تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با ردخبر هفته نامه آبزرور كاخ سفيد:راهبرد انگليس و آمريكا درباره عقب‌نشيني از عراق مشترك است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با ردخبر هفته نامه آبزرور كاخ سفيد:راهبرد انگليس و آمريكا درباره عقب‌نشيني از عراق مشترك است
خبرگزاري فارس:كاخ سفيد با رد خبر حاكي از هشدار رئيس جمهور آمريكا به نخست‌وزير انگليس درباره خروج زودهنگام از عراق اعلام كرد، واشنگتن و لندن موضع مشتركي درباره عقب‌نشيني از خاك عراق دارند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، كاخ سفيد امروز نسبت به خبري كه هفته‌نامه انگليسي "آبزرور" در صفحه اول خود با نام "بوش، براون را از طرح خود براي عقب‌نشيني از عراق برحذر داشت" به چاپ رسانده، اعتراض كرد.
يك مقام بلندپايه كاخ سفيد نيز گفت، مفهوم برداشته شده از اظهارات بوش كه به "گوردون براون" هشدار داده باشد، اشتباه و بي‌ارزش است.
بر اساس نوشته‌ اين هفته‌نامه، رئيس جمهور آمريكا كه در ادامه سفر اروپايي خود امروز وارد لندن مي‌شود به فشارهاي وارده بر كشورش و همچنين بر انگليس براي عقب‌نشيني از عراق اعتراف كرده اما جورج بوش در جواب به اين درخواست‌ها اعلام كرده نبايد جدول زماني براي خروج نيروها وجود داشته باشد.
ابزرور نوشته بود: جورج بوش ابراز اطمينان كرده كه نخست‌وزير انگليس قبل از تصميم براي عقب‌نشيني به نصايح فرماندهان ارتش ما در عراق گوش فرا داده تا خون قربانيان جنگ در عراق با عقب‌نشيني نابهنگام هدر نرفته باشد.
"گوردون جاندرو"، سخنگوي كاخ سفيد اظهار داشت، راهبردهاي آمريكا و انگليس از آغاز همسو بوده و هرگز كوركورانه جدول زماني براي عقب‌نشيني تعيين نخواهند كرد.
وي افزود: نيروهاي ما در خاك عراق بايد مطابق با شرايط عملياتي و موفقيت ماموريتشان از اين كشور خارج شوند و اين مهم، موضع براون و بوش است.
به نوشته آبزرور اظهارات رئيس جمهور آمريكا درباره طرح خروج نيروهاي انگليسي از عراق بدنبال اين خبر مطرح شد كه خروج نهايي نيروهاي انگليس تا پايان سال جاري ميلادي اعلام مي‌شود.
بوش در ادامه اين مصاحبه عنوان كرد كه وي اخيرا گفتگو‌هايي درباره موضوع نيروها داشته است و از اين كه براون آمريكايي‌ها را از تصميمات وي و ارتش انگليس مطلع سازد، سپاسگزار خواهد بود.
اما بوش درباره احتمال يك جدول زماني رسمي براي كاهش نيروها به صراحت گفت: پاسخ ما اين است كه نبايد جدول زماني قطعي وجود داشته باشد.
رئيس جمهور آمريكا همچنين به طور مشخص به خروج سال گذشته نيروهاي انگليسي از بصره عراق اشاره كرد و آن را عقب نشيني براون خواند. وي همچنين به اين مطلب اشاره كرد كه انگليس هنوز چهار هزارو 200 نيرو به جاي سه هزارو 500 نيروي برنامه ريزي شده در عراق دارد.
بوش در ادامه گفت: من مطمئن هستم براون مانند من به حرف‌هاي فرماند‌هان گوش مي‌كند تا مطمئن شود خون قربانيان جنگ به هدر نرفته است. من منتظر گفتگو با وي درباره اين موضوع هستم.
رئيس جمهور آمريكا با اشاره به اين كه تمايلي به پيش بيني ديگر رهبران درباره چگونگي راهبرد مسايل داخلي آنها ندارد، گفت: وي از روش براون در عذرخواهي از مخالفان جنگ به دليل آن چه براي مردم عراق اتفاق افتاده، پيروي نمي‌كند.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن