تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتباه مرگبار پزشكي در عمل پاي راست به جاي پاي چپ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اشتباه مرگبار پزشكي در عمل پاي راست به جاي پاي چپ
کد خبر: ۵۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ - 21 May 2016


فرشيد محمدحسيني‌طاهري گفت: در حال حاضر سازمان نظام پزشكي اشتباه پزشك در مرگ پيرمرد اراكي را محرز دانسته و طبق قانون در حال رسيدگي به اين تخلف است.

به گزارش جوان، يازدهم ارديبهشت‌ماه مردي سالخورده كه دچار شكستگي پاي چپ شده بود به بيمارستان ولي عصر اراك منتقل شد. بعد از انجام عكسبرداري و آزمايش‌هاي لازم بود كه پيرمرد 74 ساله به تشخيص پزشك به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحي قرار گرفت. بعد از پايان عمل اما وضعيت بيمار وخيم اعلام و مشخص شد كه پزشك جراح به جاي پاي راست بيمار پاي چپ او را عمل كرده است. بعد از آن بيمار كه به كما رفته بود به اتاق مراقبت‌هاي ويژه منتقل شد و 9 روز بعد جان خود را از دست داد. بعد از انتشار خبر بود كه سيدمحمد جماليان رئيس مركز درماني ولي‌عصر با عذرخواهي از حادثه اتفاق افتاده گفت: هر چند خانواده متوفي اعلام گذشت كرده‌اند اما پزشك خطاكار تا اطلاع بعدي از هرگونه فعاليت پزشكي منع و از ليست پزشكان اين مركز حذف شد.

در گزارشي كه از منابع بيمارستاني به رسانه‌ها راه پيدا كرد مشخص شد روز جراحي، با آنكه قرار بود پزشك متخصص در اتاق عمل حضور داشته باشد، رزيدنت ارشد با حضور در اتاق عمل اين شاهكار جراحي را انجام مي‌دهد. همچنين مسئولان بيمارستان از خانواده بيمار كه پسرشان نگهبان بيمارستان است، مي‌خواهند شكايتي را عليه بيمارستان مطرح نكند.

در حالي كه تحقيقات بيشتر در اين باره جريان دارد دادستان اراك گفت: سازمان نظام پزشكي اشتباه پزشك در مرگ پيرمرد را محرز دانسته و طبق قانون در حال رسيدگي به اين تخلف است. فرشيد محمدحسيني‌طاهري با اشاره به اينكه هنوز از سوي سازمان نظام پزشكي جواب رسمي داده نشده است، گفت: طي هفته جاري به محض بسته شدن پرونده احكام صادره اطلاع‌رساني خواهد شد.

 وي ضمن تأكيد بر اينكه اولياي دم در اين پرونده شكايتي نداشته‌اند، ادامه داد: سازمان نظام پزشكي در اين پرونده تخلف بيمارستان و پزشك را محرز دانسته و در حال رسيدگي به آن است.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن