تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهنجاری ها تنهااز ناحیه حاشیه نشینان نیست/طرح محسنین نیازمندتوجه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:
ناهنجاری ها تنهااز ناحیه حاشیه نشینان نیست/طرح محسنین نیازمندتوجه

حضور حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دفتر سرپرستی خبرگزاری مهر


شناسهٔ خبر: 3673054 - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ناهنجاری ها تنها از ناحیه حاشیه نشینان نیست و این امر مربوط به بعد فقر فرهنگی جامعه می باشد و محدود به منطقه خاصی نیست به گزارش خبرنگار مهر؛ حسین دشتی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی از زحمات سرپرست و خبرنگاران این خبرگزاری به علت درج اخبار کمیته امداد استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: حضور بنده در خبرگزاری مهر تنها جهت تقدیر و تشکر است. مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویکرد جدید اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تبلیغ غیر مستقیم است، اظهار داشت: نیاز اصلی ما در این اداره کل دعوت از تمام مردم استان برای کمک به هم نوع خودشان است و مهم تر از آن هدف ما وارد کردن مردم به بحث های حمایتی و تشویق مردم به مشارکت عمومی است. آسیب های اجتماعی تنها از فقر مادی  ناشی نمی شود دشتی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی تنها از فقر مادی  ناشی نمی شود، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با تمام آسیب های اجتماعی در ارتباط است و در حال حاضر فقر نیز یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می رود و به نظر بنده فقر تنها مادی نیست و مشکل دیگری نیز در بعضی زمینه ها از فقر فرهنگی داریم.

وی افزود:بر اساس آمارهای موجود ، ناهنجاری ها تنها در حاشیه شهر نیست، بلکه  ریشه اصلی مشکلات به فقر فرهنگی بر می گردد و اکنون دیگر ما همانند سال های گذشته تنها از فقر مادی مردم نگران نیستیم بلکه افراد به علت مشکلات دیگر از جمله طلاق به کمیته امداد استان مراجعه می کنند. وی ابراز داشت: متاسفانه در استان ما برخی خانواده ها به علت فقر مادی مانع تحصیلات کودکان خود می شوند چون به علت عزت نفس خود به کمیته امداد مراجعه نمی کنند و به این علت فرزندانشان از ادامه تحصیل باز می ماند. آمار مستمری بگیران نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به آمار مستمری بگیران اداره کل کمیته امداد آذربایجان شرقی، گفت : بر اساس آخرین آمارها ۶۹ هزار مستمری بگیر کمیته امداد در استان هستند که این آمار شامل یکصد و ۳۳ هزار نفر می شود، این رقم در دو سال گذشته ۷۳ هزار نفر بود که حداکثر مبلغ دریافتی آنها برای یک خانواده پنج نفری یک میلیون ریال است و خوشبختانه می توان گفت که آمار مستمری بگیران نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است. دشتی با اشاره به بودجه اداره کل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: بودجه دولتی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته ۹۲۰ میلیارد ریال بود و ۷۲۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک خیران به دست آمده بود که بیشتر کمک های مالی خیران صرف نیازهای اورژانسی برخی از خانواده هایی می شود که آبرویشان در معرض خطر است، اگر کمک خیران نبود در ارائه خدمات با مشکلات مواجه می شدیم، در واقع می توان گفت مبالغ خیران صرف ترخیص  بیماران و یا برای خرید لباس کودکان نیازمند صرف می شد. ۹۰درصد مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره)دهک اول هستند وی به انواع دریافتی مستمری در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، گفت: افراد به سه نوع می توانند مستمری بگیر کمیته امداد باشند که مراجعه، معرفی و شناسایی توسط ما این سه کانال محسوب می شود که۹۰ درصد مستمری بگیران دهک اول هستند. مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال های گذشته مشکل اصلی اکثر مراجعه کنندگان فقر مادی بود، اما در حال حاضر اکثر مراجعه کنندگان طلاق گرفته ها و خانواده زندانیان هستند، اظهار داشت: بر اساس آمارها از ۶۹ هزار مستمری بگیر کمیته امداد استان شش هزار نفر آنها مربوط به طلاق گرفته ها است. دشتی گفت:خوشبختانه در پنج سال گذشته با جهیزیه هایی که ما به نوعروسان داده ایم طلاق در این خانواده ها کمتر از سه درصد است و هیچ دستگاه فرهنگی در کشور نمی تواند چنین ادعایی کند چرا که اکثر این خانواده ها به حداقل ها قانع هستند و بدون منت نیز خود را مدیون نطام می دانند. آموزش ها و مشاوره ها برای مددجویان کمیته امداد کارساز بوده و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی از عضویت اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در کارگروه های مختلفی از جمله کارگروه فرهنگی اجتماعی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اوقات فراغت استان خبر داد. و گفت: آمار ما به عین وجود دارد و آمار ما بر اساس آمار مستمری بگیر شفافیت دارد و وجود خارجی دارد. مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان ما طرح اکرام و ایتام ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز وجود دارد که چهار هزار و ۸۰۰ آنها یتیم هستند و دو هزار و ۸۰۰ نفر آنها حامی دارند. طرح محسنین نیازمند توجه مردم خیر و نوعدوست دشتی با اشاره به طرح محسنین گفت: در کمیته امداد استان ۱۶ هزار و ۸۰۰ دانش آموز وجود دارد که از سرانه ۵۰۰ هزار ریالی بهره مند هستند و بخشی از این آمار که مربوط به کودکان یتیم است سرانه دریافتی آنها از کمیته امداد استان نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است که این هزینه ها از کمک خیران که ۱۴ میلیارد ۸۰۰ ریال خیرین تامین می شود و ۹ هزار دانش آموز تحت پوشش با عنوان غیر یتیم وجود دارند که در قالب طرح محسنین از آنها حمایت می شود .









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن