تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805630733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت گفتمان توسعه برای آبادانی دیار فرهنگ/ استاندار کردستان به اعضای اتاق بازرگانی اربیل چه گفت؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تقویت گفتمان توسعه برای آبادانی دیار فرهنگ/ استاندار کردستان به اعضای اتاق بازرگانی اربیل چه گفت؟ استان‌ها > کردستان - استاندار کردستان با همان دیدگاه پافشاری بر لزوم سرمایه‌گذاری در استان کردستان، امروز در مراسم نشست با اعضای اتاق بازرگانی و صنعتی اربیل گوشه‌هایی از ظرفیت‌های نیروی انسانی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی و بازرگانی استان کردستان را تشریح کرد که مورد توجه حاضران واقع شد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، عبدالمحمد زاهدی در این نشست ضمن تشکر از ابراز محبت‌های اتاق بازرگانی اربیل گفت: امیدوارم در فرصت کوتاه این جلسه مذاکرات مقدماتی برای ارتباطات گسترده را داشته باشیم و در سفر آتی استاندار اربیل به شهر سنندج تصمیمات عملیاتی گرفته شود.
وی گفت: ما همسایگانی با سابقه تاریخی مشترک هستیم و منافع مشترکی نیز داریم و در دوران تسلط حکومت بعث در کشور عراق مردم و کشور ایران همواره حامی و پشتیبان مردم کردستان عراق بوده است.
زاهدی با اشاره به سوابق همکاری‌های دو ملت ایران و کردستان عراق علیه رژیم بعث و در دوران جنگ تحمیلی گفت: بعد از سقوط رژیم بعثی خوشبختانه اقلیم کردستان عراق دوران خوبی را از پیشرفت طی کرده و با توجه به ظرفیت های کشور ایران و استان کردستان مانند گذشته می توانیم در سازندگی و پیشرفت اقلیم کردستان همکار و همگام باشیم.
استاندار کردستان افزود:‌مبادلات تجاری و مرزی بین مردم دو استان سابقه طولانی دارد اگر چه در زمانی به خاطر جنگ تحمیلی کم‌رنگ شده بود اما علاقمندی مردم دو کشور ما را وادار می کند بیشتر در زمینه توسعه این روابط تلاش کنیم.
زاهدی مرز را یک فرصت و نعمت خدادای خواند که مردم دو طرف مرز می توانند در امر مبادلات تجاری با هم همکاری کنند و افزود: در زمینه فعالیت‌های و همکاری های تجاری و بازرگانی دو استان کردستان از ایران و اربیل از اقلیم کردستان عراق می‌توانند دو همسایه با منافع مشترک همکاری های گسترده‌ای را داشته باشند و با حل مشکلات امنیتی در عراق و سوریه در آینده نزدیک با همکاری هر دوکشور، در زمینه تجارت بین‌المللی نیز همکاری داشته باشیم. وی افزود: هر دو استان می‌توانند مسیر مناسبی برای تجارت از شرق آسیا به غرب آسیا و اروپا باشند.
استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان و موقعیت آن در صادرات و تولید گفت: استان کردستان تولیدات و محصولات متنوعی در زمینه‌های کشاورزی و تولید مواد غذایی و مصالح ساختمانی و صنایع مختلف داریم که می‌توانیم مبادلات زیادی را داشته باشیم و در بازسازی مناطق بعد از سقوط صدام و توسعه منطقه همکاری کنیم.
وی گفت: علاوه بر مبادلات کالا استان کردستان در زمینه‌های فنی و مهندسی از توان بالایی برخوردار است که می‌توانیم در خصوص صدور این توان هم همکاری های را داشته باشیم.
وی افزود: استان کردستان علیرغم وسعت کم به لحاظ آب و هوایی و میزان بارندگی دارای محصولات متنوع کشاورزی است که این تولیدات را می‌توان به اقلیم صادر نماییم.
استاندار کردستان در ادامه افزود: ‌استان کردستان بیش از دو و نیم برابر نیاز مصرف خود مواد پروتینی تولید می‌کند که این یک ظرفیت مناسب برای بازرگانان دو طرف است و در زمینه تولید گوشت مرغ نیز استان کردستان از معدود استان‌های ایران است که زنچیره کامل تولید را دارد.
وی گفت:‌ سالانه در استان ما ۳۰ هزار تن بیش از مصرف استان گوشت قرمز هم تولید می‌کنیم که در آینده نزدیک با احداث واحدهای بزرگ گاوداری به بزرگترین تولید کننده گوشت قرمز در ایران تبیدل خواهیم شد.
زاهدی در ادامه به تولیدات مصالح استان اشاره کرد و گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و سرامیک و کاشی و نیز مصالح چوبی از جمله تولیدات قابل صادرات با کیفیت خوب در استان کردستان است.
وی گفت: در دیگر بخش‌های زیرمجموعه کشاورزی کردستان ظرفیت تولید ادوات کشاورزی از جمله تراکتور را دارد.
زاهدی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان کارخانه پتروشیمی کردستان به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت تولید آن ۳۰۰ هزار تن اتیلن که مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی است که علاوه بر این کارخانه پالایشگاه و نیروگاه جدید و دو کارخانه بزرگ تولید لاستیک ماشین و سیمان جدید را در حال ساخت خواهیم داشت.
زاهدی اشاره کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران تمام نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و سدها توسط مهندسین ایرانی طراحی و ساخته می‌شود که ظرفیت انتقال این توان بالای فنی را به اقلیم کردستان عراق داریم.
شبانه‌روزی کردن گمرکات خواسته ما واقلیم کردستان عراق است که برای آن باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم و اگر به گذشته بر گردیم می بینیم که بصورت مستمر شرایط در این زمینه رو به بهبودی است و در همین جهت حرکت می‌کنیم که در نهایت تسهیل و آسان کاری امور تحقق یابد.
استاندار کردستان در خصوص وضعیت فعلی مرزها گفت: علاوه بر مرز باشماق مریوان، سیرانبند را نیز ما به عنوان مرز رسمی عنوان کرده‌ایم و در آنجا امکانات را فراهم نموده‌ایم و امیدواریم با همکاری‌های اقلیم کردستان از طرف حکومت مرکزی عراق این مهم تایید شود و این مرز نیز با ظرفیت کامل فعال شود.
وی افزود: در صادرات این اصل را طرفین و بازرگانان باید قبول داشته باشند که داد و ستد را برای یک بار انجام نمی دهیم و این فعالیت مستمر و دایمی است و باید توجه داشته باشیم که محصولات با بهترین کیفیت را صادر نماییم و از استانداردهای لازم برخوردار باشد
وی با اشاره به تصویب قانون سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین قوانین کشور ایران گفت: ما بعد از توافق هسته ای همان گونه که شاهد هستید هر روز هیات های از کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند و این برای سرمایه گذاران کردستان عراق نیز یک فرصت است و ما آمادگی لازم را در این خصوص داریم.
زاهدی در مورد وضعیت راه‌ها نیز گفت: بحث ساخت راه‌ها برای ما در اولویت قرار دارد و برای بهبود راه های منتهی به مرز باشماق و سیرانبند در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان سرمایه گذاری عظیمی شده است که ۵۰ درصد از اعتبارات این سفر به این بخش اختصاص یافت.
وی در پایان اشاره کرد: در پایان این سفر تفاهم نامه ای به امضا می رسد که همه مسایل و برنامه ریزی ها در آن لحاظ می شود که زمینه را برای نشست های تخصصی مدیران دو طرف و تصمیمات عملیاتی فراهم می کند.
استاندار کردستان همچنین در حاشیه این نشست در خصوص وضعیت منطقه و جنگ آن با داعش گفت: من معتقدم امروز جریان افراطی و خشونت‌گرای داعش دشمن همه مسلمانان و به خصوص مردم این منطقه است. این جریان که توسط قدرت های بزرگ و بعضی از دولت های منطقه ای ایجاد و حمایت شده است کاری به جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان و بد کردن نگاه غیر مسلمان ها به اسلام ندارد.
وی گفت: جنایت‌هایی که امروز داعش در منطقه می کند بی سابقه بوده و پیروان هیج مذهب و گرایش های مختلف اسلامی چنین اعمالی تا به حال انجام نداده اند و اعتقادی به آن ندارند.
زاهدی افزود:‌ امیدوارم با همکاری همه دولت های منطقه این بلا و جریان انحرافی نابود شود و همه در آرامش و آسایش به سر ببرند و زندگی خوبی را داشته باشند.

کلید واژه ها: استان کردستان -




پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 09:56:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن