تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846308325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد ترانه را در محیط های ادبی نمی بینیم - پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین


واضح آرشیو وب فارسی:قدس آنلاین: نقد و بررسی ترانه را در محیط های ادبی به شکل فراگیر و روشمند نمی بینیم و نیاز به کار نظری و تئوریک در این زمینه وجود دارد.به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی سیار، شاعر و ترانه سرا و داور بخش ترانه چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، با بیان اینکه پس از خواندن 400 اثر ارسال شده به جشنواره با عالم متنوع و متکثری از ترانه ها مواجه شده است، اظهار کرد: ترانه های ارسال شده به جشنواره پر از تازگی ها و نوجویی ها بود و حرف های تازه ای از زبان نسل نو شاعران دیدم. وی ادامه داد: به نظر می رسید هر کدام از شرکت کنندگان در بخش ترانه، در عالم جداگانه ای زندگی می کنند و نگاه های متفاوت و مضمون های متنوع را می شد در آثار مشاهده کرد. البته برخی آثار هم وجود داشت که بسیار شبیه به هم بودند و تصور می شد همه این آثار را یک شاعر سروده است. سیار درباره نحوه انتخاب آثار برتر در این دوره جشنواره گفت: معمولا در جشنواره های شعر وقتی با تعداد زیادی اثر مواجه می شوید، در مرحله نخست، حذف آثاری که معیارهای اولیه اثر قابل قبول را ندارند و تشخیص این آثار کار ساده ای است. اما در این دوره از جشنواره شعر و داستان جوان سوره به سادگی نمی شد آثار را کنار گذاشت و این موضوع نشان می داد که مهارت زبانی در ترانه ها وجود دارد. این شاعر و ترانه سرا خاطرنشان کرد: نوع نگارش آثار البته کمی آزار دهنده بود و به نظر می رسید که هر شخصی رسم الخط خود را داشت و هر کسی یک نوع نوشته است. همچنین غلط های املایی بسیار زیاد بود و این اشتباهات از سوی شاعرانی که بر قالب و مضمون تسلط داشتند، عجیب بود. این موضوع نشان می دهد که نظام آموزشی کشور باید تمهید تازه ای بیندیشد تا درست نویسی را آموزش دهد. وی با بیان اینکه اغتشاش در نگارش، در چند سال اخیر رخ داده است، عنوان کرد: رسم الخط نگارش محاوره نداریم و متولیان زبان و ادبیات فارسی باید قواعد مربوط به نگارش زبان محاوره را تدوین کنند تا از این اغتشاش زبانی خارج شویم. استفاده از زبان محاوره در شبکه های اجتماعی مجازی هم باب شده است در حالی که رسم الخطی برای آن نداریم. داور بخش ترانه چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره همچنین با تاکید بر اینکه برخی از آثار رسیده به جشنواره در بخش ترانه قابلیت همراهی با موسیقی را نداشتند، عنوان کرد: متاسفانه ما با شعر محاوره مواجه بودیم، در حالی که ترانه باید این قابلیت را داشته باشد که با موسیقی همراه شود. در هر حوزه ای نیاز به آموزش وجود دارد و ترانه نیز از این موضوع مستثنی نیست. همچنین نقد و بررسی ترانه را هم در محیط های ادبی به شکل فراگیر و روشمند نمی بینیم و نیاز به کار نظری و تئوریک در این زمینه وجود دارد. وی گفت: بهتر است همه کسانی که می خواهند سرودن ترانه را آغاز کنند، از قالب های رسمی برای سرودن شروع کنند و بعد وارد ترانه شوند و ترانه را برای موسیقی به کار ببرند. هر چند ظاهرا نسل جوان تر ترانه سرایان کشور، از قالب ترانه برای بیان احساسات و مضامین مدنظرشان استفاده می کنند.


دوشنبه ، ۳خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس آنلاین]
[مشاهده در: www.qudsonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن