تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلنگ زنی نمایشی احداث بوستان محلی/تخریب معبرعمومی برای ساخت و ساز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دربازدید کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مشخص شد؛
کلنگ زنی نمایشی احداث بوستان محلی/تخریب معبرعمومی برای ساخت و ساز

بوستان


شناسهٔ خبر: 3671992 - دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
جامعه > شهری

زمینی که برای احداث بوستان محلی کلنگ زنی شده بود به عنوان بدهی به معارض یکی از پروژه های شهری واگذار شد. به گزارش خبرنگار مهر، انتهای یکی از خیابان های غربی پایتخت در کنار ۴ برج مسکونی حصاری آبی کشیده شده است. اهالی می گویند حصارها با وعده احداث پارک کشیده شد اما قرار است در این تنها زمین باقی مانده این محدوده ساختمان سازی شود.

قدیمی تر های محل می گویند این زمین توتستان بوده و ساکنان جدید هم از کلنگ زنی عضو شورای شهر برای احداث بوستان محلی می گویند. در این ۴ مجتمع مسکونی بیشتر خانواده جانبازان و آزادگان زندگی می کنند. آمار دقیق ۱۷۰ خانوار که کودکانشان هیچ فضایی برای بازی ندارند و خودشان نیز سهمی از سرانه فضای سبز منطقه ۲. مدیران منطقه گفته اند پارک پردیسان فضای سبز این محله محسوب می شود. پارکی که فاصله زیادی با بن بست مهر دارد. اهالی جمع شده اند کنار قطعه زمینی که دورش حصار کشیده شده و رییس کمیته محیط زیست شورا را در جریان مشکلات شان قرار می دهند. عکس های قدیم این زمین را نشان می دهند که قرار بوده به بوستان تبدیل شود.

روی تابلو نوشته است «بوستان محلی». می گویند کلنگ این بوستان را هم معصومه آباد عضو فعلی شورای شهر تهران زده است. چند درختی هم کاشته شد. اما چند روز بعد نه از درختان کاشته شده خبری بود و نه تابلویی که نشان می داد در انتهای بلوار پاکنژاد قرار است بوستانی ساخته شود. زمین بر اساس طرح تفصیلی در پهنه سبز قرار ندارد. اما شهرداری منطقه این قول را به اهالی محل داده بود. زمینی که در روزهای نخست، معبر ساکنان بود و با بلدوز تخریب شد و تبدیل به زمین هایی بلااستفاده شد. یکی از اهالی محل می گوید: نمی توان معابر عمومی را به سادگی تخریب کرد. این زمین سال ها محل عبور ساکنان این محله بود. اما با وعده ایجاد فضای سبز که از نیازهای جدی اهالی محل است این معبر را تخریب کرده و در نهایت به شخص حقیقی واگذار کرده اند.

شهرداری این زمین را در مقابل بدهی که به یکی از معارضان پروژه بزرگراهی داشته، واگذار کرده است. اهالی می گویند: صاحب کنونی زمین می دانسته این زمین چه مشکلاتی دارد و با وجود همه مشکلات آن را از شهرداری گرفته و قصد تجاری سازی دارد در حالی که این منطقه نیازی به مجتمع تجاری یا پارکینگ ندارد. ساکنان این ۴ برج از کمبود فضای سبز منطقه می گویند و ادامه می دهند «سرانه فضای سبز منطقه دو را بر اساس پارک پردیسان محاسبه می کنند. در حالی که کودکان ما به یک بوستان محلی نیاز دارند و هیچ فضایی برای بازی ندارند«. آنها از امیدواری های دائمی مدیران شهری برای حل مشکلاتشان می گویند که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است و عاقبت آن شده که دور تا دور زمین را حصارکشی کرده اند و می خواهند در آن ساخت و ساز کنند. زمینی که تاسیسات شهری مانند لوله های آب و گاز و برق ۴ برج ۱۱ طبقه زیر آن قرار دارد. یکی از اهالی قدیمی محل درباره تاریخچه این خیابان و مشکلاتش می گوید: از اواسط سال ۸۴ واحدهای ساخته شده دراین برجها به اعضاء واگذار و اعضاء ساکن شدند و به تدریح ساختار فعلی  شکل گرفت. به گفته وی در سال ۱۳۸۳ تاسیسات آب، برق، گاز و فاضلاب (اگو شهری نیمی از برجهای بالاتر از همین مسیر می گذرد) در آن نصب و تعبیه شده اند. او ادامه می دهد: طرح هندسی بن بست مهر درست نیست و متمایل به سمت غرب بلوار شهید ذبیحی است  وتا تقاطع خیابان شهید صبحی  و بلوار شهید ذبیحی فاصله ای حدود ۱۵ متر دارد.دو طرف ورودی بن بست مهر دو قطعه زمین وجود دارد با مساحت تقریبی بیش از سه هزار متر مربع که میتوان طرح هندسی بن بست مهر را در آنها اصلاح کرده از مابقی آنها هم برای ایجاد فضای سبز و فضای بازی کودکان بهره مند شد.

یکی دیگر از ساکنان ۴ برجی که در این خیابان واقع شده است، اضافه می کند: فاصله عرضی بین برجهای اینجا حدود ۲۰ متر و فاصله طولی با برجهای روبرو حدود ۴۰ متر است، درصورتی که ارتفاع برجها ۵۵ متر است. بن بست مهر، کوچه ای با عرض ۸ متر که هنگام شب و ایام تعطیل که خانواده ها بیشتر حضور دارند، طرفین مملو از اتومبیهای پارک شده است، تردد مشکل آفرین است و برای مثال هنگام حمل زباله، کامیون حمل زباله فضای کافی برای دور زدن ندارد بنابراین مجبور است بادنده  عقب وارد کوچه شود، حال تصور کنید خدای ناخواسته اگر حوادث غیرمترقبه مانند زمین لرزه ( این منطقه از تهران دقیقاً روی گسل زمین لرزه قرار دارد ) و یا آتش سوزی اتفاق افتد ،آن وقت چه محشری بپا خواهد شد. همچنین طبق قانون عرف ،  معبر و مسیر تردد عمومی بر مالکیت شخصی ارجحیت دارد و به ویژه طبق قوانین مهندسی مسیر عمومی که بیش از ۵ سال از آنجا استفاده شده است را نمی توان تخریب کرد.

در نامه ای که نماینده اهالی محل در خصوص مشکل این محله به شورای شهر فرستاده اند هم توضیح داده شده که در محله سعادت آباد، انتهای  شهيد پاکنژاد، بالاتر از شهروند، انتهاي خیابان پیک دانش (شهید صبحی)، تقاطع بلوار شهید ذبیحی، بن بست مهر، ۴ برج مسکونی ۱۱ طبقه قرار دارد که ۱۷۶ خانه و ار آنجا ساکن هستند، به علاوه در مجاورت این ۴ برج حدود ۱۰ برج مسکونی مشابه دیگر نیز بنا شده که مجموع این ۱۴ برج با تعداد ۶۱۶ واحد مسکونی فاقد هرگونه فضای سبز، فضای ورزشی و فضای بازی کودکان هستند.

دو قطعه زمین در مجموع به مساحت بیش از ۲ هزارمترمربع (پلاکهای ثبتی ۳۹۷۱۴ /۱۱۶ و ۳۹۷۱۵ / ۱۱۶) در تقاطع بلوار و بن بست مهر قرار دارد و حسب آخرین اطلاعات یکی از پلاکهای در تملک شهرداری منطقه ۲ و دیگری که معبر عمومی بن بست  مهر نیز در آن واقع شده است، به شخص ویا اشخاص حقیقی واگذار شده و ایشان هم  قصد دارند با تصرف و تخریب معبرعمومی اقدام به احداث واحدهای تجاری؛خدماتی در آن محل کنند.

از آنجائی که مسیر تردد ساکنین این۴ برج مسکونی (بن بست مهر) بسیار کم عرض و غیراستاندارد است و نیز فضای بین برجهای مورد بحث برخلاف اصول شهرسازی بسیار فشرده و متراکم است، هرگونه ساخت و ساز اماکن تجاری در پلاکهای یاد شده، عملاً باعث مسدود شدن تقاطع (بلوارشهید ذبیحی/بن بست مهر/خیابان شهید صبحی) شده و نهایتاً سبب در خطر قراردادن جان ساکنین در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و تردد روزانه خواهد شد.

ساکنان دو خواسته از مدیران شهری دارند، نخست اصلاح طرح هندسی (طرح موجود) ابتدای بن بست مهر و دوم ایجاد فضای سبز و فضای ورزشی(محل بازی کودکان). رییس کمیته محیط زیست از این زمین ها بازدید کرد. اهالی محل نگران شدت گرفتن ساخت و ساز ها  هستند. کلکسیونی از نامه ها دارند که به  دفتر شهردار و بیشتر اعضای شورا و مجلس ارسال کرده اند. این نامه ها به نهادهای نظارتی زیادی رفته است  اما نتیجه ای نداده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن