تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816139128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتی: حج امسال منتفی است!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جنتی: حج امسال منتفی است!




وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عربستان خواسته‌های ما را تامین نکند حج منتفی است.





باشگاه خبرنگاران جوان: علی جنتی در خصوص خبرهای مثبتی که از توافق ایران و عربستان در مورد موضوع حج مطرح شده است گفت: من فکر نمی کنم سیاست های کلی عربستان تغییر کرده باشد به این خاطر که در آخرین دیدارهایی که هیئت ایرانی با آنها داشته است اولاً بسیاری از پیشنهادهای ما در خصوص تأمین امنیت زائران و امکاناتی را که باید فراهم کنند، نپذیرفتند.

وی افزود: خصوصاً بحث ویزا را که ما نیاز داشتیم در داخل کشور به ما ویزا بدهند، قبول نکرده اند.

جنتی گفت: در مذاکرات قبلی ایران و عربستان، آنها لیستی از خواسته های خود را به صورت تحکمی ابلاغ کردند که هیئت ایرانی زیر بار نرفت و برگشت اما مجدداً دعوت کردند که هیئت ایرانی برای مذاکره برود و ما هم به هیئتمان تأکید کردیم که حتماً روی مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران پافشاری کنند.

وی افزود: خواسته های ایران مشابه همان خواسته های سال های پیشین است؛ مقامات ایران باید بر همان خواسته ها با دولت عربستان به تفاهم برسند و توافق کنند؛  طبیعی است اگر آنها خواسته های جمهوری اسلامی را نتوانند تأمین کنند امسال حجی انجام نخواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه خواسته های ایران چه بوده است؟ گفت: بحث اصلی ما تأمین امنیت است، ما در حال حاضر با عربستان رابطه سیاسی نداریم، آنجا هیچ کنسولگری وجود ندارد و از شهروندان ایرانی حمایت کنسولی نمی شود، بخصوص با این بی کفایتی که ما سال گذشته از دولت عربستان دیدیم که منجر به کشته شدن بیش از 460 نفر از حجاج ما شد، تأمین امنیت حجاج برای ما مسئله بسیار مهمی است.

جنتی دومین خواسته جمهوری اسلامی ایران را از دولت عربستان، حفظ حرمت و کرامت زائران ایرانی عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته با اینکه روابطمان بهتر بود و به این صورت قطع رابطه نبودیم با این حال گاهی برخوردهایی با زائران ایرانی می شد که این مسئله باید حل شود.

وی گفت: نکته سومی که به طور جدی به آن فکر می کنیم این است که ما در حال از دست دادن زمان هستیم؛ ما از چهار ماه قبل بایستی قراردادهایمان را برای هتل محل اقامت و حمل و نقل و موارد این چنینی انجام می دادیم که هیچ کدام انجام نشده است و ما زمان را کامل از دست دادیم.

جنتی تأکید کرد: هیئت ایرانی باید برگردد تا ببینیم آیا توانسته اند به تفاهم برسند؟ اگر به تفاهم نرسیده باشند حج امسال منتفی است.

وی با محتمل دانستن تفاهم بین دو کشور گفت: همیشه احتمال تفاهم هست اما باید ببینیم مجموع خواسته هایی که ایران داشته که خواسته ی جدیدی هم نیست و در سال های گذشته نیز با عربستان تفاهم می کردیم، می پذیرند یا خیر؟!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت عربستان همان توافق نامه را هم باید امسال قبول کنند و چیز اضافه نخواهند.

وی گفت: امنیت زائران مسئله بسیار مهمی است و عربستان بایستی به نحوی اطمینان بدهد و ضمانتی وجود داشته باشد که بدانیم در شرایطی که رابطه سیاسی با آنها نداریم امنیت زائرانمان حفظ میشود؟

هم اکنون هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و به دعوت طرف سعودی در عربستان به سر می برد و مشغول آخرین رایزنی ها با مسئولان حج این کشور است.






تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن