تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819617424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: قدرت ایران در جهت حفاظت و حراست از منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جهانگیری: قدرت ایران در جهت حفاظت و حراست از منطقه است


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشورهای غربی با اعمال تحریم ها، در هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران کوتاهی نکردند گفت: ایران امروز قدرت اول منطقه است و از این قدرت برای حفاظت و حراست از منطقه و برقراری صلح در آن استفاده می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسحاق جهانگیری در  نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با اشاره به اینکه حضور نیروهای ایرانی در منطقه تحت عنوان مستشاری برای حفاظت از ارزش های دینی و اسلامی است افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه فریب قدرت های بزرگ را خوردند و با حمایت های تسلیحاتی و ایدئولوژیکی از برخی از گروهک های تروریستی تلاش کردند تا به ایران صدمه بزنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران نه تنها ثبات را در داخل خود حفظ، بلکه تلاش کرده است تا مانع آن شود که داعش به عنوان یک گروهک تروریستی در بخش هایی از جهان اسلام حاکم شود و اگر این اقدام ایران نبود داعش حتماً در بخش هایی حاکم می شد و دولت نیز در اختیار داشت.
جهانگیری با بیان اینکه تلاش نیروهای مشورتی ایران برای کمک به مردم و نیروهای قانونی در عراق و سوریه برای حفظ ثبات منطقه بوده است افزود : قدرت ایران یک سرمایه بزرگ برای منطقه است و اگر ملت ایران بزرگواری نمی کرد خیلی از اینها باید به دلیل حمایت از صدام تنبیه می شدند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران از همه اتفاقات جنگ با بزرگواری عبور کرده است اظهار داشت: ایران در زمان های مختلف برای ثبات منطقه تلاش کرده و این حمایت از کشورهای اسلامی منطقه همواره ادامه دار بوده است.
جهانگیری گفت: اما به رغم این تلاش ها همواره دشمنی هایی وجود داشته است.
معاون اول رئیس جمهور گفت : دشمنان یک روز توان هسته ای را بهانه کردند و جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداختند زیرا گمان می کردند با تحریم ها می توانند ملت و دولت ما را تسلیم کنند.
وی اظهار داشت : مهم ترین عاملی که باعث شد غربی ها در مقابل ملت ایران تسلیم شوند ایستادگی و پایداری ملت ایران بود.
جهانگیری با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران اظهار داشت: آنها تصور می کردند ملت ایران در مقابل خواسته آنها تسلیم می شود اما این ملت ایران بود که با تشدید تحریم ها ، هر چه بیشتر  از مسئولان خواست که در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ما مقاومت کنند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و هدایت های رهبر معظم انقلاب در پیشبرد این مذاکرات تصریح کرد: پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای به عنوان یکی از بزرگ ترین پیروزی های ایران در جهان ثبت شد و نشان داد که ایران حتی در پای میز مذاکره نیز می تواند پیروز باشد و از حقوق ملت خود دفاع کند .  
وی افزود: ما در دوران تحریم حرکت های بزرگی برای توسعه کشور انجام دادیم و دانشمندان ما در بخش های مختلفی توانستند افتخار بیافرینند.
جهانگیری با بیان اینکه پیشرفت های هسته ای تنها یکی از این افتخارات بود گفت : دانشمندان جوان ما امروز در دانشگاه های کشور ابداعات و اختراعاتی دارند که جز در تعداد معدودی از کشورهای پیشرفته دنیا، در جای دیگری پیدا نمی شود.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به سرعت کشورمان را به پیش ببریم تصریح کرد: ایران باید به یک قدرت بزرگ منطقه ای و یکی از اقتصادهای مطرح در سطح بین المللی تبدیل شود.
وی افزود: ما برای چنین شرایطی سیاست های اقتصاد مقاومتی را تدوین کردیم و این سیاست ها پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، به همت رئیس جمهور و دولت در حال عملیاتی شدن هستند .
جهانگیری با بیان اینکه ملت نیز باید به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی کمک کند اظهار داشت : با سیاست های اقتصاد مقاومتی ایران به گونه ای سامان می یابد که تصور از پای در آوردن آن به دست دشمنان بکلی محو خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی از مردم کشور از مسائل اقتصادی رنج می برند اظهار داشت : این فشارها بر طبقه ضعیف برای ما رنج آور است و ما می دانیم که از نظر اشتغال نیز بسیاری از خانواده ها با بیکاری جوانان خود روبه‌رو هستند .
وی افزود: عزم دولت این است که با برنامه ریزی دقیق به اقتصاد کشور سامان دهد و بتواند کشور را به نقطه ای برساند که زندگی خوبی را هم در سطح داخلی و هم در سطح بین المللی برای مردم فراهم کند.
معاون اول رئیس جمهور در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی برگزار شد، ضمن قدردانی از مجاهدت ها و مقاومت های ملت ایران افزود: آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان و دلاوران اسلام در مقطعی انجام شد که برای خیلی ها باور کردنی نبود که قدرت نیروهای ایرانی به نقطه ای برسد که بتواند خرمشهر را از نیروهای بعثی بازپس‌گیرد. معاون اول رئیس جمهور گفت: جنگی که رژیم بعث عراق از سال 1359 علیه ایران آغاز کرد جنگی گسترده و با مشارکت همه کشورهای دنیای استکبار ، شرق و غرب، از جمله امریکا ، شوروی سابق و مرتجعین منطقه بود.
جهانگیری در ادامه با یادآوری روزهای اشغال خرمشهر اظهار داشت: در آن حال و هوا وقتی مظلومیت این ملت را به یاد می آوریم هیچ دلیل قانع کننده ای برای آغاز جنگ نمی توانیم پیدا کنیم جز این دلیل که کشوری تصمیم گرفته بود روی پای خود بایستد و انقلاب اسلامی را در کشورش مستقر کند.
وی با بیان اینکه ملت ایران تصمیم گرفته بود که کشور خود را مستقل و آزاد اداره کند افزود: ما در منطقه ای قرار داریم که مردم در بسیاری از کشورهای آن هنوز طعم آزادی و استقلال را نچشیده اند .
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: آنها تصور می کردند که انقلاب اسلامی آغاز یک بیداری بزرگ در جهان اسلام می شود و جهان اسلام را به حرکت در می آورد زیرا رهبر انقلاب، به گونه ای انقلاب را رهبری کرده بودند که  یک راه جدید را در دنیا ترسیم می کرد.
جهانگیری با اشاره به اینکه همین عوامل باعث تحمیل جنگ علیه ملت و کشور ما شد گفت : طبیعی بود کشوری که در آن انقلاب انجام شده و در سال های اولیه با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌روست حتی تصور ورود به جنگ نیز برایش دشوار باشد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل نیز صدام با غرور تمام می گفت که خوزستان را سه روزه و خرمشهر را نیم ساعته اشغال و از ایران جدا می کند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روحیه انقلابی، مقاومت و بزرگواری ملت ایران همه ضعف های احتمالی مدیریتی و نظامی کشور را پوشاند اظهار داشت: مردم با استقامت تمام به صحنه آمدند و بعد از 19 تا 20 ماه و به رغم ایجاد استحکامات به دست بعثی ها در خرمشهر با اجرای عملیات بیت المقدس خرمشهر را آزاد کردند.
جهانگیری با اشاره به اینکه با عملیات بیت المقدس یک معجزه در تاریخ انقلاب رخ داد افزود: با آزاد شدن خرمشهر در سوم خرداد شاهد یک اتفاق نادر بودیم و حتی امام (ره) نیز فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد.
وی تصریح کرد: آزادی خرمشهر برای ملت ایران باعث عظمت و قدرت شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از سوم خرداد معادلات ایران با دوران قبل از آن متفاوت‌تر شد گفت: با این پیروزی توانستیم خود را با قدرت جدیدی به دنیا عرضه کنیم و بگوییم ایران از نظر نظامی به جایی رسیده است که می تواند معادلات همه ابرقدرت ها و کارشناسان را به هم بزند و خرمشهر را آزاد کند.
جهانگیری افزود: ما در جنگ تحمیلی مظلومانه با کشورهای دنیا و با نمایندگی صدام جنگیدیم و سرافراز بیرون آمدیم.
وی با بیان اینکه خرمشهر نماد روزهای مظلومیت است و باید همیشه زنده بماند اظهار داشت : باید بنیاد شهید ، نیروهای نظامی از جمله سپاه و ارتش و همچنین نیروهای فرهنگی و هنرمندان ما برای پاسداشت و عظمت این ملت بزرگ ، نمادهایی از جنگ تحمیلی و آزادی خرمشهر را در تاریخ این ملت ثبت کنند و زنده نگه دارند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید از روزهای سخت این ملت قدردانی کرد و نگذاریم در پیچ و خم مسائل و مشکلات زندگی ، از این بزرگی ها عبور کنیم افزود: امروز ایران به برکت خون شهدا، ایثارگران و مقاومت ملتش ایران دیگری است . جهانگیری در پایان ابراز امیدواری کرد که با فضل الهی بتوانیم آرمان های شهدا را که همانا سربلندی ایران و اسلام است محقق، و کشور پیشرفته ای متناسب با شان و جایگاه ایران معرفی کنیم تا به عنوان یک الگو برای همه جهان اسلام مطرح باشد.
 نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران
تجلیل از خانواده‌های شهدا با حضور معاون اول رئیس جمهور
در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، از تعدادی از خانواده های شهدای فتح خرمشهر، هسته ای، منا و مدافعان حرم با حضور معاون اول رئیس جمهور تجلیل شد.
تجلیل از خانواده‌های شهدا با حضور معاون اول رئیس جمهور

در این مراسم از خانواده شهید هسته ای مسعود علی محمدی، مهاجر الی الله شهید مردان احمدی و تعدادی از شهدای مدافع حرم از جمله شهید اسکندری، زرهرند، یزدانی، شهید جنت مکان و همچنین شهید عظیم فاضلی از شهدای فتح خرمشهر با اهدای لوح، تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از سرود جدید حاج صادق آهنگران در خصوص فتح خرمشهر نیز رونمایی شد.
 


دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن