تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799076286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قتل پیرزن به خاطر طلا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قتل پیرزن به خاطر طلا
کد خبر: ۵۹۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ - 30 May 2016


زن میانسال که با همدستی دختر نوجوانش و با‌انگیزه سرقت، پیرزن تنها را در خانه‌اش کشته بود، در حالی با کمک خیرین توانست رضایت اولیای دم را جلب کند که حکم قصاصش در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

به گزارش فرهیختگان، هیات قضایی دیروز حکم آزادی این زن را صادر کرد تا بتواند پس از آزادی باقی مانده پول دیه را به اولیای دم بپردازد. فاطمه 47ساله و دختر 14ساله‌اش شادی ششم مرداد 89 یک زن تنها به نام گوهر 75ساله را در خانه‌اش در روستای جیتو پاکدشت قربانی سرقت طلاهایش کردند و گریختند. این مادر و دختر چهار روز بعد و با نشانی‌هایی که اهالی روستا دادند، ردیابی و بازداشت شدند.

فاطمه گفت: «معتاد هستم و برای تهیه کراک گدایی می‌کردم. من و دخترم به‌طور اتفاقی با پیرزن روبه‌رو شدیم و به خانه‌اش رفتیم و پس از دزدیدن چند حلقه النگو او را خفه کردیم.»

  صدور حکم قصاص

این مادر و ختر در شعبه 113 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و هیات قضایی با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده فاطمه را به قصاص، سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کرد. شادی هم به پنج سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد. این رای در شعبه 13 دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و زمان اجرای حکم مشخص شده بود که اولیای دم برای اجرای حکم قصاص در زندان حاضر نشدند. به این ترتیب اجرای حکم به بعد موکول شد.

  جلب رضایت

 در حالی که چهار سال از این ماجرا گذشته بود، فاطمه از زندان نامه‌ای نوشت و درخواست کرد تا تکلیفش هر چه زودتر روشن شود. در این مدت این زن با کمک انجمن خیرین حمایت از زندانیان توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند. اولیای دم با دریافت دیه 100 میلیونی و سفته‌ای به همین مبلغ و شرط اینکه این مادر و دختر برای آنها مزاحمتی ایجاد نکنند، اعلام گذشت کردند.

  محاکمه از جنبه عمومی جرم

 به این ترتیب فاطمه از قصاص رهایی یافت و دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمد باقر قربان‌زاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

 در این جلسه ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.  وی گفت: «با توجه به رضایت اولیای دم از آنجا که جرم فاطمه منجر به اخلال در نظم جامعه شده است طبق ماده 612 قانون مجازات برایش تقاضای کیفر دارم.»  سپس فاطمه پشت تریبون دفاع ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و دخترم از خیابان می‌گذشتیم که با گوهر روبه‌رو شدیم. پیرزن خرید کرده بود که از دخترم خواست به او کمک کند و پاکت‌های میوه را به خانه‌اش برساند. وقتی مقابل خانه پیرزن رسیدیم او تعارف کرد تا در گرمای تابستان به خانه‌اش برویم و شربتی بخوریم. وقتی وارد خانه پیرزن شدیم و چشم‌مان به طلاهای او افتاد، فکر سرقت به سرمان زد. من دهان گوهر را گرفتم و دخترم با قیچی النگوهای او را برید و از دستش خارج کرد. می‌خواستیم از خانه بیرون برویم که از ترس داد و فریاد پیرزن و آبروریزی، روسری را دور گردنش پیچیدم و او را خفه کردم. اما فکر می‌کردم پیرزن بیهوش شده باشد.»

وی ادامه داد: «بعد از آن روز دچار افسردگی شدم و دو روز بعد وقتی از همسایه‌ها شنیدم او مرده به قصد خودکشی با آجر به سرم زدم، اما زنده ماندم.» در مدتی که در زندان بودم به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و دخترم هم بعد از سپری کردن مجازاتش از کانون اصلاح و تربیت رها شد. حالا دو دخترم بی‌سرپرست مانده‌اند و از هیات قضایی تقاضا دارم به خاطر فرزندانم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

 این زن در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «انجمن حمایت از زندانیان وقتی وضعیت من و فرزندانم را دید مبلغ دیه را به اولیای دم پرداخت و رضایت آنها را جلب کرد. خودم هم برای جلب رضایت 100 میلیون تومان سفته به اولیای دم پرداخته‌ام تا بعد از آزادی کار کنم و این مبلغ را به آنها بپردازم.» در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و حکم به آزادی فاطمه داد.
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن