تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802734800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز مرحله دوم آزاد سازی فلوجه؛ خطوط مقدم داعش شکسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز مرحله دوم آزاد سازی فلوجه؛ خطوط مقدم داعش شکسته شد


ارتش عراق اعلام کرد: با آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه بخش اعظمی از خطوط مقدم داعش شکسته شد و مناطق زمیلات، حراریات و سجر آزاد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ پس از شکسته شدن خطوط دفاعی گروه تکفیری - صهیونیستی داعش در اطراف فلوجه، مرحله دوم عملیات آزادسازی با پیشروی در اطراف این شهر،آغاز شده است.
این عملیات از محورهای مختلف از جمله محور جنوب به سمت پل التفاحه انجام می شود.
ارتش عراق اعلام کرد:  مناطق پیرامون فلوجه که به منزله خطوط دفاعی داعش بود با پیشروی سریع نیروهای مشترک عراق آزاد شد. این عملیات پس از موشک باران سنگین مواضع داعش آغاز شد. موشک باران مواضع داعش فروپاشی داعش را آسان ساخت.
آغاز مرحله دوم آزاد سازی فلوجه

یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق گفت: دیشب از حراریات تا جمیلیات خطوط مقدم داعش شکسته شد و منطقه زمیلات، حراریات و سجر آزاد شد.
در این حال گزارش ها حاکیست، در پی پیشروی سریع نیروهای امنیتی عراق پس از آغاز عملیات آزاد سازی فلوجه، روحیه نیروهای (تکفیری صهیونیستی) داعش، به شدت تضعیف شده است و آنها اکنون وحشت زده اند.
روزنامه عربستانی «الحیات» چاپ لندن، نیز در این رابطه نوشته است: توئیتهای منتشر شده در پایگاههای اجتماعی وابسته به گروه داعش نشان از افت شدید روحیه جنگجویان این گروه دارد.
بر همین اساس، ژنرال یحیی رسول، سخنگوی عملیات آزادسازی فلوجه، نیز اعلام کرد: طبق اطلاعات موجود، تعداد عناصر مسلح داعش در فلوجه بین 400 تا 600 نفر است.
فرماندهی عملیات الانبار نیز اعلام کرد: نیروهای ارتش و بسیج مردمی، منطقه الشهابی، در مرکز منطقه الکرمه، واقع در حومه فلوجه شرقی، را آزاد کردند. نیروهای دیگر نیز موفق شدند به منطقه السجر در شمال فلوجه، نفوذ کنند.
گره امنیتی فلوجه در مرکز این شهر مستقر نیست و در حومه آن است.
پیش از این نیز سه عملیات برای آزادسازی این شهر راهبردی انجام شده بود که آخرین آنها یعنی عملیات «فجر الکرمه» یکسال قبل انجام شد، اما همه ی این عملیات ها به شکست انجامید. نیروهای امنیتی در ابتدای عملیات «فجر الکرمه» اعلام کردند موفق به پیشروی شده اند اما نتوانستند شهر را تحت کنترل خود در آورند.
سرتیپ عبد الوهاب الساعدی فرماندهی نبرد فلوجه را به عهده دارد.
برخلاف عملیات های گذشته این بار حمله به فلوجه از حمایت نیروهای سیاسی سنی نیز برخوردار است زیرا آنها بیم آن دارند که شهر ویران شود.
سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز دیروز در دیدار با الساعدی گفت: نبرد آزادسازی فلوجه میخ آخری است که به تابوت تروریسم در انبار زده می شود.
وی در عین حال تاکید کرد: شهروندان باید از آسیب های این جنگ دور نگه داشته شوند و باید هر چه سریع تر راه های امنی برای خارج کردن آنها از شهر ایجاد شود. سرکرده داعش در الانبار به هلاکت رسید
در این حال منابع مسئول عراقی اعلام کردند: سرکرده گروه تروریستی داعش در استان الانبار در حملات هوایی  ارتش عراق به شمال فلوجه به هلاکت رسید.
رئیس شورای شهرستان « الخالدیه» گفت:  « ابوطارق العسکری» سرکرده  نظامی تروریست های داعش در استان الانبار در حمله جنگنده های ارتش عراق در شمال فلوجه به هلاکت رسید.
« علی داود الدلیمی» تصریح کرد : که هواپیماهای ارتش عراق سه شنبه منطقه« الشهابی »در شمال شهر فلوجه را هدف قرار دادند که در این حمله « ابوطارق العسکری» و چهار تن از همراهانش به هلاکت رسیدند .
این مسئول محلی عراقی با اشاره به اینکه حملات هواپیماهای ارتش عراق به محورهای منتهی به فلوجه به منظور زمین گیر کردن تروریست ها شدت گرفته، افزود: عملیات به هلاکت رساندن این تروریست ها با استفاده از اطلاعات مردمی اجرا شد. فلوجه تا چند روز دیگر آزاد می شود
در این حال، «سرایا الجهاد» از گردان های بسیج مردمی عراق، پیش بینی کرد، شهر فلوجه در چند روز آینده، کاملا آزاد شود.
«حسن الساری» فرمانده گردان های سرایا الجهاد اعلام کرد: عملیاتِ زمینه چینی برای آزادسازی فلوجه، از دو روز پیش شروع شد و روز گذشته، «عملیاتِ بزرگ» آغاز شد.
وی افزود: این عملیات، در شش محور صورت می گیرد و عملیات، در هر شش محور، پیش می رود و تاکنون همه اهدافِ تعیین شده برای نیروها، محقق شده است.
الساری پیش بینی کرد که شهر فلوجه، در چند روز آینده آزاد شود، همان طور که در جنگ های پیشین، تکریت، جزیره سامرا، بلد و جرف النصر در چند روز آزاد شدند.
در این حال، سازمان ملل متحد از طرف های درگیر در شهر فلوجه  در غرب عراق خواست از غیرنظامیانی که در حال فرار از این شهر هستند، حفاظت کنند.
 همزمان با آغاز عملیات  نظامی گسترده جدید ارتش عراق در شهر فلوجه و بمباران مواضع  تروریست های داعش در این شهر با هدف بازپس گیری  این شهر مهم در غرب استان الانبار ، شمار زیادی از غیر نظامیان در حال فرار از فلوجه هستند .
فرحان حق سخنگوی دبیرکل  سازمان ملل به خبرنگاران گفت: « هنوز حدود 50 هزار غیر نظامی در شهر فلوجه هستند و ما  از همه طرف های درگیر می خواهیم همه اقدامات  لازم را برای حفاظت از غیرنظامیانی که در این کشور گیر افتاده اند ، انجام دهند.» آیت الله سیستانی : آداب جهاد را رعایت کنید
با ادامه پیشروی های ارتش عراق، آیت الله سیستانی از مبارزان عراقی خواست در عملیات آزادسازی فلوجه آداب جهاد را رعایت کنند.
 شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا بار دیگر از همه مبارزان عراقی خواست به عملیات آزادسازی فلوجه به توصیه های مرجعیت پایبند باشند.
وی خاطرنشان کرد آیت الله سیستانی در توصیه های خود بر ضرورت پایبندی به آداب جهاد تاکید کرده و اظهار داشته است جهاد دارای آدابی است که حتی در برخورد با غیرمسلمانان نیز باید مراعات شود.

استان فلوجه در پنجاه کیلومتری بغداد واقع شده است و  از زمان اشغال عراق در کنترل بعثی‌ها و تندروهای وابسته به القاعده بوده و آمریکایی‌ها هرگز نتوانسته یا نخواسته‌اند بر این شهر مسلط شوند.
فلوجه که به شهرمسجد ها شهرت دارد هنوز در اختیار گروه تکفیری صهیونیستی داعش است و یکی ازمهمترین و راهبردی ترین مناطق عراق است. در زمان حکومت صدام حسین، فلوجه از مناطق اصلی پشتیبان رژیم بود. بسیاری از افراد ارشد حزب بعث از اهالی فلوجه بودند. یکی از علل مهم بقای تکفیری های داعش در فلوجه حضور برخی از سران رژیم بعث در این منطقه و وابستگی قبایل آنجا به رژیم سابق است.
سوق الجیشی بودن و دسترسی آسان به استان های مهم عراق از جمله الرمادی، بغداد و کربلا  به فلوجه اهمیت راهبردی داده است. فلوجه در واقع مرکز و محور این سه استان کلیدی عراق است که از طریق این منطقه به راحتی می توان تجیهزات را به نیروهای میدانی رساند و بر این استان ها تاثیر بگذارد از همین رو این منطقه برای دولت عراق و گروه تکفیری صهیونیستی داعش بسیار پر اهمیت است .
شهر عامریه یکی از نقاط کلیدی فلوجه است و هر طرف بر این  شهر تسلط داشته باشد، امور فلوجه را در دست دارد و از این طریق می تواند بغداد و شمال بابل (منطقه جرف الصخر) را از الانبار جدا می کند.
فلوجه اکنون دروازه تردد تروریست‌های تکفیری داعش به بغداد و استان‌های شیعه نشین جنوبی عراق است. این منطقه نقطه فرماندهی و تسلط بر مرکز استقرار نیروهای داعش در عراق به شمار می‌رود، به گونه‌ای که درگیری‌های دفاعی و هجومی داعش از آنجا مدیریت شده و عملیات انتحاری متناسب با نیازهای داعش در جبهه‌های مختلف از غرب الانبار در کرانه رود فرات گرفته تا صلاح الدین و ورودی‌های جنوبی موصل و حاشیه رود دجله از آنجا اداره می‌شود.از همین روی، آزادسازی و پاکسازی کامل شهر فلوجه می‌تواند عملیات نظامی برای آزادسازی دیگر شهرهای عراق را تسهیل کند.
در اهمیت آزاد سازی فلوجه قبل از موصل باید گفت برخی از فرماندهان نظامی عراق این منطقه را به مثابه «سرِ مار» توصیف می‌کنند و معتقدند اگرچه موصل شهر مهمی است، اما فلوجه به دلیل نزدیکی به بغداد و اهمیت نمادین آن برای تروریست‌های داعش، باید در اولویت آزادسازی قرار گیرد.
دولت عراق چند روزی است رسما عملیات برای آزاد سازی فلوجه را آغاز کرده است و درگیری در این منطقه به شدت ادامه دارد. ارتش عراق درصورتی که بتواند این منطقه را آزاد کند در واقع شاهرگ حیاتی گروه تکفیری صهیونیستی داعش را می خشکاند زیرا بسیاری از عملیات های داعش از این منطقه انجام می شود.  
دانلود  
 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن