واضح آرشیو وب فارسی:الف: راهب ژاپنی که توکیوی عصر فئودال را در واقعیت مجازی بازسازی میکند+تصاویر
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۵
در سال ۱۶۰۳ میلادی ژاپن تمامی روابط دیپلماتیک خود را با سایر کشورهای جهان قطع کرد و وارد انزوای تاریخی و به زعم بسیاری تاریخ ساز خود شد. دوره زمانی ۲۶۵ ساله بین ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ برای ژاپن معروف به عصر Edo است و تا کنون فیلم ها و داستان های زیادی در خصوص این دوره دیده و شنیده ایم. اما اکنون یک راهب بودایی که تبدیل به یک کارآفرین در حوزه تکنولوژی شده، بار دیگر این دوره را با پروژه EDO VR مبتنی بر واقعیت مجازی، متولد میکند.به گزارش «تابناک» نام این راهب بودایی «اوییشی شینکیو» است و در مورد پروژه خود میگوید: عصر Edo عصری منحصر به فرد در تاریخ ژاپن است ولی اسناد بصری اندکی در مورد واقعیت های ژاپن این دوره وجود دارد. هدف من این است که مردم امروز، ضمن سرگرم بودن، در مورد این عصر چیزهای زیادی فرا بگیرند.
شینکیو تحصیلات خود را قبل از وارد شدن در حوزه تکنولوژی در دانشگاه «ریوکوکو» که مخصوص به راهبان بودایی است گذرانده است و قبل از شروع این پروژه و راه اندازی استارت آپ خود به نام AVATRA با چند مورد از شرکت های تکنولوژیک در ساخت بازی های رایانه ای همکاری کرده است. وی هنوز هم به عنوان یک راهب بودایی فعالیت نیمه وقت دارد.شینکیو در این پروژه از راهنمایی و همکاری یک متخصص تاریخ هنر به نام «نوبو ناکامورا» نیز بهره گرفته است تا اقدام به بازسازی یکی از تاریخی ترین و مشهور ترین خیابان هایی که دو بخش مهم توکیو را به هم متصل میکند، و البته بر اساس مجموعه نقاشی ها و اسناد هنری تاریخی ژاپنی با نام «کیدایی شوران» کند.
شینکیو اما معتقد است که در حالی که این اسناد هنری تنها یک نما از این خیابان تاریخی را نشان میدهد، پروژه وی یک نمای کامل از آن و چیزی شبیه به نمای Google Street از گذشته است. وی به دنبال آن است که دنیایی واقعی تر از آنچه برخی درام ها و داستان های ژاپنی از عصر Edo نشان داده اند را در مقابل دید افراد بگذارد.وی میگوید: این دست از آثار عصر Edo را بسیار فانتزی تر از آن چیزی که بوده است نمایش میدهند و معمولا المان هایی را به آن اضافه میکنند که عملا در آن دوره اثری از آنها نبوده است. وی برای مثال صحنه های حماسی مبارزات سامورایی ها را مثال میزند و میگوید: شکاف بزرگی بین آنچه مردم میدانند و واقعیت های آن دوره وجود دارد و اساسا این دوره انزوا، یک دوره کاملا صلح جویانه و نه مبارزه طلبانه بوده است.
شینکیو در این پروژه از سایر مردم ژاپن نیز کمک خواسته است تا آنچه در توکیو تغییر کرده یا بدون تغییر باقی مانده را تصویر کنند. برای مثال وی اشاره میکند که نام بسیاری از خیابان های اصلی در این شهر از همان دوران بدون تغییر باقی مانده است در حالی که آسمان خراش ها جای بنا ها و ساختمان های قدیمی را در این خیابان ها گرفته است.وی در نهایت قرار است این پروژه مبتنی بر واقعیت مجازی را در یک بازی رایانه ای استفاده کند و همچنین در نظر دارد تا اپلیکیشن مخصوص آن را در اختیار موزه ها و مدارس قرار تا فصل جدید را در آموزش یکی از مهمترین دوره های تاریخی کشورش رقم بزند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]