تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803829205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنایت‌های ما قبل تاریخ همراه با چاشنی تلگرام و جی‌میل/ یوتل ست برای داعش تامین خدمات می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جنایت‌های ما قبل تاریخ همراه با چاشنی "تلگرام" و "جی‌میل"/ "یوتل ست" برای داعش تامین خدمات می‌کند؟
تلگرام و جی‌میل؛ محبوب‌ترین ابزارهای اینترنتی داعش است که 34 درصد ارتباطات آنها مبتنی بر تلگرام انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک بررسی جدید مشخص شد 34 درصد ارتباطات اینترنتی گروه تروریستی داعش مبتنی بر تلگرام انجام می‌شود و امکانات امنیتی ویژه در آن باعث شده است تروریست‌ها براحتی بتوانند بدون مشخص شدن هویت خود، اطلاعات محرمانه را رد و بدل کنند.


داعش



 محققان برای به دست آوردن این نتایج مطالعات گسترده‌ای را روی اطلاعات ارتباطی و فروم‌های مربوط به 2301 حساب کاربری انجام دادند.
 
همچنین سرویس پست الکترونیکی جی‌میل که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارائه می‌دهد به یک استاندارد جامع برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و بر اساس آخرین بررسی مرکز امنیتی ترندمیکرو مشخص شد داعشی‌ها 34 درصد پست‌های الکترونیکی خود را از طریق این سرویس رد و بدل می‌کنند.

گفتنی است شبکه القاعده در گذشته نیز فعالیت های گسترده ای در اینترنت داشته است. اما آن چه این بار ترس جامعه جهانی را افزایش داده جذب نیرو از کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی است که ثبات سیاسی و امنیتی ندارند و این مساله می تواند کار اعزام نیروهای تندرو به اقصا نقاط جهان را تسهیل کند.

شرکت های تامین کننده اینترنت ماهواره ای داعش

بنابر گزارش اشپیگل ماهواره هایی که داعش از آن ها استفاده می کند، از سوی چند اپراتور اروپایی مدیریت می شوند. این روزنامه آلمانی شرکت Eutelsat فرانسوی، SES که متعلق به لوکزامبورگ است و همچنین شرکت انگلیسی Avanti را به عنوان اصلی ترین تامین کنندگان خدمات اینترنت ماهواره ای داعش می داند. هرسه این شرکت ها گفته اند که با کاربران خود ارتباط ندارند و تنها ماهواره ها را مدیریت می کنند و خدمات را به تامین کنندگان اتصال به اینترنت و توضیع کنندگان می فروشند.

اشپیگل در ادامه گزارش خود به نحوه تامین تجهیزات مورد نیاز اتصال به این نوع اینترنت را توضیح می دهد؛ تروریست ها ابزارهای مورد نیاز را در استان ختای ترکیه و از شهر آنتاکیه خریداری می کنند. دو شرکت Eutelsat و SES تایید کرده اند که با ترکیه مبادلات تجاری دارند. این در حالی است که خبرگزاری لوموند نیز با این دو شرکت ارتباط برقرار کرده اند و مدیران هر دو شرکت خاطرنشان کرده اند که هیچ مشتری در عراق و سوریه ندارند. در مقابل شرکت انگلیسی Avanti هیچ نظری درباره گزارش اشپیگل ارائه نکرده و به ذکر این نکته بسنده کرده است که آوانتی به عنوان یک تامین کننده بزرگ اینترنت ماهواره ای هویت و مختصات کاربرانش در انتهای شبکه را نگه نمی دارد!


افکار پوسیده و جنایت‌های ما قبل تاریخ همراه با چاشنی


چرا فروش این تجهیزات متوقف نمی شود؟

فرستادن هریک ماهواره های اینترنتی و قرار دادن آن در مدار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه برای شرکت ها در بر دارد. مدت عمر فعالیت هر ماهواره هم به طور متوسط در حدود ۱۵ سال است. یقینا شرکت های تامین کننده خدمات اینترنت ماهواره ای با یک کلیک می توانند دسترسی گروه های تروریستی به شبکه را قطع کنند. این شرکت ها تنها به دنبال سود بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر برای شبکه های خود هستند و کاربران این نوع خدمات برای آن ها چندان اهمیتی ندارد. گفته می شود که ۲۵۰۰ کاربری که در سوریه از این نوع خدمات استفاده می کنند ۱۰۰،۰۰۰ دلار در ماه برای دو شرکت تامین کننده این خدمات سود به ارمغان می آورند.

البته این احتمال هم وجود دارد که سازمان های اطلاعاتی برای رشد و گسترش داعش با این شرکت ها همکاری می کنند. از سوی دیگر پذیرش این امر برای دولت فرانسه ساده نیست که Eutelsat برای تروریست ها در سوریه تامین خدمات می کند چرا که ۲۶ درصد سهام این شرکت در اختیار بانک دولتی Caisse des Dépôts است.


جنایت‌های ما قبل تاریخ همراه با چاشنی



بنا به اعلام سازمان فدرال نظارت بر رسانه ها و ارتباطات جمعی روسیه، اعضای داعش از اینترنت برای جمع آوری پول و پشتیبانی از اقدامات خود در عراق و سوریه بهره می گیرند و حتی با فراخوان کمک مالی شماره های تلفن همراه، حساب بانکی و چگونگی پرداخت پول را نیز ذکر کرده اند.  براساس این واقعیت ها، داعش با برنامه های گسترده تبلیغی در فضای مجازی و ایجاد ارتباط با نسل جوان کشورهای مختلف بدون اتکا به دین و کشوری خاص، شبکه گسترده و سازمان یافته ای را در اینترنت ایجاد کرده تا همچنان مسیر انتقال نیرو از کشورهای مختلف حتی اروپایی و آمریکا به ترکیه و سپس به سوریه و عراق را فعال نگهدارد.هر چند بخش اصلی فعالیت های تبلیغی داعش برای جذب نیرو، گسترش عقاید افراطی متکی به مفتی های تکفیری است، اما این گروه ایجاد جاذبه های دیگر مانند امکان شرکت همگانی نیروهای خود در عملیات تروریستی و نظامی که برای جوانان فریبنده است، را پایه و اساس عضو گیری قرار داده است.اینترنت؛ شاهراه داعش برای جذب تروریست از 100 کشور
 استفاده از میلیاردها دلار منابع مالی برای پرداخت به مزدوران جنگی، راه اندازی چندین اردوگاه ازدواج در سوریه و عراق که به گفته یک زن روسی 25 ساله اینگوشی که تجربه یک ماه زندگی در یکی از این اردوگاه ها را داشته، بخش دیگری از برنامه های تبلیغی داعش برای جذب نیرو است.داعش که با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، عربستان و رژیم صهیونیستی با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» شکل گرفت و اکنون مناطق تحت تسلط خود در عراق و سوریه را به کانون جذب مزدوران جنگی تبدیل کرده است، همزمان با استفاده از فضای مجازی توانسته زنان و دختران زیادی را که بسیاری از آنان کمتر از 19 سال سن دارند از کشورهای مختلف جهان از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان فریب دهد و جذب کند.
جنایت‌های ما قبل تاریخ همراه با چاشنی

 براساس گزارش های انتشار یافته، ارتباطات و روندهای امنیتی داعش به گونه ای سازمان یافته است که حتی تروریست های اعزامی به کشورهای دیگر برای اجرای عملیات انتحاری مانند انفجارهای دوگانه چندی پیش در آنکارا در اجرای اقدامات تروریستی تردید نمی کنند.همچنین خطرناک ترین و پنهان ترین نحوه اجیر کردن نیرو برای داعش از طریق سایت های اینترنتی صورت می گیرد که نشانی خود را بسیار زود تغییر می دهند و کنترل آن ها بسیار سخت و تقریبا ناممکن است و از همین رو «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرده که جهانیان باید مساعی خود را در مبارزه با تروریسم در اینترنت مشترک کنند زیرا طرفداران داعش برای جذب اعضای جدید از شبکه های اجتماعی به شدت استفاده می کنند.گزارش از هدیه آقاپور


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن