تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان: ملا اختر زنده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طالبان: ملا اختر زنده است


گروهک طالبان با انتشار بیانیه ای خبر کشته شدن ملا اختر، سرکرده خود را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساعتی پس از آنکه رسانه های پاکستانی و وزیر امور خارجه امریکا از کشته شدن ملا اختر، سرکرده طالبان افغانستان خبر دادند، سخنگوی طالبان اعلام کرد ملا اختر زنده است. ذبیح الله مجاهد در بیانیه ای که در اختیار رسانه های پاکستانی گذاشت، تاکید کرد خبر حمله هوایی پهپادهای امریکایی به ملا اختر منصور بی اساس و کذب است. * تائید و تردید دولت افغانستان درباره کشته شدن ملا اختر باوجود تکذیبیه طالبان، ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای رسما تایید کرد که جنگنده های آمریکایی «ملا محمد اختر منصور» رهبر طالبان را در خاک پاکستان هدف قرار داده اند.

در این بیانیه آمده است: ملا اختر منصور با پناه گرفتن در خاک بیگانه به عملیات تروریستی، کتمان حقایق، کشتار مردم بیگناه، ترور، وحشت، قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از پیشرفت و توسعۀ افغانستان دست می زد و بر تداوم جنگ تاکید می کرد. افراد وابسته به وی نیز از هیچ قساوت علیه مردم شریف و مسلمان ما دریغ نمی کنند.

ریاست جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان تلاش دارد تا جزییات این عملیات در مورد سرنوشت ملا اختر منصور را مورد بررسی نهایی قرار دهد و نتایج آن را هر چه زودتر در اختیار مردم بگذارد.  این عملیات یکبار دیگر نشان می دهد که تروریست ها و کسانی که جنگ و خشونت تنها پیشه شان است، در هیچ کجا مصون نخواهند بود و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور با تلاش و فداکاری شبانه روزی به دفاع از خاک، مال و عزت مردم خود شجاعانه  ادامه خواهند داد.

دولت افغانستان باوجود این تاکیدات در بیانیه اش نسبت به کشته شدن ملا اختر تردید کرده و افزوده است: در صورت کشته شدن ملا منصور، فرصت جدیدی برای آن دسته از  طالبانی بوجود خواهد آمد که می خواهند از جنگ و خون ریزی دست کشیده، از خاک بیگانگان به وطن برگشته و به پروسه صلحی بپیوندند که از جانب خود افغان ها پیش برده می شود.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که دولت اسلامی افغانستان یکبار دیگر از تمامی گروه های طالبان می خواهد تا از خواست مردم و دولت افغانستان برای تامین صلح استقبال نموده و به زندگی صلح آمیز بپیوندند. * تائید امریکا جان کری وزیر امور خارجه امریکا که به میانمار سفر کرده در اظهاراتی کوتاه درباره کشته شدن ملا اختر گفت: به دلیل آنکه ملا اختر منصور برای نیروهای آمریکایی، شهروندان افغان و روند صلح تهدید ایجاد می کرد مورد حمله قرار گرفت.

وزارت دفاع آمریکا نیز از کشته شدن رهبر طالبان در حمله هوایی خبر داد. * عبدالله: هنوز قطعی نیست دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در نشست امروز دولت گفت: وسیله نقلیه حامل ملا اختر در خارج از افغانستان هدف حمله هوایی امریکا قرار گرفته و احتمال می رود که وی کشته شده باشد. عبدالله افزود: البته هم نهادهای امنیتی آمریکا و هم بخش های امنیتی ما این مساله را بررسی می کنند اما به احتمال فراوان ملا اختر منصور کشته شده است.

رییس اجرایی تصریح کرد: اگر این خبر به شکل صد در صد تایید شود ضربه بسیار سنگینی بر طالبان وارد و تغییر کلانی بر وضعیت طالبان ایجاد می شود.

عبدالله تاکید کرد: اگر ملا اختر منصور کشته شده باشد برای عده ای از طالبان که تمایل به گفتگو و مذاکره دارند، راه باز می شود چرا که ملا اختر منصور فقط خشونت را می فهمید و از هیچ خشونتی علیه مردم افغانستان ابا نکرده و همچنین هیچگاه حاضر به گفتگو و مذاکره نشد.

شواخی، خبرنگار صدا و سیما در پاکستان گزارش داد که تا ساعت های دیگر وضعیت نهایی ملا اختر منصور مشخص می شود.


یک شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن