تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798470365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در انتخابات شورای شهر، ۵۰۰ هزار رأی سفید انداخته شد / اطلاح‌طلبان شورای شهر، پشت پرده لابی می‌کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: در انتخابات شورای شهر، ۵۰۰ هزار رأی سفید انداخته شد / اطلاح‌طلبان شورای شهر، پشت پرده لابی می‌کنند؟
رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران گفت: نمی‌خواهیم با انتقادهای پی‌درپی شهر را به حاشیه ببریم و قصد داریم چرخ تهران بچرخد.
به گزارش نامه‌نیوز، جلسه فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا با حضور احمد حکیمی‌پور، محمد سالاری و محمدمهدی تندگویان برگزار شد. در ابتدای این جلسه، احمد حکیمی‌پور با اشاره به عملکرد فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای چهارم شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ بیشتر بر انتخابات ریاست جمهوری متمرکز بوده و انتخابات شورای شهر را جدی نگرفتند، ما در انتخابات شورای شهر در حد مقدورات وارد شدیم و ۱۴ نفر از لیست اصلاح‌طلبان رای آوردند و توانستند به شورای شهر وارد شوند. به لحاظ لیستی بیشترین تعداد لیست متعلق به اصلاح‌طلبان بود که توانستند وارد شورای شهر شوند.

وی با اشاره به عملکرد سال نخست اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران گفت: در سال اول شورای چهارم شهر که ریاست با اصلاح‌طلبان بود، فراکسیون توانست عملکرد بهتری از آنجایی که در سال‌های بعد هیات رییسه از دست اصلاح‌طلبان خارج شد، فراکسیون فعالیت خود را ادامه داد اما در مقایسه با سال اول فعالیت‌هایش کاهش یافت.

حکیمی‌پور بیان اینکه ریاست دو کمیسیون شهرسازی و حمل و نقل با اعضای اصلاح‌طلب است، گفت: با اینکه قالیباف، کاندیدای اصلاح‌طلبان برای شهرداری نبود، اما پس از انتخاب مجددش به عنوان شهردار به دیدار وی رفته و از آنجایی که وی شهردار انتخابی شوراست، برای حل مشکلات شهر با وی تعامل خواهیم داشت تا چرخ شهر خوب بچرخد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقادات که چرا اصلاح‌طلبان شورا در سال آخر فعالیت به دنبال ارائه گزارش هستند، گفت: ما منتظر جمع‌بندی نهایی فعالیت‌های خود بودیم و عملاً جمع‌بندی در پایان سال فعالیت صورت می‌گیرد.

حکیمی‌پور اضافه کرد: رویکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر، فرهنگی و اجتماعی است، توانستیم در برنامه دوم توسعه شهرداری در کنار مسائل دیگر توجه به رویکرد فرهنگی و اجتماعی بگنجانیم تا هویت شهری و زندگی در تهران، سروسامان بگیرد.

وی با بیان اینکه در طول این سه سال اعضای اصلاح‌طلب ۹۴ تذکر به شهرداری داده‌اند، گفت: از نیمه دوم امسال کمیسیون‌ها و کمیته‌ها که اعضای اصلاح‌طلب در آن حضور دارند گزارش عملکرد خود را ارائه خواهند داد.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های اصلاح‌طلبان شورا برای انتخابات آتی گفت: اصلاح‌طلبان همواره در حال اصلاح خود هستند تا امور را بتوانند پیش‌ ببرند و اول باید این اصلاحات را از خود شروع کنیم و باید بگویم عملکرد اعضای شورای شهر در این مدت برای ما مهم است و ما برای اینکه به انتخاب غلطی دست نزنیم، بررسی‌های خود را دقیق‌تر انجام خواهیم داد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه لیست اصلاح‌طلبان برای دوره پنجم شورای شهر تهران سفارشی نیست، گفت: لابی‌های پشت پرده و سفارس در لیست اصلاح‌طلبان نداریم بلکه باید ضابطه‌مند و براساس معیارها انتخاب شوند چراکه در شهر تهران مردم به جریان رای می‌دهند و در دوره پنجم برای بستن لیست دقت بیشتری خواهیم داشت.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با پیش بینی این که مشارکت مردم در انتخابات شورای پنجم بالا است گفت : در شهر تهران و در انتخابات دوره چهارم ۵۰۰ هزار نفر رای سفید به داخل صندوق‌ها انداختند اگر ما تنها روی ۱۰ درصد از این افراد کار می‌کردیم می‌توانستیم با ۲۴ عضو وارد شورا شویم حالا که اهمیت شورا برای مردم مشخص شده، به نظر می‌رسد رقابت سال آتی پرشورتر و سنگین‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تذکرات اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران کم است، اظهار کرد: صبحت‌های شفاهی که قبل از ورود به جلسات توسط اعضا قرائت می‌شود، برای شهرداری الزام‌آور نیست و اعضای اصلاح‌طلب تذکرات کتبی خود را طبق ماده ۷۳ به صورت کتبی به رییس شورا ارائه و او نیز تذکر را به شهردار تهران منتقل می‌کند.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید عدم ارائه تذکر توسط اعضای اصلاح‌طلب را به حساب ضد و بند عافیت طلبی و لابی‌های پشت پرده گذاشت، گفت: شورا محل تضارب آراء است و اعضا می‌توانند براساس قانون و مصلحت مردم تصمیم بگیرند.

حکیمی‌پور در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا مخالف اصلی طرح صیانت از باغات که توسط یک اصلاح‌طلب برای بررسی به صحن شورای شهر آورده شده بود، عمدتا توسط اصلاح‌طلبان رد شد؟ پاسخ داد: کار فراکسیون کار پادگانی نیست که همه اعضاء را مجبور کنیم تا نظر ما را داشته باشند، بلکه دیدگاه اعضا از یک فراکسیون می‌تواند متفاوت باشد و این کار شوراست اما در تصمیمات سیاسی با یکدیگر متحد هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انفعال اعضای اصلاح‌طلب شورا گفت: منفعل بودن اعضای اصلاح‌طلب را قبول ندارم چراکه شما اگر به آمار نگاه کنید متوجه می‌شوید به لحاظ حضور و غیاب و شرکت در جلسات کمیسیون‌ها، اصلاح‌طلبان فعال‌تر هستند.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در پاسخ به برخی انتقادات خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر در جریان بررسی دستورات جلسه منفعل هستند گفت: اینطور تصور نکنید که این اعضاء در باغ نیستند بلکه ممکن است در کمیسیون‌ها و در هنگام بررسی موضوع به جمع‌بندی رسیده و نظر نهایی خود را در شورای شهر اعلام کند.

وی ادامه داد: آسیب شورا این است که نمی‌توان هر تخلفی را خبری کرد و آن را در خیابان جار زد، چراکه شهرداری به مانند نانوایی است و اگر از کارش غفلت کنیم نان سوخته به مردم می‌دهد و اخبار جنجالی باعث می‌شود که به بدنه شهرداری فشار آمده، اخبار درگوشی زیاد شود و ممکن است حاشیه بر متن غلبه کند .

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران درخصوص لیست نهایی اعضای شورای شهر و اینکه آیا اعضای فعلی در لیست سال آینده حضور خواهند داشت؟ گفت: در فرآیند تعامل و بررسی، لیست اصلاح‌طلبان را نهایی خواهیم کرد اما به نظر من به عنوان رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان، درشورای شهر عملکرد مثبتی داشتند.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که چرا در نامه شکایت حقانی از چمران اعضای اصلاح‌طلب تمایم اعضای اصلاح طلب از وی حمایت نکردند گفت: نامه شکایت از چمران موضوع فراکسیون نبوده و حقانی به صورت کارشناسی از هیات رییسه شکایت کرده است و همه تصمیمات ما حزبی و گروهی نیست، چراکه در گروه اصلاح‌طلبان تنوع صداهای مختلف شنیده می‌شود و جریان اصلاح طلبی از بالا به پایین و یا پادگانی نیست.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به نقش مثبت اصلاح‌طلبان در شورای شهر چهارم تصریح کرد: تغییر رویکرد شهرداری از ارائه خدمات صرف به رویکرد فرهنگی اجتماعی از دستاوردهای اصلاح‌طلبان بوده است. همچنین نهادینه شدن نهال شورایاری‌ها که در تعامل با دولت و مجلس به ثمر نشست نیز با تلاش اصلاح طلبان صورت گرفت و دیگر شاهد اختلال در نظام شورایاری نخواهیم بود.

حکیمی‌پور با اشاره به نقش اصلاح‌طلبان در حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران گفت: شهر تهران با هزینه تمام شده بالایی اداره می‌شود و بررسی این موضوع نیز قرار داشته و دارد.


منبع: مهر


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن