تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه مداخله جویانه جی هفت ضدکره شمالی، چین و روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بیانیه مداخله جویانه جی هفت ضدکره شمالی، چین و روسیه


سران گروه جی ۷ در پایان نشست خود به کره شمالی؛ چین و روسیه درباره اقدامات منطقه ایشان هشدار دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سران گروه هفت کشور صنعتی در پایان نشست خود در بیانیه ای به کره شمالی تاکید کردند  به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور کامل پایبند باشد.
این گروه همچمنین اعلام کرد از کره شمالی می خواهیم آزمایشهای هسته ای یا شلیک موشک های بیشتری را انجام ندهد و به اقدامات تحریک آمیز دست نزند.  
سران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان همچنین درباره اوضاع در دریای چین شرقی و جنوبی ابراز نگرانی کرد.
جی 7 همچنین در پایان نشست سران خود اعلام کرد تحریم ها ضد روسیه زمانی می تواند لغو شود که روسیه توافق مینسک را به طور کامل اجرا کند و به حاکمیت اوکراین احترام بگذارد.   
این گروه همچنین بار دیگر اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه را غیر قانونی خواند و محکوم کرد.
در حالیکه بیانیه پایانی سران جی هفت بر مداخلات این کشورها در منطقه کره تصریح دارد که دیروز همزان با آغاز این نشست در ژاپن، رسانه های دولتی چین به گروه هفت کشور صنعتی هشدار دادند که از دخالت در امور دریای چین جنوبی خودداری کنند.
خبرگزاری رسمی شین هوای چین با انتشار مقاله ای اعلام کرد جی هفت که پکن نیز در آن عضویت دارد ، باید به جای مداخله در امور دیگران به کار خود بپردازد.
نویسنده این مقاله همچنین ژاپن را به تلاش برای بهره برداری از امتیاز میزبانی نشست جی هفت در جهت جلب متحدان بیشتر و منزوی ساختن چین متهم کرد .   
موضع گیری رسانه های چینی در واکنش به سخنان دونالد توسک رئیس شورای اروپا در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایسه - شیما صورت گرفت که گفته بود گروه هفت باید در برابر ادعاهای مالکیت دریایی چین ، مواضع شفاف و سختگیرانه تری اتخاذ کند.
نویسنده این مقاله تاکید کرد بیان این اظهارات از سوی توسک دستور کار پنهانی ژاپن را برای مداخله در مسئله دریای چین جنوبی به نمایش می گذارد.  
نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به جی هفت دیروز پنجشنبه در منطقه ایسه - شیما در ژاپن در حالی افتتاح شد که واگرایی سیاست های اقتصادی در میان کشورهای عضو و برپایی اعتراضات در اوکیناوا بر ضد حضور نظامی آمریکا این نشست را تحت الشعاع قرار داده است.
به اعتقاد ناظران سیاسی ، دستور کار آبه برای برگزاری این اجلاس با اصول قانون اساسی ژاپن یعنی جدایی دین از سیاست مغایرت دارد.
شینزو آبه متهم است که از زمان تصدی قدرت در اواخر سال 2012 تلاش می کند تا فرقه شینتو را احیا کند که دین رسمی این کشور در دوران امپراتوری ژاپن از سال 1868 تا 1945 به شمار می رفت.
مذاکره درباره مسائلی مانند اقتصاد جهانی، مبارزه با تروریسم، تغییرات آب و هوایی و مسائل مربوط به انرژی در دستور کار نشست رهبران جی هفت قرار داشت.
درست یه روز پیش از آغاز مذاکرات ، هزاران ژاپنی با تظاهرات در برابر پایگاه هوایی کانه دای آمریکا  در جزیره اوکیناوا ، به قتل یک زن ژاپنی به دست یک پیمانکار سابق نیروی دریای آمریکا اعتراض کردند.

 


جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن