تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803348154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگی تحقق شعار روز جهانی ارتباطات در گفت و گو با کارشناسان آی سی تی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: چگونگی تحقق شعار روز جهانی ارتباطات در گفت و گو با کارشناسان آی سی تی فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایران نوشت:هر سال شعاری به مناسبت روز جهانی ارتباطات از سوی اتحادیه جهانی مخابرات اعلام می‌شود که شعار امسال «کارآفرینی ICT به‌منظور تأثیر اجتماعی» نام گرفته است؛شعاری که بر کارآفرینی در حوزه خدمات ICT متمرکز شده است.

ولی برای تحقق این شعار در کشور و ایجاد کارآفرینی در حوزه ICT چه باید کرد؟ کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه به «ایران» گفتند برای ایجاد کارآفرینی در این حوزه ابتدا باید زیرساخت‌های آن مانند پهنای باند و...را فراهم و سپس با تدوین قوانین و مقررات تسهیل کننده، فضا را برای دخیل کردن بخش خصوصی در کارآفرینی مهیا کرد چراکه شرکت‌های کوچک، متوسط یا نوپا نقش مهمی در تضمین رشد اقتصادی کشور خواهند داشت. کارآفرینی با سرمایه‌اندک در حوزه ICT
«مقوله فاوا (ICT) در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها به‌عنوان پیشران مطرح است. این پیشرانی از چند طریق بر جامعه اثر می‌گذارد که اولین اثر آن در قالب تسریع‌کننده همه فعالیت‌های جامعه و در همه بخش‌هاست و به‌عنوان یک صنعت با هزینه کم، ایجاد اشتغال پایدار می‌کند.» خسرو سلجوقی عضوهیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق به «ایران» می‌گوید: برای مثال هزینه ایجاد هر شغل در فاوا به‌طور میانگین بین 35 تا 50 میلیون تومان برآورد شده است ولی ایجاد هر شغل در بخش صنعت بیش از 350 میلیون تومان هزینه در بردارد.
سلجوقی در ادامه می‌گوید: این شعار، اهمیت کارآفرینی در زمینه ICT را نشان می‌دهد به عبارتی بر یک درصد هر جامعه‌ای که کارآفرین‌ها هستند، تأثیر دارد و دنیا منتظر است با استفاده از رایانش ابری با انفجار کارآفرینی مواجه شود که انفجار کارآفرینی یعنی موتور توسعه اقتصادی جوامع از قدرت غیرقابل باوری برخوردار خواهد شد.
سلجوقی با اشاره به اینکه فاوا هزینه تمام‌شده را برای کارآفرینان به‌قدری کاهش می‌دهد که کاربران و دریافت‌کنندگان خدمات و محصولات نسبت به این کاهش قیمت و بهبود کیفیت استقبال فراوانی نشان می‌دهند، می‌گوید: اثر دیگر کارآفرینی در زمینه ICT برکارجویان است وهزینه آموزش و مهارت‌آموزی را به حداقل می‌رساند. به این ترتیب امکان آموزش برای همه در هرکجا و در هر زمان با قیمت غیرقابل باور و تقریباً ‌رایگان، موجب می‌شود همه اعضای جوامع جهانی مخصوصاً در کشورهای درحال‌توسعه، فاصله ایجادشده بین کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه را کم کند. فناوری اطلاعات ضرورت سبد خانوار
«دوره فناوری اطلاعات به سمت کارآفرینی و ایده‌پردازی سوق یافته است. به عبارت دیگر مشکلات و دغدغه‌های شرکت‌ها و مجامع مخابراتی در سال‌های آتی موضوع ارتباطات و اتصال به شبکه نیست و با آمدن استانداردهایی نظیر نسل پنجم نقش نرم‌افزار و خدمات روی ابر بسیار پررنگ شده وگردش ترافیک بستگی زیادی به کاربردها ونرم‌افزارهایی دارد که مسلماً ایده‌پردازان و شرکت‌های نوپا شکل خواهند داد.» علیرضا یاری سرپرست پژوهشگاه سازمان فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق به «ایران» می‌گوید: با اتصال سرعت بالای اشیا به شبکه‌های اینترنتی، بستر مناسبی برای شکل‌گیری ایده‌های جدید شرکت‌های بزرگ که از چند سال قبل فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند، بوجود خواهد آمد و در کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم در جامعه نقش ایفا خواهد کرد. به عبارتی موضوع الکترونیکی کردن کسب و کارها تا الکترونیکی کردن هر وسیله خانگی یا صنعتی غیرقابل اجتناب بوده و تأثیر بسزایی در اجتماع می‌گذارد.
یاری می‌افزاید: اکنون شرکت‌های کوچک، متوسط یا نوپا نقش مهمی در تضمین رشد اقتصادی خواهند داشت. این شرکت‌ها به دلیل اینکه به دنبال نوآوری و کارآفرینی هستند تأثیر طولانی مدت در اقتصاد جهانی خواهند داشت. به عبارت دیگر اقتصاد و اجتماع ابعادی هستند که از یکدیگر بسیار تأثیر می‌پذیرند. این شرکت‌ها با ایجاد اشتغال در میان جوانان بسیار معروف بوده و اشتغالزایی از مهم‌ترین تأثیرات این شعار خواهد بود. 300 هزار دانشجوی فناوری آماده کارآفرینی
اما برای تحقق این شعار در کشور و دستیابی به درآمد اقتصادی از این راه، چه کارهایی باید در دستور کار قرار بگیرد؟ سلجوقی در پاسخ به این سؤال معتقد است که برای تحقق این شعار در کشور باید هر یک از ذینفعان دولتی و غیردولتی و عمومی وظایف خاصی را برای خود انتخاب کرده و برای عملی کردن آن اقدام کنند.
وی می‌افزاید: برای مثال در بخش دولت انتظار می‌رود که امکان شناسایی دو گروه کارآفرین و کارجو و آموزش‌های متناسب هر گروه با هزینه مشارکتی دولت و کاربران فراهم شود و در این راستا برای کارآفرینان آموزش‌های مهارت زندگی و مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های کسب‌وکار و برای کارجویان نیز آموزش‌های مهارت زندگی و مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های تخصصی شغل انتخابی را ارائه کند و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از پهنای باند مناسب را برای کاربران فراهم کند.عضوهیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت باید قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای بهره‌برداری از این فضا را فراهم کند، می‌گوید: باید بخش غیردولتی به این ظرفیت اعتقاد پیداکند و روش استفاده از این ظرفیت را تمرین کند و در نهادینه‌سازی بهره‌برداری از این مزیت پیشتاز باشد. بخش عمومی نیز باید تمامی خدمات خود را با محوریت فاوا ارائه کند و از ارائه خدمات دستی و سنتی به‌طور کامل خودداری کند.
علیرضا یاری سرپرست پژوهشگاه سازمان فناوری اطلاعات نیز یکی از شاخص‌های بسیار مهم موفقیت در کارآفرینی را ایجاد اثر پایدار اقتصادی دانسته و می‌گوید: کارآفرینی بستگی زیادی به یک مدیر خوب دارد تا بتواند با درک ابعاد کسب و کار، منابع انسانی و مردم، شرکت یا خدمت نوپای خود را به سرانجام برساند.
در این پروسه امکان جذب و تربیت نیروهای جوان و مستعد اتفاق افتاده و جامعه به واسطه نیروی انسانی و گردش اقتصادی تأثیر مثبتی خواهد دید. آزاد معروفی، مدیرعامل شرکت فعال در کسب و کار حوزه ICT (لاوان ارتباط) نیز معتقد است باید نگاه ویژه‌ای به حوزه ICT از سوی دولت و بخش خصوصی شود یعنی مجموعه حاکمیت باید بستر لازم را در زمینه کارآفرینی فراهم کند.
معروفی به «ایران» می‌گوید: مجموعه حاکمیت باید به بخش خصوصی اجازه دهد در بخش کسب و کار حوزه ICT بیش از این ورود کند. صرفاً اگر دولت می‌خواهد در زمینه کارآفرینی بخصوص در بخش ICT وارد شود باید بداند که ورود مجموعه حاکمیت در این بخش‌ها با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و... جواب نمی‌دهد و تاکنون نیز نتایج خوبی حاصل نشده است.
وی ادامه می‌دهد: انتظار نداریم که کسب و کار نو و کارآفرینی در زمینه ICT مانند کشورهای توسعه یافته نظیر سیلیکون ولی امریکا شود ولی می‌توانیم از کشورهایی مانند سنگاپور و کره جنوبی الگو بگیریم و کار را به بخش خصوصی بسپاریم.
باقر بحری، رئیس هیأت مدیره یکی از شرکت‌های فعال در کسب و کار حوزه ICT (آتنا) نیز می‌گوید: در ایران هم حدود 300هزار جوان تحصیلکرده در رشته‌های کامپیوتر، برق، الکترونیک و... داریم و این آمار نشان می‌دهد این میزان کار آزاد در کشور وجود دارد که می‌توانند در بخش ICT کار کنند.
بحری می‌افزاید: اگر دولت می‌خواهد سهمی از بازار کار ICT جهان داشته باشد باید به زیرساخت مانندپهنای باند توجه ویژه کند. البته باید گفت در همین مدت کوتاه وزارت محمود واعظی، افزایش در پهنای باند تأثیر بسیار زیادی در کسب و کار حوزه ICT گذاشته است. دولت باید با فراهم کردن زیرساخت در ایجاد کسب و کار در حوزه ICT تسهیل ایجاد کند، این کار بهترین راهبرد است تا بتوان اشتغال و بیکاری را در کشور کم کرد. 5656  

کلید واژه ها: سازمان فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات - آی تی -




شنبه 1 خرداد 1395 - 07:37:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن