تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804911855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت الكترونيك جزء جدا نشدني اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دولت الكترونيك جزء جدا نشدني اقتصاد مقاومتي است
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: توسعه دولت الكترونيك از اجزا جدا نشدني اقتصاد مقاومتي است كه براي ايجاد بستر اشتغال زايي بهترين زمينه را براي رشد داراست.

دولت الكترونيك جزء جدا نشدني اقتصاد مقاومتي است
 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، نصرالله جهانگرد شنبه شب در نشست شوراي اداري استان خراسان رضوي در مشهد گفت: سياستهاي ابلاغي برنامه ششم توسعه نيز دولت را مكلف كرده در هفت بند رشد داشته باشد كه هدفمندسازي و غربالگري اطلاعات مفيد از غير آن و خدمات پستي از جمله آنها است.
كل برنامه توسعه كشور در طول پنج برنامه در 9 شاخه سرمايه گذاري شده كه بيشترين رشد با نرخ 19 درصد مربوط به ارتباطات بوده است.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: شتاب بخشي توسعه حوزه ارتباطات به عنوان حوزه توانمندساز ديگر حوزه ها رشد بخشهاي از قبيل كشاورزي، راه و شهرسازي و امنيت را رقم خواهد زد لذا برنامه هاي توسعه نيز در اين راستا تدوين شده اند.

وي ادامه داد: به اعتقاد كارشناسان جهان، پرشتاب ترين بازار منطقه و حتي جهان در زمينه توسعه خدمات الكترونيكي متعلق به ايران است كه اين امر مستعد اشتغال و فضاي كسب و كار مي شود.

جهانگرد گفت: امروز در حوزه ارتباطات الكترونيك در ايران يك دگرديسي از ساختار صوت به ساختار ديتا مشاهده مي شود كه طي آن تمام شهرهاي كشور از طريق فيبر نوري به يكديگر متصل مي شوند بطوري كه ترافيك انتقال اطلاعات در كشور هيچگاه قطع نمي شود.

وي افزود: بيشترين ترافيك جهان از هند و از طريق كشورهاي قطر، كويت، اردن و سوريه به ديگر نقاط جهان مي رود و امروز بزرگترين تقاضا اين است كه اين ترافيك از داخل ايران عبور كند كه كوتاهترين راه است و اين امر باعث رشد اشتغال در كشور مي شود.


18 هزار روستا از اينترنت پرسرعت بهره مند شدند


رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران در ادامه گفت: 18 هزار روستا در سطح كشور از اينترنت پرسرعت بهره مند شده اند.

وي افزود: پورتهاي روستايي نيز از 3،5 پورت در آغاز فعاليت دولت يازدهم هم اينك به 30 ميليون پورت رسيده است و راه اندازي نسل سوم و چهارم مخابرات تحول عظيمي در ارائه خدمات پستي و پست بانك، توسعه ارتباطات ماهواره اي، توسعه فضاي كسب و كار RCT ايجاد كرده است.


كاهش فرايندهاي اداري، ثروت ملي را افزايش مي دهد


وي گفت: براي تحقق رشد 100 درصدي ترافيك در ايران هدف گذاري شده كه اين امر باعث افزايش ثروت كشور مي شود.


معاون وزير ارتباطات با بیان اینکه در مراجعه مردم يك كشور به دستگاههاي دولتي به ازا هر 30 دقيقه اتلاف وقت در بدترين حالت 1،5 درصد از جي.پي.تي به هدر مي رود گفت: با بهينه سازي فرايندهاي اداري مي توان اين وقت را به صفر رساند كه باعث افزايش ثروت ملي مي شود.

جهانگرد گفت: كاهش زمان ارائه خدمت، بسترسازي امن براي انتقال اطلاعات بين دستگاههاي دولتي، ايجاد نظام مقابله با جعل اسناد و مبارزه با با فساد و تراكنش آسان پولي از ديگر دلايل بهينه سازي فرايندهاي اداري است.


وي افزود: هزار و 400 خدمت در 14 خوشه شبكه سازي شده كه شامل بهداشت، اقتصاد و ساير موارد است و از طريق فضاي الكترونيك بدون مراجعه افراد اجرا مي شود.


پنجره خدمات دولت عامل اشتغالزايي


رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران همچنين گفت: با گذشت 10 روز از افتتاح پنجره خدمات دولت امكانات مهمي براي مردم فراهم شده كه بهبود كسب و كار موجود و مشاغلي كه مربوط به خدمات آي.تي مي باشند از جمله آن است.

وي افزود: ايجاد كسب و كارهاي جديد از طريق پنجره خدمات دولت بسيار بالا بوده بگونه اي كه طي 10 روز گذشته 70 هزار نرم افزار فارسي در اين چارچوب به فعاليت پرداخته اند.


جهانگرد با اشاره به راه اندازي سايت گمرك شهرك صنعتي خيام نيشابور نيز گفت: يكي از بهترين سامانه هاي گمركي كشور در حوزه گمرك در خراسان رضوي اجرايي شد كه فعالان حوزه كسب و كار به راحتي از آن استفاده مي كنند.






۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن