تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804555329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل بانک مرکزی در سفر به لندن قول‌های بیشتری به بانک‌های اروپایی داد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رئیس کل بانک مرکزی در سفر به لندن قول‌های بیشتری به بانک‌های اروپایی داد
جوان در گزارشی آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، ولي‌الله سيف در كنفرانس «اتصال مجدد ايران به جامعه مالي جهاني» در لندن، خواستار جديت طرف‌هاي مقابل در اجراي تعهدات مرتبط با برجام در زمينه امور مالي و بانكي شد اما آنچه از محتواي سخنانش بر مي‌آيد اين است كه سيف تعهدات جديدي براي اجراي برجام دارد؛ تعهداتي چون اجراي استاندارد كميته بال و اجراي استانداردهاي «FATF» براي مبارزه با پولشويي و مبارزه با تروريسم. البته شايد در نگاه اول برگزاري چنين كنفرانسي در لندن عجيب باشد و براي خوانندگان اين سؤال مطرح شود كه چگونه انگليسي‌ها علاقه‌مند به رفع موانع ارتباطي بانكي ايران با جهان شده‌اند! اما اگر سابقه در دست گرفتن بازار پولي خاورميانه را از سوي استعمار پير پيگيري كنيم، متوجه خواهيم شد چرا رئيس دفتر رئيس‌جمهوري در يك كنفرانس اقتصادي كه يك روزنامه در لندن برپا کرده است، شركت مي‌كند يا سيف رئيس كل بانك مركزي ايران براي حل مشكلات بانكي كشور در لندن به دنبال حضور در كنفرانس «اتصال مجدد ايران به جامعه مالي جهاني» است.

 لندن پيشتر‌ها نيز ميزبان كنفرانس بانكداري اسلامي بود كه تمايل زيادي براي جذب سرمايه‌هاي خارجي كشورهاي خاورميانه داشت. اكنون نيز لندن به احتمال قوي نظر سوء خود را معطوف به پول‌هاي بلوكه‌شده ايران در خارج از كشور دارد و بانك اچ‌اس‌بي‌سي نيز به دنبال از سرگيري مراوده خود است اما جريمه‌هاي پرداخت شده را نيز مي‌خواهد!
 
سيف آنجا چه گفت؟

رئيس كل بانك مركزي با علم به اين موضوع در آنجا شركت كرده و به بيان ناگفته‌هاي جديد از آخرين وضعيت روند اجراي برجام در امور مالي و بانكي پرداخته است؛ حرف‌هايي كه ظاهراً در داخل اجازه طرح آنها را ندارد و دستگاه تبليغاتي دولت كه شوي بازديد خبرنگاران از سوئيفت را به راه انداخته بود به وي اجازه صحبت كردن درباره بدعهدي‌هاي امريكا و ناكارآمدي برجام را نمي‌دهد.

وي در لندن خواستار جديت طرف‌هاي مقابل در اجراي تعهدات مرتبط با برجام در اين امور شده و گفته است: هراس بانك‌هاي تجاري بزرگ اروپا از جريمه‌هاي امريكا علت بي‌رغبتي براي كار با همتايان ايراني است و در حالي كه تمام تحريم‌هاي هسته‌اي ايران برداشته شده‌اند، تحريم‌هاي خارج از حوزه برجام همچنان به قوت خود باقي هستند و اين امر باعث شده بانك‌هاي تجاري بزرگ دنيا به خاطر ترس از جريمه‌هاي ناشي از تخطي ناخواسته از مقررات ايالات متحده براي كار با همتايان ايراني بي‌رغبت باشند. سیف درخصوص تعهدات اروپا و ايالات‌متحده براساس برجام اظهار كرده است: طبق برنامه جامع اقدام مشترك، اروپا و ايالات‌متحده متعهد هستند تمام اقدامات اجرايي و مقرراتي لازم براي رفع موفق و مؤثر تحريم‌ها را به اجرا گذارند و ايران را قادر سازند به بازارهاي بين‌المللي بازگردد.

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به عملي نشدن تعهدات طرف مقابل گفته است: همان‌گونه كه در چند ماه گذشته شاهد آن بوديم اين تعهدات به خاطر مشكلاتي كه جامعه بانكي با آن مواجه است، عملي نشد.
 
تعهدات انجام نشده و ترس بانك‌ها كدامند؟

رئيس كل بانك مركزي موارد موجود در دستورالعمل فني افك كه توسط انجمن بانكداران بريتانيا مطرح شده را اينگونه برشمرد: ارائه يك مجوز عمومي براي شركت‌هاي غيرامريكايي براي بهره‌برداري از نرم‌افزار امريكا، تعميم حمايت‌هاي ارائه‌ شده به اشخاص امريكايي تحت مجوز عمومي H به شركت‌هاي غيرامريكايي، دستورالعمل قدرتمند افك در مورد انتظارات آن در روابط كارگزاري بانكي و ارائه مجوز عمومي امريكا براي پرداخت‌هاي U- Turn از جمله موارد مبهم براي انجمن بانكداران بريتانياست.

سيف با تأكيد بر اينكه تمام مسائل فوق هنگام امضاي برجام براي امريكا و اتحاديه اروپا شناخته شده بودند و آنها با اين آگاهي تعهداتشان را امضا كردند، گفت: اكنون ما عقيده داريم آنها بايد به وعده‌هاي خود عمل كنند. اين تعهد اخلاقي و قانوني غرب است كه به آنچه در برجام متعهد شدند پايبند بمانند، حتي اگر بدان‌معنا باشد كه با بازنگري مقررات، دستورالعمل‌ها و سياست‌ها به بانك‌ها كمك كنند.

رئيس شوراي پول و اعتبار مشكل ديگر را اتخاذ و اجراي بيش از حد سياست تحريم‌ها دانست و گفت: اين موضوع علاوه بر اينكه صنعت بانكداري را با مشكل مواجه مي‌كند بلكه به گفته مقامات خزانه‌داري امريكا حتي به خود ايالات متحده نيز آسيب مي‌رساند. سيف شاهد موضوع ترس در جامعه بانكداري را به نقل قول از فايننشال‌تايمز اينگونه مطرح كرد: «آنها از اين مي‌ترسند كه حتي اگر از خزانه‌داري امريكا اطمينان دريافت كنند، دادستان‌ها و مقررات‌گذاران مستقل امريكايي ممكن است تفسير متفاوت و سختگيرانه‌تري از قوانين داشته باشند.»
 
تعهداتي كه سيف وعده داد

وي در عين حال وعده داده تا با نهايي‌سازي برنامه اصلاحات بخش بانكي و تجديد ساختار بنيادين ترازنامه‌هاي بانك‌ها و بهبود بدهي‌هاي دولتي به همراه تشكيل شركت مديريت دارايي‌ها، اصلاحات بخش مالي را به سرانجام برساند كه مؤيد شرط و شروط‌هاي طرف غربي درباره تحقق برجام در حوزه پولي و مالي است.  وي افزوده است: بانك مركزي ايران با اجراي صحيح اين سياست‌ها مي‌تواند به تدريج اجراي سياست‌ پولي را از چارچوب ابزاري مستقيم به چارچوب بازارمحور و سياست پولي غيرمستقيم تغيير دهد.

وي همچنين در لندن به طرف‌هاي غربي يقين داده سياست يكسان‌سازي نرخ ارز، تقويت توان نظارتي و مقرراتي بانك مركزي براي اطمينان از بهبود اقدامات مديريت ريسك در بانك‌ها و تعميم آن به مؤسسات مالي سايه خارج از پوشش مقرراتي از ديگر اولويت‌هاي بانك مركزي است.

سيف همچنين با اظهاراتش نشان داده كه به زودي بر اساس استاندارد كميته بال بخش‌هاي مقررات و نظارت خود را تقويت كند و انطباق بانك‌ها با استانداردهاي بين‌المللي از جمله حاكميت شركتي، گزارش‌دهي مالي، جرايم مالي و الزامات سرمايه و نقدينگي تدوين شده توسط كميته بال تأييد شود.
 
مبارزه با پولشويي و تروريسم هم چشم!

رئيس شوراي پول و اعتبار درباره تقويت چارچوب‌هاي مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم به عنوان مانع بزرگ ارتباط بانك‌هاي ايراني با همتايان خارجي‌اش هم گفته است: ما اولويت زيادي براي تقويت اين بخش قائل هستيم تا بتوانيم بازگشت مجدد نظام بانكي ايران به اقتصاد جهاني را تسهيل كنيم و در اين مسير پس از تصويب قانون مبارزه با پولشويي و اجراي مقررات در سال‌هاي گذشته، اخيراً قانون مبارزه با تأمين مالي تروريسم در ايران تصويب شد. وي در اين مورد افزود: ما از صندوق بين‌المللي پول درخواست كرديم ارزيابي خود را براساس معيارهاي نيروي ويژه اقدام مالي (FATF) انجام دهد و قصد داريم به گروه اوراسيايي مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم بپيونديم.

رئيس كل بانك مركزي با تأكيد بر لزوم انجام تمام تعهدات توسط طرف‌هاي امريكايي و اروپايي گفت: اكنون بيش از هر زمان آشكار است كه امريكا و اتحاديه اروپا بايد اقدامات مناسبي انجام دهند تا اين اطمينان حاصل شود كه سرمايه‌گذاري انجام شده در حصول توافق پيرامون پرونده هسته‌اي ايران به هدر نمي‌رود. علاوه بر اين، اين تعهد اخلاقي احساس مي‌شود كه بايد به فعالان بازار در ايران اطمينان داده شود و ايران منافع حاصل از برجام را به‌طور كامل مشاهده كند.

سيف گفت: ايران از نظر مالي، بهترين سابقه را در ايفاي تعهدات - حتي در طول زمان‌هاي دشوار انقلاب، جنگ و تحريم‌ها – دارد. از نظر سياسي نيز كشوري باثبات است و در يك منطقه پرآشوب، جامعه‌اي فعال و پويا دارد اما برخي رسانه‌هاي مخالف و گروه‌هاي لابي‌گر پس از جنگ تحميلي، چهره ايران را با تبليغات سياسي مخدوش كرده‌اند.



منبع: جوان آنلاین


۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن