محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826881678
توصیه های امام زمانیِ آیت الله بهجت - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
واضح آرشیو وب فارسی:وارث: خدا ما را نجات دهد. خدا بفهماند به ما، الهام بکند به ما، تثبیت بکند در ما، که شکرگزار باشیم بر این طریقه ای که خدا هدایتمان کرده است. از جملۀ شکرش این است که از نااهل ها تقیه بکنیم. کار نداشته باشیم به آنها، خدا به امور آنها می رسدوارث : به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت، سالروز ارتحال عارف بالله آیت الله محمدتقی بهجت مروری داریم بر سخنان و آراء ایشان در باب مهدویت و حضرت حجت(عج). اگر دنیا را بخواهیم، باید ناصر حقیقی را بخواهیم؛ اگر دنیا را می خواهیم، آخرت که دیگر معلوم است. بله، بشارتی است برای مؤمنین که عبادت در ایام غیبت، افضل است از عبادت در حال حضور. پس چطور ما دعا نکنیم برای ظهور حضرت؟! فرمود: آیا میل ندارید که عدل در تمام دنیا مبسوط بشود؟! خدا ما را نجات دهد. خدا بفهماند به ما، الهام بکند به ما، تثبیت بکند در ما، که شکرگزار باشیم بر این طریقه ای که خدا هدایتمان کرده است. از جملۀ شکرش این است که از نااهل ها تقیه بکنیم. کار نداشته باشیم به آنها، خدا به امور آنها می رسد. عنایات امام عصر علیه السلام به شیعیان روایت دارد که امام زمان صلوات الله علیه که ظهور فرمودند، می فرماید: «اَلا یا اَهلَ العالَم»؛ پنج ندا می کند به اهل عالم(۱) و بدون هیچ دستگاهی و اختراعی و اینها، این [ندا] به همه می رسد، به هر کسی به لغت [و زبان] خودش. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره. «اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین قُتِلَ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً» به هر کسی به لغت خودش می رسد. این فرق بین این اعجاز و بین آن کارهایی که با اسباب چینی درست می شود، این طور است. [اگر] کسی از اینجا معرفت پیدا کند، می فهمد مسئله ظهور امام و غیبت امام [را]. [در حقیقت] ما [او را] نمی بینیم [ولی] او ما را می بیند؛ ما کلامش را نمی شنویم، [اما] او کلام ما را می شنود. شخصی گفت: آقا سید حسن نامی در نجف، از مدرسین بوده و در فشار اقتصادی واقع می شود. می گوید خیلی خوب، من چهل روز یک عریضه ای می نویسم برای امام زمان (عج)، همان عریضه را تکرار می کنم تا چهل روز و یا در آب می اندازم یا اینکه یک گوشه اتاق می گذارم ـ بالأخره یک جایی می گذارم آن را ـ تا روز چهلم. روز چهلم که شد [آقا سید حسن می گوید] حالا من یادم نیست که امروز چهلم است، دیدم از پشت سر به ما یک خطابی شد: «آقای آقا سید حسن!». [با خودم] گفتم که درِ خانه بسته است، در خانه هم جز من کسی نیست، قطعاً این خیال است. یک قدری صبر کردم، گفت: «آقای آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین» مثلاً. اسم پدر من را هم برد؛ گفتم نه دیگر، این خیال نیست؛ اسم پدر من را هم می داند، این خیال نیست. به آن طرف صوت متوجه شدم، کسی را ندیدم. حالا بنا گذاشته ام به اینکه نه خیر خیال نیست، واقعیت دارد لکن نگاه کردم به آن طرف، دیدم کسی را نمی بینم. در عین اینکه هیچ کس را نمی دیدم، این صوت را شنیدم: «شما گمان می کنید ما از حال شما مطلع نیستیم؟ شما خیال می کنید ما نمی دانیم شما در چه حالی هستید؟» این را شنیدم اما هیچ کس را نمی دیدم. اما همین که این صدا را شنیدم «شما خیال می کنید که ما باخبر از حال شما نیستیم؟» کأَنّه رفع حاجتم شد؛ کأنّه هیچ احتیاجی ندارم. به همین شنیدن این کلام. حالا او که معلوم است. دیگر «لا فَرقَ بَینَکَ و بَینَهُم اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ»۲. آن را دیگر خدا می داند [که ائمۀ معصومین علیهم السلام] چه اشتراکاتی با مبدأ اعلی دارند. هیچ امتیازی ندارد «اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ بَدْؤُها مِنکَ وَ عَودُها اِلَیکَ اَعضادٌ وَ اَشهادٌ وَ مُناةٌ». او که سر جای خودش. آن آقا ـ من عیناً خودم آن شخص را دیدم، خدا رحمتش کند، هفت هشت سال است کأنّه وفات کرده؛ نجار بوده ـ می گفت: دو ماه بوده است که ما دائماً قرض می کردیم [و] از این نجاری خودمان هیچ استفاده ای نمی کردیم [و درآمدی نداشتیم]. [یک روز] رفتم پشت بام، یک کتابی بود که در آن نوشته بود مثلاً در پشت بام، این دو رکعت نماز را بخوانید و فلان بکنید و حاجت خودتان را بخواهید. فردا که خواستم بروم برای نجاری به دکان ـ خبری که نبود ـ توی این جیب من، یک پنج تومانی بود؛ چهار تومان را دادم به خانواده که این را یک ناهاری درست کند، یک تومان را هم گذاشتم که اگر سیگاری چیزی خودم محتاج بشوم [بخرم]. [خانواده اش گفته بود:] آخر چهار تومان که چیزی نمی شود! گفتم: حالا تا ظهر شاید چیزی بشود، ما چه می دانیم.او رفته بود از همان قوم و خویش هایش قرض کرده بود و مثل اشکنه طوری، چیزی درست کرده بود. من هم تا ظهر دیدم هیچ خبری نشد در دکان. آمدم دیدم بله، رفته از اینجا و آنجا قرض کرده است و یک اشکنه ای درست کرده. یک لقمه ای برداشتم از آن غذا، دیدم درِ خانه را زدند. [شخصی که جلوی در بود، به من گفت:] «فلان آقا (معروف بوده در آن زمان) شما را دعوت کرده به منزل خودش برای ناهار. فلان آقای زاهد هم آن جاست». همان یک لقمه را که خورده بودم، دیگر بیشتر نخوردم و رفتم خانۀ آن آقا ـ از آن آقا هم چیزهایی نقل می کرد ـ دیدم آن زاهد هم آنجا است. آن زاهد این قضیه را نقل کرد که آن آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین وقتی شنید، دید او می گوید: «شما گمان می کنید ما مطلع نیستیم از حال شما؟» [گفت:] همین کلمه را که شنیدم، کأنّه رفع حاجتم شد. کأنّه اصلاً محتاج نیستم به چیزی. با خودم گفتم شاید این قضیه من را دارد می گوید؛ من دیشب آنجا توسل کردم به خود حضرت، به حسب معنا این ارتباط دارد با خود حضرت. این کلمه را که گفت، کأنّه حال مرا دارد می گوید و من هم [مثل آن آقا سید حسن] رفع حاجتم شد؛ به همینجا که رسید دیگر حرف نزد «شما خیال می کنید ما مطلع از حال شما نیستیم؟» دیدم من هم همانطور شدم؛ دیگر کأنّه احتیاجی به هیچ چیز ندارم، بعدش هم دیگر کار درست شد. بالاخره، چه عرض کنیم؟! ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد و الّا آنها (ائمه علیهم السلام) که ما را می بینند. چقدر فرق است بین این طایفه (شیعه) و بین آن طایفه (بعضی از اهل سنت) که می گویند اصلاً اینچنین چیزی نیست؛ خدا اگر بخواهد، «مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَورَاً» را تبدیل کند به «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً»، همان وقت او را ایجاد می کند. دیگر نمی خواست که اصلاً از هزارها سال جلوتر، این را نگاه بدارد تا آن وقت. از این جور حرف ها که «حیّ موجود» نیست بعدها مثلاً [به وجود می آید] آن هایی که [اصل] این روایت را قبول دارند؛ ظاهراً اهل سنت شاید اکثرشان این روایت را قبول دارند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً بَعْدَ مَا مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَوراً»۳ فعلی هذا به حسب ظاهر ما کارمان خراب است [و الّا ائمه علیهم السلام که ما را می بینند. پی نوشت ها: ۱- إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب (عج)، ج ۲، ص۲۳۳؛ «إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسة: الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان، الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا ۲- این عبارت در دعای هر روز ماه رجب درباره امامان علیهم السلام آمده است؛ اقبال الاعمال، ج ۲، ص۶۴۶؛ بحارالانوار، ج۹۵، ص۳۹۳؛ و نیز ر.ک: البلد الأمین و الدرع الحصین، ص۱۷۹؛ المصباح للکفعمی، ص۵۲۹. ۳- زادالمعاد، ص۴۲۳؛ و نیز ر.ک: کفایةالأثر، ص۴۷؛ الغیبة نعمانی، ص۸۱؛ مناقب، ابن شهرآشوب، ج ۱، ص ۲۹۵ شبستان
جمعه ، ۳۱اردیبهشت۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
آیت الله بهجت:حدیث ثقلین غیبت امام زمان(عج) را اثبات می کند - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود حدیث ثقلین از ادلّه ى اثبات غیبت امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ است وارث مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود حدیث ثقلین از ادلّه ى اثبات غیبت امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ است زیرا در آن حدیث مى فرمایدعایی که آیت الله بهجت به رهبری توصیه کردند - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس الله نفسه الزکیه پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI IR توصیه ای از ایشان به حضرت آیت الله خامنه ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می کند عقیق رهبر انقلاب در دیدجشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار می شود - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
وارث در این مراسم ابتدا حاج مهدی سماواتی ذکر توسل می کند و پس از آن حجت الاسلام سید مهدی میرباقرى سخنرانی خواهد کرد کربلایی حنیف طاهری مداح این مجلس است جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام فردا چهارشنبه از ساعت 6 30 صبح در حسینیه آیت الله حق شناس واقع در تهران میدان شهدا ختنها راه ملاقات با امام زمان (عج) به توصیه خود حضرت - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
وفای به عهد یک دستور قرآنی است که در علم حقوق و تجارت گاه به جای آن واژه های وفای تعهد پرداخت و اجرای تعهد به کار برده می شود در لغت به معنای به جای آوردن تعهد و انجام دادن عهد و پیمان و در واقع به معنای اجرای قرارداد است وارث وفای به عهد یک دستور قرآنی است که در علم حقوق و تمعنای «یأتی بقضاء جدید» درباره امام مهدی(عج) - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
در مورد امام زمان عج و عرضه دینی جدید توسط ایشان احادیثی وجود دارد در حالی که ظاهر چنین مسئله ای با تعالیم دینی قرآن و عترت ع سازگار نیست وارث متن ذیل پاسخ به پرسشی مهدوی است که تقدیم می شود سوال درباره امام زمان عج گفته شده است یأتی بقضاء جدید منظور از قضاء جدید چیستآیت الله العظمی بهجت مظهر انوار حاکمه بود - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا گفت آیت الله العظمی بهجت مظهر انوار حاکمه بود یعنی انواری که بر همه انواری که قبلاً به او داده شده بود برتری دارد عقیق حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا پنجشنبه شب در هفتمین مراسم سالگرد آیت الله العظمی بهجت در مسجد اعظم قم با بیان اینکه خداوندگزیده ای از بیانات آیت الله بهجت به بهانه سالروز ارتحال ایشان - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
برای تسهیل طاعت و اجتناب از معصیت راهی جز این نداریم که متوجه شویم و یقین کنیم که طاعت نزدیکی به تمام نعمت ها و خوشی ها و دارایی ها و عزّت ها است و معصیت عبارت است از محرومیّت و ناخوشی و نداری و ذلّت عقیق خدا کند گرمی باطنی و اُنس باطنی به قرآن و دین و مقدمات و لوازمماجرای فتوای میرزای شیرازی از زبان آیت الله بهجت - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود میرزای شیرازی رحمه الله در نجف فتوا داد بر مسلمان حرام است به حکومت کافر یعنی بریتانیا راضی شود خدا می داند با این فتوا چقدر استعمار انگلیس شکست خورد عقیق حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود میرزای شیرازی رحمه الله در نجف فتوا داد برظهور امام زمان (عج) در گروی تکمیل ۳۱۳ یار است؟! - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
این طور نیست که با تکمیل این تعداد آن حضرت ظهور کند بلکه برای تحقق قیام امام مهدی غیر از این شرط شرایط دیگری نیز وجود دارد که با تکمیل این تعداد و تحقق تمام شرایط دیگر آن حضرت ظهور و قیام خواهند کرد وارث بر فرض مثال اگر 313 یار امام مهدی عج کامل شود و امام مهدی عج ظهورتوجه به احکام از نظر امام زمان(عج) - پایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث
وارث برای اینکه بهتر بدانیم خواسته امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما چیست باید احادیث آن حضرت را مورد توجه خودقرار دهیم امام مهدی علیه السلام ما را به رعایت واجبات الهی از جمله نماز تقوای الهی خداترسی کمک به مردم و هر آنچه که ما را به ایشان اهل بیت ــ علیه-
گوناگون
پربازدیدترینها