تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809609405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات دنا


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مرگ کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات دنا
یک کوهنورد ۴۰ ساله به علت پرت شدن از ارتفاعات دنا دیروز جان خود را از دست داد و به علت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود بالگرد جستجوی جسد این کوهنورد از سوی نیروهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر هم‌چنان ادامه دارد.
آفتاب : یک کوهنورد ۴۰ ساله به علت پرت شدن از ارتفاعات دنا دیروز جان خود را از دست داد و به علت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود بالگرد جستجوی جسد این کوهنورد از سوی نیروهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، فصل بهار همواره برای برخی از افراد به خصوص کوهنوردان فصل مناسبی برای پرداختن به ورزش به ویژه کوهنوردی است. با توجه به اینکه 51 درصد کشور ما را مناطق کوهستانی تشکیل داده است این عامل سبب گرایش مردم به این ورزش حرفه‌ای شده است.

کوهنوردی با کوهپیمایی متفاوت است چرا که کوهپیمایی بیشتر جنبه همگانی دارد و طی کردن مسافت‌های کمتر از 2500 متر را شامل می‌شود اما کوهنوردی جنبه حرفه‌ای دارد.

در این بین استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص ارتفاعات دنا مقصد بسیاری از کوهنوردان برای انجام این فعالیت حرفه‌ای است.
اما متاسفانه بعضی از اوقات اخباری به گوش می‌رسد که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود امکانات درد مضاعفی را برای مردم ایجاد می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به خبرنگار تسنیم گفت: شب گذشته خبری مبنی بر فوت یک کوهنورد 40 ساله به عوامل امدادی این شهرستان اطلاع داده شد که  بعد از اطلاع از فوت این شخص ساعت 22 همان شب عوامل امدادی شهرستان دنا که متشکل از اکیپ پنج نفره‌ای از امداد گران کوهستان  بود برای پیدا کردن جنازه کوهنورد به منطقه اعزام شدند.

مسعود وکیلی علت مرگ این کوهنورد را  پرت شدن از ارتفاعات منطقه بن رود(رگ بلیو)  عنوان کرد و گفت: که به علت صعب‌العبور بودن این منطقه عملیات انتقال جسد وی با کندی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درخواستی مبنی بر اعزام هلی کوپتر از سوی جمعیت هلال احمر کشور شده است، بیان کرد: متاسفانه به علت فوت کوهنورد تاکنون مجوز لازم برای اعزام بالگرد صادر نشده است.

مسئول تیم امداد و کوهستان جمعیت هلال احمر نیز  اظهار داشت: به علت صعب‌العبور بودن منطقه عملیات انتقال متوفی با کندی در حال انجام است و تا سه الی چهار ساعت آینده ادامه دارد.

دنا بلندترین کوه رشته‌کوه زاگرس در باختر ایران و در باختر مرکز فلات ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. دنا از 20 کیلومتری شرق یاسوج آغاز شده و تا 70 کیلومتری شمال غرب آن ادامه می‌یابد. این کوه از شمال غرب (روستای کتا) آغاز و به سمت جنوب شرق (منطقه کاکان)امتداد یافته است که بیش از 80 کیلومتر طول دارد و دارای 15 کیلومتر پهنای متوسط است. دنا دارای 40 قله بالای 4000 متر است که بلندترین قلهٔ آن، ب‍یژن3، 4409 متر ارتفاع دارد و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد. شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در دامن این کوه جای گرفته است.

حال انتظار می‌رود مسئولان بالادستی ناله‌های این خانواده داغدار را درک کنند و وقتی که فرزند خود را از دست دادند لااقل جنازه‌اش زودتر پیدا شود تا تسلای خاطر بازماندگان شود و با اختصاص یک دستگاه بالگرد حداقل از بروز چنین اتفاقاتی در آینده در استان جلوگیری شود چرا که اگر بالگردی بود شاید اکنون این جوان در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده باز می‌گشت.




تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن