تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806700525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرایی رای نمایندگان دهم به لاریجانی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: چرایی رای نمایندگان دهم به لاریجانی
هم لاریجانی و هم عارف متعلق به جریان اعتدال هستند و رقابت این دو برای ریاست مجلس یک رقابت درون گروهی بود و نباید آن را شکست و یا پیروزی یک جریان بدانیم.
به گزارش نامه نیوز روز گذشته نمایندگان مجلس دهم از میان لاریجانی و عارف رای به ریاست لاریجانی دادند تا رئیس مجلس‌های هشتم و نهم در پارلمان دهم نیز بر کرسی ریاست تکیه بزند تا بعد از هاشمی رکورد دار حضور در راس قوه مقننه باشد. عارف در رقابت با لاریجانی تنها 103 رای به خود اختصاص داد و حدود 50 عضو فراکسیون امید از همفکران عارف نیز لاریجانی رای دادند. این رای نشان می‌دهد که لاریجانی از مقبولیت بیشتری نسبت به عارف داشته و نمایندگان مجلس دهم ترجیح دادند که لاریجانی با سابقه هشت ساله ریاست قوه مقننه به کرسی ریاست تکیه بزند و عارف نیز به رئیس فراکسیون امید صحن علنی و کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون امنیت ملی را مدیریت کند. با این رای لاریجانی در جریان اعتدال باقی ماند و دولت روحانی می‌تواند امیدوار باشد که در مجلس دهم به ریاست لاریجانی برجام پیش برود تا به هدف نهایی آن که حل مشکلات اقتصادی کشور است برسد. لاریجانی بیش از عارف در جریان جزئیات برجام بوده و هست و همین کمی بزرگی به روحانی است تا به واسطه تسلط رئیس مجلس به موضوع اهداف خود را پیش ببرد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد رای نمایندگان به لاریجانی به خاطر این است که او برخلاف عارف توانایی بیشتری برای مقابله با نماینده‌های دلواپس مجلس دهم دارد. درست است که این دلواپسان در مجلس دهم در اقلیت هستند اما همین اقلیت هم می‌توانند در دوران پسابرجام کارشکنی کنند. پس مجلس دهم احتیاج به رئیسی داشت که بتواند در برابر این جریان بایستد. لاریجانی با تجربه برخورد با دولت احمدی نژاد و دلواپسان به خوبی می‌تواند این نمایندگان را مدیریت کند. عارف نشان داده است به دلیل آرامشی که در رفتار خود دارد نمی‌تواند به خوبی در برابر تندوری‌های سیاسی دلواپسان بایستد. به زبان ساده لاریجانی فرمانده بهتری در میدان مجلس دهم است. او بهتر از عارف می‌تواند صحن علنی پارلمان را مدیریت کند. لاریجانی از سوی دیگر رابطه بهتری با مراجع و حاکمیت نسبت به عارف دارد. او مورد وثوق قم و تهران است و بهتر می‌تواند در کنار روحانی سیاست‌های دوران پسابرجام را پیش ببرد. به نظر می‌رسد با این دلایل می‌توان گفت که ریاست لاریجانی بر مجلس دهم می‌تواند هم برای دولت روحانی و هم برای نمایندگان مجلس اتفاق بهتری باشد. در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که هم لاریجانی و هم عارف متعلق به جریان اعتدال هستند و رقابت این دو برای ریاست مجلس یک رقابت درون گروهی بود و نباید آن را شکست و یا پیروزی یک جریان بدانیم. رای مردم در اسفند 94 و اردیبهشت 95 باعث شد تا مجلس دهم با نمایندگان معتدل شکل بگیرد تا مردم بعد از سال‌ها شاهد یک مجلس مبتنی بر اعتدال و عقلانیت باشند. مجلسی که هم در آن لاریجانی نقش مهمی دارد و هم عارف. پارلمانی که هم اصول گرایان در آن حضور دارند و هم اصلاح طلبان.

دوشنبه, 10 خرداد 1395 ساعت 09:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن