تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر هند فردا به تهران می آید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخست وزیر هند فردا به تهران می آید


مودی را در این سفر دو روزه هیئت عالی رتبه همراهی می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چندین سند همکاری هم بین تهران - دهلی نو امضا خواهد شد. این اسناد ، همکاری ایران و هند را در تجارت ، سرمایه گذاری، حمل و نقل و توسعه بنادر گسترش خواهد داد.
سفر مودی به ایران در حالی صورت می گیرد که مناسبات هند با کشورهای قطر، عربستان سعودی و آمریکا و توازن آن با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.
نخست وزیر هند در سفر به جمهوری اسلامی ایران  توافق تجاری سه جنابه میان تهران ، کابل و دهلی نو امضا خواهد کرد و همچنین قرار داد ساخت و توسعه بندر چابهار را نیز به امضا می رساند.
دوشنبه آینده نخست وزیر هند برای نخستین بار گام های مستحکمی را برای حضور در منطقه آسیای مرکزی و آسیای میانه بر خواهد داشت و ایران در این امکان سنجی نقش پر رنگی را ایفا می کند.
در همین حال سرمایه گذاری هند برای حضور پر رنگ تر در بازار هیدروکربن های جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از مسائلی است که در سفر مودی به تهران در خصوص آن گفتگو خواهد شد.
هند از اعضای مهم بریکس به شمار می رود که به گفته کارشناسان رقابت های گسترده آن با چین منجر به حضور پر رنگ تر این کشور در ایران خواهد بود.
در همین حال نباید از نظر دور داشت که نخست وزیر هند پیش از سفر به ایران از عربستان سعودی دیدار کرده بود.
نباید فراموش کرد که هند یکی از مشتریان هیدروکربن ها از قطر به شمار می رود.
در عین حال روابط آمریکا و هند از دیگر مسائل هیاتی و حائز اهمیت برای دهلی نو به شمار می رود به همین جهت تلاش خواهد کرد تا با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مناسبات خود را با تهران تنظیم کند.




 


شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن