهش تعداد اعضای شوراها در کشور جلوگیری کنیم.


وی ادامه داد: در حال حاضر عده ای به دنبال آن هستند تا با تمام توان از جهت کارایی و قانونی اختیارات شوراها را در کشور کاهش دهند.


رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه در برخی مواقع شوراها اشتباهاتی را هم انجام می دهند و تلویزیون هم فورا در خصوص دستگیری عده ای از اعضای شورا خبر را اعلام می کند، یادآور شد: خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اعضای شوراها به دلیل گرفتن حق الجلسه زیاد دستگیر شده اند، منتشر شد و بنده نیز آن را پیگیری کردم که درست نبود.


چمران در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروزه شوراها باید به دنبال بزرگ کردن شهرهای کوچک باشند، افزود: در حال حاضر روستاها در کشور فراموش شده اند اما ما باید به فکر بزرگ کردن آنها باشیم.


وی با بیان اینکه نهضت احیای کشاورزی در روستاها باید از شوراها آغاز شود، تصریح کرد: بدون شک گیلاس کیلویی 110 هزار تومان، مایه ننگ برای جامعه است.


این مقام مسئول با اشاره به این که امروزه 92 درصد آب کشور برای محصولات کشاورزی مصرف می شود، افزود: با کمی برنامه ریزی می توانیم این مقدار را نصف کنیم. 


چمران با بیان این که امروزه 6 درصد آب کشور در خصوص صنعت و 2 درصد آن نیز برای آشامیدن مصرف می شود، اضافه کرد: ما هرچقدر هم که در صنعت پیشرفت کنیم باز هم صنعت ما خراب و عقب مانده است و ما نمی توانیم در خصوص آن با کشورهای خارجی رقابت کنیم.


چمران با تاکید بر اینکه ایران باید در بحث محصولات گندم و برنج پیشرفت کند، گفت: اگر پیشرفت نداشته باشیم، با مشکل رو به رو خواهیم شد و همچنین مجبوریم که دستمان را به سمت کشورهای دیگر دراز کنیم.


وی در پایان پیشنهادی مبنی بر اینکه نمایندگان شوراها با نمایندگان مجلس نشستی داشته باشند، مطرح کرد.





۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن