تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819438454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در افتتاح مجلس دهم همه آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: در افتتاح مجلس دهم همه آمدند
قانون در گزارشی از افتتاح مجلس دهم آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، ساعت‌ هشت روز هشتم خرداد، همه بزرگان نظام و چهره‌هاي شاخص سياسي يك جا زير سقف هرم سبز بهارستان گرد هم آمدند تا اينكه يكي از مهم‌ترين دوره‌هاي مجالس ايران بعد از انقلاب را افتتاح كنند. مجلسي كه هم مي‌تواند در پايان 4 سال خود به افتخاري تبديل شود كه ملت آرزوي تكرار آن را داشته‌باشند و هم راهي را برود كه همه منتظر پايان عمر آن باشند و نتيجه‌اي حاصل شود كه در مجلس نهم رقم خورد.همه آمده بودند، حتي آنهايي كه در افتتاحيه مجلس خبرگان دعوت شده‌بودند و حضور نداشتند! مراسم حدود ساعت 8 شروع شد. هيات رئيسه‌سني اين مجلس به رياست عبدالرضا هاشم‌زائي زنگ ‌آغاز را به صدا درآورد. در اطراف كرسي‌ها، كراوتي‌هايي نشسته بودند كه آدمي را به ياد مجلس اول مي‌انداخت ولي آنها ايراني نبوده و از ميهمانان خارجي مراسم بودند.بعد از سخنان هاشم‌زائي، پيام مقام معظم رهبري براي افتتاح اين مراسم بر طبق روال به وسيله حجت‌الاسلام گلپايگاني قرائت شد. هاشم‌زائي كه هنوز در حال و هواي اول انقلاب و آن مجلس ابتدايي به سر مي‌برد، محمدي گلپايگاني را آيت‌ا... محمدي گيلاني(حاکم شرع اول انقلاب)خواند و بعد با يادآوري موضوع از سوي  نمايندگان سخن خود را تصحيح كرد.

رايزني‌هاي درگوشي

بعد از قرائت پيام آيت‌ا... خامنه‌اي(مدظله العالي)، چهره‌هاي حاضر در مراسم باهم رايزني‌هايي در گوشي داشتند. آیت ا... لاریجانی و حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی،سید حسن خمینی و حداد عادل ،ناطق نوری و علی لاریجانی نيز با يكديگر گفت‌وگو‌هايي غير رسمي داشتند.

رشد پيري در مجلس

نوبتي هم بود، نوبت وزير كشور بود تا روند مناسب برگزاري انتخابات را به رخ بكشد. رحماني فضلي با تشكر از همه دست‌اندركاران انتخابات، آمارهايي از اقدامات انجام شده براي هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات ارايه داد.اما نكته اي كه در سخنان او بيشتر از هر نكته‌اي  حائز اهميت بود، پير شدن مجلس دهم است! كه ميانگين سني اين مجلس بنا به گفته وزير كشور با 2 سال افزايش به 50 رسيده است و اين در حالي است كه در مجلس نهم ميانگين سني 58 سال بود.

ادامه معضل منتخب سوم

البته رحماني فضلي به موضوع ديگري نيز اشاره كرد و آن دوران برزخي مينوخالقي است. وزيركشور گفت:« در خصوص منتخب سوم استان اصفهان مطابق اعلام شورای نگهبان، ابطال انتخابات نسبت به یک فرد اعمال شده و با توجه به تفاوت برداشت وزارت کشور از قانون در این خصوص اقدامات قانونی لازم از جمله ارجاع موضوع به مراجع ذی‌صلاح و مجلس شورای اسلامی جهت ارائه استفساریه دنبال شده است وکماکان منتظر حل و فصل قانونی موضوع هستیم.»به نظر مي‌رسد او هشدار نمايندگاني مانند علي مطهري را براي استيضاح دريافت كرده‌است و تنها به گونه‌اي نشان مي‌دهد كه نگران اين معضل است و اين درحالي است كه موضوع اين منتخب مردم اصفهان در شوراي‌حل اختلاف قوا مورد بررسي قرار گرفته‌است و اين مرجع، راي را به نفع شوراي‌نگهبان صادر كرده است.

شكوائيه‌هاي آقاي رئيس

رئيس‌جمهور نيز يكي ديگر از سخنران‌هاي اين مراسم بود. حسن‌روحاني كه خوشحالي پايان مجلس نهم در چهره‌ او موج مي‌زد، تلاش كرد اين شعف را كنترل كند ولي گفت:« بنده برای وزیر علوم 5 بار و برای ورزش و جوانان 4 بار به مجلس آمده ام، ممکن است با انتظارها منطبق نباشد، اما در عین حال ما باید تسلیم قانون باشیم و هر آنچه مقررات قانونی است ولو سخت و مشکل، آن را مجری باشیم.»اين اولين طعنه روحاني بود ولي آخري نبود! رئيس‌قوه مجريه در ادامه افزود:« انباشت و تورم قوانین مسئله‌ای را حل نخواهد کرد. ما شفافیت قوانین را می‌خواهیم و قوانینی می‌خواهیم که راه را به خوبی برای جامعه مشخص کرده باشند. ما به جای تدوین مکرر قوانین به تنقیح قوانین و به جای کمیت قانون به کیفیت قانون نیاز داریم.»

زنگ‌تفريح!

همزمان با پايان سخنراني رئيس‌جمهور، رئيس‌ موقت مجلس دهم خطاب به حضار گفت شما براي پذيرايي آماده شويد و ما اينجا هستيم. سپس مقامات لشكري و كشوري بهارستان را ترك كردند و از هرم سبز خارج شدند.

اقتدا به خميني(س)

نمايندگان نيز بعد از پايان جلسه مجلس، براي تجديد ميثاق با امام و شهدا به بهشت‌زهرا(س) رفتند و با اقتدا به حسن‌خميني نماز جماعت را برگزار كردند.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون ما می توانیم از مشکلات کشور عبور کنیم، افزود: مردم ما در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رشادت فوق العاده  و  رشد عقلی و فکری  از خود نشان دادند.

وكالت بلاعزل نداريم!

نمايندگان مجلس كه برخي از آنها سابقه وكالت مردم را در سابقه خود دارند نبايد اين نكته را فراموش كنند كه بدون شك چهار‌ سال بعد انتخاباتي وجود دارد و ممكن است آنها نيز مانند رسايي‌ها و كوچك‌زاده‌ها روزي از بهارستان بروند؛ بنابراين بدانند كه خانه استيجاري ملت، وكالت ابدي به هيچ كس نداده است. نمايندگان مجلس بايد بر سر قرارداد خود با مردمي باشند كه با هزاران اميد آنها را راهي هرم سبز كرده‌اند.


منبع: روزنامه قانون


۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن