تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801315599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتارهای شعارزده دولت قبل عامل اهمال در نجات اموال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رفتارهای شعارزده دولت قبل عامل اهمال در نجات اموال ایران
پیش از دولت نهم خطر معاملات دلاری از سوی کارشناسان به دولت وقت گوشزد شده بود چرا که از آن زمان مشخص بود با دلار مشکل خواهیم داشت و در آینده هم این محدودیت بیشتر خواهد شد زیرا آمریکا ارتباط بانک‌های آمریکایی با بانک‌های ایرانی را ممنوع کرده بود.
احمد حاتمی یزد: واقعیت این است که در دولت های نهم و دهم از بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت، اوراق بهادار دلاری خریداری شده است اما ماهیت این اوراق و میزان سود آن ها مشخص نیست.


پیش از دولت نهم خطر معاملات دلاری از سوی کارشناسان به دولت وقت گوشزد شده بود چرا که از آن زمان مشخص بود با دلار مشکل خواهیم داشت و در آینده هم این محدودیت بیشتر خواهد شد زیرا آمریکا ارتباط بانک‌های آمریکایی با بانک‌های ایرانی را ممنوع کرده بود.


در آن زمان حواله‌جات و معاملات دلاری ایران به‌صورت غیرشفاف انجام می‌شد. اگر بانک‌های ایران می‌خواستند دلار به جایی بفرستند یا وارد کنند، اسم فرستنده و گیرنده را در حواله‌جات نمی‌نوشتند. فقط یک شماره حساب می‌نوشتند. 


بانک‌های اروپایی هم در این زمینه با ایران همکاری می‌کردند و اگر می‌خواستند حواله‌ای را برای بانک‌های ایران داشته باشند، با همین شماره حساب انجام می‌دادند. احتمالا دولت آمریکا از این موضوع خبر داشت؛ اما چشم‌پوشی می‌کرد. وقتی قرار شد این ممنوعیت قانونی شود، همه این مدارک را جلوی بانک‌های اروپایی گذاشت و برای آنها جریمه سنگینی تعیین کرد. ما این هشدار را به مسئولان در دولت اصلاحات هم دادیم. دولت به توصیه های کارشناسی گوش کرد و از زمانی که این محدودیت محرز شد، اوراق دلاری نمی‌خرید و حواله‌جات هم محرمانه شده بود.


متأسفانه اما دولت قبل به کار کارشناسی اعتقادی نداشت و به توصیه های کارشناسان نیز توجهی نمی کرد. اظهارات ضدآمریکایی احمدی‌نژاد و دولتش نیز با صداقت همراه نبود چرا که دولت قبل در صداقت خیلی کم گذاشت و حرف‌هایش با گفته‌هایش تطبیق نداشت. به همین خاطر هم با وجود هشدارهای کارشناسان در زمانی که می توانست و باید اموال ایران را از دسترس آمریکا خارج می کرد بدرستی اقدام نکرد.


كارشناس بانك




۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن